Tato práce analyzuje strukturu softwarové architektury open-source systému OpenSim za účelem jeho rozšíření o grafické rozhraní pro přídavný modul(plug-in) Muscle Wrapping 2.0. Na základě provedené analýzy a rovněž analýzy plug-inu jsou navržena možná rozhraní. Vybraný návrh grafického rozhraní vychází z průzkumu uživatelské preference a jeho implementace je postavena na knihovně Swing platformy Java. Práce dále testuje aplikaci (konfigurační modul) na úloze flexe kyčelního kloubu pro vybrané svaly v oblasti stehenní kosti datového setu LHDL.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the structure of the open-source software architecture employed in the OpenSim system in order to extend it with a graphical interface for the Muscle Wrapping 2.0 plug-in. Based on the performed analysis as well as the plug-in analysis, possible interfaces are proposed. The selected graphical interface design is based on a survey of user preferences and its implementation is based on the Swing library of the Java platform. The work further tests the application (configuration module) on the problem of hip flexion for selected muscles in the femur of the LHDL data set.
Tato práce analyzuje strukturu softwarové architektury open-source systému OpenSim za účelem jeho rozšíření o grafické rozhraní pro přídavný modul(plug-in) Muscle Wrapping 2.0. Na základě provedené analýzy a rovněž analýzy plug-inu jsou navržena možná rozhraní. Vybraný návrh grafického rozhraní vychází z průzkumu uživatelské preference a jeho implementace je postavena na knihovně Swing platformy Java. Práce dále testuje aplikaci (konfigurační modul) na úloze flexe kyčelního kloubu pro vybrané svaly v oblasti stehenní kosti datového setu LHDL.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the structure of the open-source software architecture employed in the OpenSim system in order to extend it with a graphical interface for the Muscle Wrapping 2.0 plug-in. Based on the performed analysis as well as the plug-in analysis, possible interfaces are proposed. The selected graphical interface design is based on a survey of user preferences and its implementation is based on the Swing library of the Java platform. The work further tests the application (configuration module) on the problem of hip flexion for selected muscles in the femur of the LHDL data set.
Seznamte se s interním projektem Muscle Wrapping 2.0.
Popište softwarovou architekturu systému OpenSim 4.0, přičemž se zejména zaměřte na možnosti jeho rozšiřování prostřednictvím uživatelských plug-ins.
Popište plug-in automatického generování svalových vláken pro OpenSim, vytvořeného v rámci projektu Muscle Wrapping 2.0.
Navrhněte a naimplementujte grafické rozhraní umožňující snadnou konfiguraci a spouštění plug-inu automatického generování svalových vláken přímo z vizuálního prostředí OpenSim.
Vytvořené softwarové vybavení uživatelsky otestujte na úloze flexe kyčelního kloubu pro vybrané svaly v oblasti stehenní kosti datového setu LHDL.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s interním projektem Muscle Wrapping 2.0.
Popište softwarovou architekturu systému OpenSim 4.0, přičemž se zejména zaměřte na možnosti jeho rozšiřování prostřednictvím uživatelských plug-ins.
Popište plug-in automatického generování svalových vláken pro OpenSim, vytvořeného v rámci projektu Muscle Wrapping 2.0.
Navrhněte a naimplementujte grafické rozhraní umožňující snadnou konfiguraci a spouštění plug-inu automatického generování svalových vláken přímo z vizuálního prostředí OpenSim.
Vytvořené softwarové vybavení uživatelsky otestujte na úloze flexe kyčelního kloubu pro vybrané svaly v oblasti stehenní kosti datového setu LHDL.