Tato bakalářská práce se zabývá analýzou stávajícího regionu Dolní Poohří. Cílem této
bakalářské práce bylo navrhnutí marketingové strategie regionu Dolní Poohří. S využitím
současných metodických postupů sestavení SWOT analýzu regionu, na základě této
analýzy určit silné, slabé stránky a také příležitosti a hrozby. Druhou část práce tvoří
praktická část, vytvořena na základě dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo
cílené na návštěvníky regionu Dolní Poohří, na základě kladených otázek byl zkoumán
postoj návštěvníka k regionu a jeho poznatky či spokojenost. Na základě odpovědí byl
dotazník vyhodnocen a byly stanoveny určité závěry a následně navržené návrhy, které
by mohly do budoucna destinaci pomoci ke zvýšení cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the existing Lower Poohří region. The aim
of this bachelor thesis was to propose a marketing strategy for the Lower Poohří region.
Using current methodological procedures to compile a SWOT analysis of the region,
based on this analysis to determine the strengths, weaknesses as well as opportunities and
threats. The second part of the thesis is the practical part, created on the basis of a
questionnaire survey. The questionnaire survey was targeted at visitors to the Lower
Poohří region, the questions asked were used to examine the visitor's attitude towards the
region and their knowledge or satisfaction. Based on the answers, the questionnaire was
evaluated and certain conclusions were drawn and subsequently suggestions were made
that could help the destination to increase tourism in the future.
Klíčová slova
Marketing, marketingová komunikace, marketingová strategie, region
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing communication, marketing strategy, region
Rozsah průvodní práce
67s. (82 840 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou stávajícího regionu Dolní Poohří. Cílem této
bakalářské práce bylo navrhnutí marketingové strategie regionu Dolní Poohří. S využitím
současných metodických postupů sestavení SWOT analýzu regionu, na základě této
analýzy určit silné, slabé stránky a také příležitosti a hrozby. Druhou část práce tvoří
praktická část, vytvořena na základě dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo
cílené na návštěvníky regionu Dolní Poohří, na základě kladených otázek byl zkoumán
postoj návštěvníka k regionu a jeho poznatky či spokojenost. Na základě odpovědí byl
dotazník vyhodnocen a byly stanoveny určité závěry a následně navržené návrhy, které
by mohly do budoucna destinaci pomoci ke zvýšení cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the existing Lower Poohří region. The aim
of this bachelor thesis was to propose a marketing strategy for the Lower Poohří region.
Using current methodological procedures to compile a SWOT analysis of the region,
based on this analysis to determine the strengths, weaknesses as well as opportunities and
threats. The second part of the thesis is the practical part, created on the basis of a
questionnaire survey. The questionnaire survey was targeted at visitors to the Lower
Poohří region, the questions asked were used to examine the visitor's attitude towards the
region and their knowledge or satisfaction. Based on the answers, the questionnaire was
evaluated and certain conclusions were drawn and subsequently suggestions were made
that could help the destination to increase tourism in the future.
Klíčová slova
Marketing, marketingová komunikace, marketingová strategie, region
Klíčová slova v angličtině
Marketing, marketing communication, marketing strategy, region
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky destinačního managementu v České republice, marketingové komunikace destinací a tvorby marketingové strategie regionů.
Představte a stručně charakterizujte vybranou destinaci.
Analyzujte nabídku a poptávku cestovního ruchu ve vybrané destinaci.
Připravte návrh marketingové strategie Vámi vybraného regionu.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky destinačního managementu v České republice, marketingové komunikace destinací a tvorby marketingové strategie regionů.
Představte a stručně charakterizujte vybranou destinaci.
Analyzujte nabídku a poptávku cestovního ruchu ve vybrané destinaci.
Připravte návrh marketingové strategie Vámi vybraného regionu.
Seznam doporučené literatury
Kotíková, H. (2013). Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada
Jakubíková, D., (2012). Marketing v cestovním ruchu. (2.vyd.). Praha: Grada Publishing
Fotr, J., Vacík, E., Souček, I., Špaček, M., \& Hájek, S. (2020).Tvorba strategie a strategické plánování \ - teorie a praxe. (2.vyd.). Praha: Grada
Kotler, P. (2007). Moderní marketing. (4.vyd.). Praha: Grada
Pike, S. (2021). Destination marketing: essentials. (Third edition). London: Routledge/ Taylor
Seznam doporučené literatury
Kotíková, H. (2013). Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada
Jakubíková, D., (2012). Marketing v cestovním ruchu. (2.vyd.). Praha: Grada Publishing
Fotr, J., Vacík, E., Souček, I., Špaček, M., \& Hájek, S. (2020).Tvorba strategie a strategické plánování \ - teorie a praxe. (2.vyd.). Praha: Grada
Kotler, P. (2007). Moderní marketing. (4.vyd.). Praha: Grada
Pike, S. (2021). Destination marketing: essentials. (Third edition). London: Routledge/ Taylor
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce, cíl a strukturu práce. Obhajoba byla plynulá a studentka reagovala na dotazy vedoucího a oponenta práce. V rámci následné diskuse a hodnocení práce upozornil předseda státnicové zkušební komise na celou řadu zásadních pochybení v práci. Jedním z nich je skutečnost, že teoretická část nepracuje s pojmem strategie a jejími náležitostmi. V rámci vlastního výzkumu mohl být využit alespoň sémantický diferenciál pro vyhodnocení dat. V rámci vyhodnocení sebraných dat studentka nezohlednila údaje o pohlaví a věku k zjištění relevantních závislostí. V diskusi studentka reagovala na položené dotazy a zodpověděla je.