V bakalářské práci lze nalézt definici a historii životního stylu Zero waste. Zároveň se práce zabývá spotřebitelským chováním a dělením spotřebitelů. Je zde obsažena i malá část ohledně obalů a jejich funkcí. Práce je zaměřená na formu nákupu bez obalu a jejím cílem je odhalit překážky v bezobalovém nakupování a navrhnout řešení pro jejich odstranění. V praktické části bakalářské práce jsou pomocí dotazníkového šetření odhaleny největší problémy v bezobalovém nakupování. Vyhodnocení dotazníku následně sloužilo jako podklad pro návrh způsobu motivace k uskutečnění prvního nákupu v bezobalové prodejně.
Annotation in English
In this bachelor thesis, you can find the definition and history of the Zero waste lifestyle. Simultaneously, the work deals with consumer behavior and consumer division. There is also a small section regarding packaging and its functions. The thesis focuses on the form of packaging-free shopping and aims to identify the obstacles to packaging-free shopping and propose solutions for their removal. The practical part of the bachelor thesis shows the biggest problems in packaging-free shopping through a questionnaire survey. The evaluation of the questionnaire was then used as a basis for proposing the method of motivation to make the first purchase in a packaging-free store.
Keywords
bez obalu, zero waste, spotřební chování, bezobalové nakupování, minimalizace odpadu
Keywords in English
zero waste, consumer behaviour, packaging-free shopping, waste reduction
Length of the covering note
58
Language
CZ
Annotation
V bakalářské práci lze nalézt definici a historii životního stylu Zero waste. Zároveň se práce zabývá spotřebitelským chováním a dělením spotřebitelů. Je zde obsažena i malá část ohledně obalů a jejich funkcí. Práce je zaměřená na formu nákupu bez obalu a jejím cílem je odhalit překážky v bezobalovém nakupování a navrhnout řešení pro jejich odstranění. V praktické části bakalářské práce jsou pomocí dotazníkového šetření odhaleny největší problémy v bezobalovém nakupování. Vyhodnocení dotazníku následně sloužilo jako podklad pro návrh způsobu motivace k uskutečnění prvního nákupu v bezobalové prodejně.
Annotation in English
In this bachelor thesis, you can find the definition and history of the Zero waste lifestyle. Simultaneously, the work deals with consumer behavior and consumer division. There is also a small section regarding packaging and its functions. The thesis focuses on the form of packaging-free shopping and aims to identify the obstacles to packaging-free shopping and propose solutions for their removal. The practical part of the bachelor thesis shows the biggest problems in packaging-free shopping through a questionnaire survey. The evaluation of the questionnaire was then used as a basis for proposing the method of motivation to make the first purchase in a packaging-free store.
Keywords
bez obalu, zero waste, spotřební chování, bezobalové nakupování, minimalizace odpadu
Keywords in English
zero waste, consumer behaviour, packaging-free shopping, waste reduction
Research Plan
Vymezte formu nákupu tzv. bez obalu.
Uveďte hlavní překážky nákupu v bezobalovém obchodě z hlediska spotřebitelů.
Popište důvody pro nákup v bezobalovém obchodě.
Navrhněte řešení pro odstranění překážek.
Research Plan
Vymezte formu nákupu tzv. bez obalu.
Uveďte hlavní překážky nákupu v bezobalovém obchodě z hlediska spotřebitelů.
Popište důvody pro nákup v bezobalovém obchodě.
Navrhněte řešení pro odstranění překážek.
Recommended resources
Bártová, H., Bárta, V., & Koudelka, J. (2005). Chování spotřebitele a výzkum trhu. (2. vyd.). Praha, Česko: Oeconomica.
Koudelka, J. (2018). Spotřebitelé a marketing. Praha, Česko: C.H. Beck.
Nováček, P. (2011). Udržitelný rozvoj.(2. vyd.). Olomouc, Česko: Univerzita Palackého v Olomouci.
Vysekalová, J., Tomek, I., Kotyzová, P., Jurášková, O.,& Juříková, M. (2011). Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skřínky". Praha, Česko: Grada.
Recommended resources
Bártová, H., Bárta, V., & Koudelka, J. (2005). Chování spotřebitele a výzkum trhu. (2. vyd.). Praha, Česko: Oeconomica.
Koudelka, J. (2018). Spotřebitelé a marketing. Praha, Česko: C.H. Beck.
Nováček, P. (2011). Udržitelný rozvoj.(2. vyd.). Olomouc, Česko: Univerzita Palackého v Olomouci.
Vysekalová, J., Tomek, I., Kotyzová, P., Jurášková, O.,& Juříková, M. (2011). Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skřínky". Praha, Česko: Grada.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka zahájila svou prezentaci představením struktury BP. Komise byla následně seznámena s tématem a cíli práce. Následně byly představeny použité metody šetření. Studentka krátce představila výsledky šetření a na ně navázaná navrhovaná doporučení.
V rámci diskuze studentka zodpovídala otázky z posudků vedoucí a oponentky práce. Studentka také reagovala na připomínky od členů komise. Členové komise upozornili na chybnou práci s dotazníkem (špatně formulované otázky a odpovědi) a z toho pramenící chybnou interpretaci dat.