Bakalářská práce se zabývá firmami, jež působí v roli hlavních sponzorů fotbalových klubů v Evropě ze sezóny 2022/2023. Zaměření je zde hlavně na kluby nejvyšších a druhých lig zemí UEFA. Nejzastoupenější odvětví sponzorů jsou zobrazována pomocí mapových výstupů. Práce podrobněji zkoumá a popisuje vybrané ligy, týmy, sponzory i průmyslová odvětví. Firmy, které působí jako generální sponzoři, jsou dále zmiňovány o možném zapojení do řízení výroby v globálních produkčních sítích ve světě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the companies that act as main sponsors of football clubs in Europe in the 2022/2023 season. The focus here is mainly on clubs in the top and second tier leagues of UEFA countries. The most represented sponsor sectors are shown with the help of map outputs. The thesis examines and describes selected leagues, teams, sponsors and industries in a more detailed way. Companies that operate as general sponsors are also mentioned about their possible involvement in the management of production in global production networks in the world.
Klíčová slova
fotbalové kluby, Evropa, fotbal, globalizace, hazardní hry, globální produkční sítě, ligy, nadnárodní společnosti, průmysl, sponzoring, UEFA
Klíčová slova v angličtině
football clubs, Europe, football, globalisation, gambling, global production networks, leagues, transnational companies, industry, sponsorship, UEFA
Rozsah průvodní práce
105 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá firmami, jež působí v roli hlavních sponzorů fotbalových klubů v Evropě ze sezóny 2022/2023. Zaměření je zde hlavně na kluby nejvyšších a druhých lig zemí UEFA. Nejzastoupenější odvětví sponzorů jsou zobrazována pomocí mapových výstupů. Práce podrobněji zkoumá a popisuje vybrané ligy, týmy, sponzory i průmyslová odvětví. Firmy, které působí jako generální sponzoři, jsou dále zmiňovány o možném zapojení do řízení výroby v globálních produkčních sítích ve světě.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the companies that act as main sponsors of football clubs in Europe in the 2022/2023 season. The focus here is mainly on clubs in the top and second tier leagues of UEFA countries. The most represented sponsor sectors are shown with the help of map outputs. The thesis examines and describes selected leagues, teams, sponsors and industries in a more detailed way. Companies that operate as general sponsors are also mentioned about their possible involvement in the management of production in global production networks in the world.
Klíčová slova
fotbalové kluby, Evropa, fotbal, globalizace, hazardní hry, globální produkční sítě, ligy, nadnárodní společnosti, průmysl, sponzoring, UEFA
Klíčová slova v angličtině
football clubs, Europe, football, globalisation, gambling, global production networks, leagues, transnational companies, industry, sponsorship, UEFA
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů práce.
Zpracování rešerší domácí a především zahraniční literatury k tématu GPN a podnikatelskému patriotismu.
Vytvoření teoretického zarámování práce na základě rešerší.
Konstrukce metodiky na základě teoretického zarámování práce.
Sběr dat pro aktéry ve všech relevantních evropských soutěžích.
Analýza dat, jejich interpretace a kartografická, grafická i tabelární zobrazení.
Diskuse výsledků a formulace závěrů práce.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů práce.
Zpracování rešerší domácí a především zahraniční literatury k tématu GPN a podnikatelskému patriotismu.
Vytvoření teoretického zarámování práce na základě rešerší.
Konstrukce metodiky na základě teoretického zarámování práce.
Sběr dat pro aktéry ve všech relevantních evropských soutěžích.
Analýza dat, jejich interpretace a kartografická, grafická i tabelární zobrazení.
Diskuse výsledků a formulace závěrů práce.
Seznam doporučené literatury
Blažek, J., \& Uhlíř, D. (2011). Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, klasifikace. Praha, Česko: Karolinum.
Kunz, V. (2018). Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha, Česko: Grada.
Marson, S. A., Knox, P. L., \& Liverman, D. M. (2006). World Regions in Global context: peoples, places, and environments. Upper Saddle River, New Jersey, United States: Prentice Hall.
Nováček, A. (2012). Dualita Evropy: Historickogeografická analýza. Praha, Česko: Nakladatelství ČGS (edice Geographica).
Seznam doporučené literatury
Blažek, J., \& Uhlíř, D. (2011). Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, klasifikace. Praha, Česko: Karolinum.
Kunz, V. (2018). Sportovní marketing: CSR a sponzoring. Praha, Česko: Grada.
Marson, S. A., Knox, P. L., \& Liverman, D. M. (2006). World Regions in Global context: peoples, places, and environments. Upper Saddle River, New Jersey, United States: Prentice Hall.
Nováček, A. (2012). Dualita Evropy: Historickogeografická analýza. Praha, Česko: Nakladatelství ČGS (edice Geographica).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Student představil svoji bakalářskou práci, její cíle, metody zpracování a výsledky práce.
2. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce.
3. Student reagoval na oba posudky, zodpověděl otázky uvedené v posudcích.
4. Proběhla diskuse nad bakalářskou prací, položené otázky:
RNDr. J. Preis, Ph.D, - Vysvětlete pojem generální sponzor? Jak byl proveden výběr lig pro vlastní průzkum? Z jakých regionů světa se rekrutují sponzoři?