Tato diplomová práce se zabývá tématem udržitelnosti a odpovědnosti v marketingu destinace Mariánské Lázně. Jejím hlavním cílem je identifikovat segment návštěvníků z hlediska frekvence návštěvy, který bude přispívat k udržitelnému rozvoji této destinace. Na základě analýzy navrhnout doporučení či opatření pro tuto destinaci, které povedou k odpovědnému a udržitelnému cestovnímu ruchu a marketingu destinace. Tato práce využívá k analýze dat relevantní internetové zdroje a data získaná prostřednictvím dotazníkového šetření, které bylo provedeno v roce 2021 v destinaci Mariánské Lázně. Analýza dat je provedena základní popisnou statistikou a prostřednictvím statistických testů jako jsou Kruskal-Wallisův test, test významnosti Kendallova koeficientu a Shapiro-Wilkův test, které vyhodnocují výsledky čtyř předem stanovených hypotéz. Výsledky z provedených analýz jsou následně diskutovány s předchozími studiemi a poté jsou představeny návrhy či doporučení pro destinaci Mariánské Lázně, které vedou k udržitelnému a odpovědnému cestovnímu ruchu a marketingu destinace.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the topic of sustainability and responsibility in the marketing of the destination Mariánské Lázně. Its main goal is to identify visitor segments in terms of visit frequency that will contribute to the sustainable development of this destination. Based on an analysis, recommendations or measures for this destination are proposed, aiming for responsible and sustainable tourism and destination marketing. This work utilizes relevant internet sources and data obtained through a questionnaire survey conducted in 2021 in the Mariánské Lázně destination for data analysis. The data analysis involves basic descriptive statistics and statistical tests such as the Kruskal-Wallis test, the significance test of Kendall's coefficient, and the Shapiro-Wilk test, which evaluate the results of four predetermined hypotheses. The results from the conducted analyses are subsequently discussed in relation to previous studies, and then suggestions or recommendations for the Mariánské Lázně destination are presented, aiming towards sustainable and responsible tourism and destination marketing.
Tato diplomová práce se zabývá tématem udržitelnosti a odpovědnosti v marketingu destinace Mariánské Lázně. Jejím hlavním cílem je identifikovat segment návštěvníků z hlediska frekvence návštěvy, který bude přispívat k udržitelnému rozvoji této destinace. Na základě analýzy navrhnout doporučení či opatření pro tuto destinaci, které povedou k odpovědnému a udržitelnému cestovnímu ruchu a marketingu destinace. Tato práce využívá k analýze dat relevantní internetové zdroje a data získaná prostřednictvím dotazníkového šetření, které bylo provedeno v roce 2021 v destinaci Mariánské Lázně. Analýza dat je provedena základní popisnou statistikou a prostřednictvím statistických testů jako jsou Kruskal-Wallisův test, test významnosti Kendallova koeficientu a Shapiro-Wilkův test, které vyhodnocují výsledky čtyř předem stanovených hypotéz. Výsledky z provedených analýz jsou následně diskutovány s předchozími studiemi a poté jsou představeny návrhy či doporučení pro destinaci Mariánské Lázně, které vedou k udržitelnému a odpovědnému cestovnímu ruchu a marketingu destinace.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the topic of sustainability and responsibility in the marketing of the destination Mariánské Lázně. Its main goal is to identify visitor segments in terms of visit frequency that will contribute to the sustainable development of this destination. Based on an analysis, recommendations or measures for this destination are proposed, aiming for responsible and sustainable tourism and destination marketing. This work utilizes relevant internet sources and data obtained through a questionnaire survey conducted in 2021 in the Mariánské Lázně destination for data analysis. The data analysis involves basic descriptive statistics and statistical tests such as the Kruskal-Wallis test, the significance test of Kendall's coefficient, and the Shapiro-Wilk test, which evaluate the results of four predetermined hypotheses. The results from the conducted analyses are subsequently discussed in relation to previous studies, and then suggestions or recommendations for the Mariánské Lázně destination are presented, aiming towards sustainable and responsible tourism and destination marketing.
Vypracujte teoretickou část práce zaměřenou na udržitelný cestovní ruch v lázeňských destinacích a odpovědný přístup v rozvoji cestovního ruchu.
Specifikujte použité výzkumné metody.
Realizujte sběr dat - sekundární data z dostupných zdrojů a primární data z dotazníkového šetření návštěvníků Mariánských Lázní.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření pro udržitelný a odpovědný rozvoj cestovního ruchu v Mariánských Lázních.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretickou část práce zaměřenou na udržitelný cestovní ruch v lázeňských destinacích a odpovědný přístup v rozvoji cestovního ruchu.
Specifikujte použité výzkumné metody.
Realizujte sběr dat - sekundární data z dostupných zdrojů a primární data z dotazníkového šetření návštěvníků Mariánských Lázní.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření pro udržitelný a odpovědný rozvoj cestovního ruchu v Mariánských Lázních.
Seznam doporučené literatury
Artal-Tur, A., & Kozak, M. (2016). Destination competitiveness, the environment and sustainability: challenges and cases. Oxfordshire, Velká Británie: CABI.
Morrison, A. M. (2019). Marketing and managing tourism destinations (Second ed.). London, Velká Británie: Routledge.
Pásková, M. (2014). Udržitelnost cestovního ruchu. (3. vyd.). Hradec Králové, Česko: Gaudeamus.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha, Česko: Grada.
Seznam doporučené literatury
Artal-Tur, A., & Kozak, M. (2016). Destination competitiveness, the environment and sustainability: challenges and cases. Oxfordshire, Velká Británie: CABI.
Morrison, A. M. (2019). Marketing and managing tourism destinations (Second ed.). London, Velká Británie: Routledge.
Pásková, M. (2014). Udržitelnost cestovního ruchu. (3. vyd.). Hradec Králové, Česko: Gaudeamus.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha, Česko: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila cíle práce a metodiku. Shrnula použité testy a následně vysledky výzkumu. V závěru představila doporučení a opatření pro danou destinaci. Člen komise měl otázky k udržitelnosti a odpovědností destinace. Studentka otázky zodpověděla. Člen komise měl připomínky k formulacím udržitelnosti destinace, které studentka zcela nevysvětlila.