Práce se věnuje popisu softwaru VRClassroom, který je vyvíjen na Západočeské
Univerzitě na katedře informatiky a výpočetní techniky. VRClassroom
slouží jako nástroj pro doplnění výuky, kde je zapotřebí prostorová představivost. Pomocí virtuální reality a synchronizace v reálném čase usnadňuje
studentovi pochopit danou látku. Práce popisuje software jako celek. Přidává
novou funkcionalitu, zejména vytvoření záznamu v rámci sezení. Rozšiřuje
podporu softwaru o platformu SteamVR, která se používá při práci zejména
se zařízeními Oculus Rift a HTC Vive. V poslední řadě práce navrhuje sadu
testovacích scénářů pro uživatelské testování základních scénářů použití.
Anotace v angličtině
The thesis describe the VRClassroom software, which is being developed at
the University of West Bohemia at the Department of Computer Science
and Engineering. VRClassroom software is a tool to complement teaching
where spatial imagination is required. Using virtual reality and real-time
synchronization, it makes it easier for the student to understand the subject.
This work describes the software as a whole. Adds new functionality,
especially creating a record within a session. Extends software support with
the SteamVR platform, which is used especially with Oculus Rift and HTC
Vive devices. Finally, the work proposes a set of test scenarios for user
testing of basic usage scenarios.
Práce se věnuje popisu softwaru VRClassroom, který je vyvíjen na Západočeské
Univerzitě na katedře informatiky a výpočetní techniky. VRClassroom
slouží jako nástroj pro doplnění výuky, kde je zapotřebí prostorová představivost. Pomocí virtuální reality a synchronizace v reálném čase usnadňuje
studentovi pochopit danou látku. Práce popisuje software jako celek. Přidává
novou funkcionalitu, zejména vytvoření záznamu v rámci sezení. Rozšiřuje
podporu softwaru o platformu SteamVR, která se používá při práci zejména
se zařízeními Oculus Rift a HTC Vive. V poslední řadě práce navrhuje sadu
testovacích scénářů pro uživatelské testování základních scénářů použití.
Anotace v angličtině
The thesis describe the VRClassroom software, which is being developed at
the University of West Bohemia at the Department of Computer Science
and Engineering. VRClassroom software is a tool to complement teaching
where spatial imagination is required. Using virtual reality and real-time
synchronization, it makes it easier for the student to understand the subject.
This work describes the software as a whole. Adds new functionality,
especially creating a record within a session. Extends software support with
the SteamVR platform, which is used especially with Oculus Rift and HTC
Vive devices. Finally, the work proposes a set of test scenarios for user
testing of basic usage scenarios.
Seznamte se se softwarem pro výuku ve virtuální realitě VR Classroom vyvíjeným na ZČU.
Implementujte do softwaru záznam a přehrávání prováděných akcí a zvukového výkladu. Záznamový subsystém navrhněte tak, aby umožňoval snadné doplnění další funkcionality do softwaru včetně záznamu akcí provedených s využitím doplněných funkcí.
Navrhněte metodiku pro (polo)automatické ověření funkčnosti celého systému a odstraňte všechny chyby, včetně těch které se netýkají nově zavedené funkcionality.
Přidejte do systému podporu zařízení platformy SteamVR a ověřte funkcionalitu a kompatibilitu.
Hotový systém důkladně zdokumentujte.
Zásady pro vypracování
Seznamte se se softwarem pro výuku ve virtuální realitě VR Classroom vyvíjeným na ZČU.
Implementujte do softwaru záznam a přehrávání prováděných akcí a zvukového výkladu. Záznamový subsystém navrhněte tak, aby umožňoval snadné doplnění další funkcionality do softwaru včetně záznamu akcí provedených s využitím doplněných funkcí.
Navrhněte metodiku pro (polo)automatické ověření funkčnosti celého systému a odstraňte všechny chyby, včetně těch které se netýkají nově zavedené funkcionality.
Přidejte do systému podporu zařízení platformy SteamVR a ověřte funkcionalitu a kompatibilitu.