Tato bakalářská práce řeší návrh a implementaci hardware a software pro hraní hry LaserGame. V teoretické části jsou prozkoumány existující řešení, které se pro hraní LaserGame využívají a je navrženo vlastní řešení s využitím komunikace pomocí mobilní datové sítě pro přenos dat. Je navržena optika tvořící laserový paprsek a je ověřena škodlivost tohoto paprsku na zdraví hráčů. V druhé částí je implementován centrální bod pro řízení hry a komunikace, terminál pro nastavení jednotlivých her, zobrazení výsledků a správu zařízení. Je vytvořen hardware založený na mikrokontroleru A9G, jenž slouží pro detekci zásahů, střelbu a interakci s hráčem. Software je v poslední části práce otestován a je provedena zkušební hra ověřující funkčnost navrženého řešení.
Anotace v angličtině
Point of this thesis is to design and implement hardware and software used to play LaserGame. In teoretical part of the thesis multiple existing solutions used for playing LaserGame are explored and own solution using mobile data network to transfer data is designed. Optics to create laser beam are designed and it is validated to not cause any harm to players. In second part of the thesis is implemented central server to manage running games and communication, terminal to set up new games, show information about past games and manage connected devices. Hardware based on A9G microcontroler that is used for detecting hits, shooting and interaction with player is designed and developed. In the last part of the thesis, software is tested and test game is played to validate correct functions of the designed solution.
lasergame, microcontroller, server, socket, mobile communications, infrared light, REST API, web client
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce řeší návrh a implementaci hardware a software pro hraní hry LaserGame. V teoretické části jsou prozkoumány existující řešení, které se pro hraní LaserGame využívají a je navrženo vlastní řešení s využitím komunikace pomocí mobilní datové sítě pro přenos dat. Je navržena optika tvořící laserový paprsek a je ověřena škodlivost tohoto paprsku na zdraví hráčů. V druhé částí je implementován centrální bod pro řízení hry a komunikace, terminál pro nastavení jednotlivých her, zobrazení výsledků a správu zařízení. Je vytvořen hardware založený na mikrokontroleru A9G, jenž slouží pro detekci zásahů, střelbu a interakci s hráčem. Software je v poslední části práce otestován a je provedena zkušební hra ověřující funkčnost navrženého řešení.
Anotace v angličtině
Point of this thesis is to design and implement hardware and software used to play LaserGame. In teoretical part of the thesis multiple existing solutions used for playing LaserGame are explored and own solution using mobile data network to transfer data is designed. Optics to create laser beam are designed and it is validated to not cause any harm to players. In second part of the thesis is implemented central server to manage running games and communication, terminal to set up new games, show information about past games and manage connected devices. Hardware based on A9G microcontroler that is used for detecting hits, shooting and interaction with player is designed and developed. In the last part of the thesis, software is tested and test game is played to validate correct functions of the designed solution.
lasergame, microcontroller, server, socket, mobile communications, infrared light, REST API, web client
Zásady pro vypracování
Prostudujte problematiku laser game a navrhněte prostředky pro základní hardwarovou a softwarovou realizaci.
Vytvořte a naprogramujte zařízení realizující tuto funkci - zařízení umožňující "střelbu" a personifikovanou detekci zásahů, s možností komunikace, informováním uživatele a řízením hry.
Ověřte funkci zařízení na reprezentativním vzorku experimentů a definujte jeho omezení.
Zásady pro vypracování
Prostudujte problematiku laser game a navrhněte prostředky pro základní hardwarovou a softwarovou realizaci.
Vytvořte a naprogramujte zařízení realizující tuto funkci - zařízení umožňující "střelbu" a personifikovanou detekci zásahů, s možností komunikace, informováním uživatele a řízením hry.
Ověřte funkci zařízení na reprezentativním vzorku experimentů a definujte jeho omezení.