Tato diplomová práce se zabývá tématem indoor reklamy v nákupních centrech ve městě Plzeň. Jejím cílem je analyzovat vnímání reklamy ve vybraných nákupních centrech nakupujícími. Teoretická část práce vymezuje základní definice a klíčové pojmy na základě dostupné odborné české i zahraniční literatury. Tato část obsahuje východiska pro marketingovou komunikaci, reklamu, jednotlivé druhy indoor prostředků a současné trendy pro vnitřní reklamu. V empirické části této diplomové práce je aplikován výzkum pomocí pozorování za účelem zjištění aktuálního stavu indoor reklamy, dále pak osobní dotazníkové šetření za účelem zjištění vhodnosti využití jednotlivých indoor nosičů. Data získaná pomocí dotazníkového šetření jsou interpretována za použití grafů a tabulek. Na závěr práce jsou na základě výsledků analýzy prezentována doporučení pro optimalizaci indoor reklamy ve vybraných nákupních centrech.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the topic of indoor advertising in shopping centers in the city of Pilsen. The main objective is to analyze the perception of advertising in selected shopping centers by the shoppers. The theoretical part of the thesis defines the fundamental definitions and key terms which are based on the study of professional literature. This part of the thesis introduces the theoretical basis for marketing communication, advertising, types of indoor advertising and present trends. In the empirical part of this diploma thesis, the research is applied through an observation to determine the current state of indoor advertising and then a personal interview in order to determine the suitability of indoor advertising media. The data obtained through the personal questionnaire survey are interpreted by using graphs and tables. At the end of the thesis are presented recommendations for the optimization of indoor advertising in selected shopping centers which are based on the results of the analysis.
Klíčová slova
indoor reklama, nákupní centra, osobní dotazování, POP prostředky
Klíčová slova v angličtině
indoor advertising, shopping centers, personal interview, POP media
Rozsah průvodní práce
138 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tématem indoor reklamy v nákupních centrech ve městě Plzeň. Jejím cílem je analyzovat vnímání reklamy ve vybraných nákupních centrech nakupujícími. Teoretická část práce vymezuje základní definice a klíčové pojmy na základě dostupné odborné české i zahraniční literatury. Tato část obsahuje východiska pro marketingovou komunikaci, reklamu, jednotlivé druhy indoor prostředků a současné trendy pro vnitřní reklamu. V empirické části této diplomové práce je aplikován výzkum pomocí pozorování za účelem zjištění aktuálního stavu indoor reklamy, dále pak osobní dotazníkové šetření za účelem zjištění vhodnosti využití jednotlivých indoor nosičů. Data získaná pomocí dotazníkového šetření jsou interpretována za použití grafů a tabulek. Na závěr práce jsou na základě výsledků analýzy prezentována doporučení pro optimalizaci indoor reklamy ve vybraných nákupních centrech.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the topic of indoor advertising in shopping centers in the city of Pilsen. The main objective is to analyze the perception of advertising in selected shopping centers by the shoppers. The theoretical part of the thesis defines the fundamental definitions and key terms which are based on the study of professional literature. This part of the thesis introduces the theoretical basis for marketing communication, advertising, types of indoor advertising and present trends. In the empirical part of this diploma thesis, the research is applied through an observation to determine the current state of indoor advertising and then a personal interview in order to determine the suitability of indoor advertising media. The data obtained through the personal questionnaire survey are interpreted by using graphs and tables. At the end of the thesis are presented recommendations for the optimization of indoor advertising in selected shopping centers which are based on the results of the analysis.
Klíčová slova
indoor reklama, nákupní centra, osobní dotazování, POP prostředky
Klíčová slova v angličtině
indoor advertising, shopping centers, personal interview, POP media
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod ke zkoumané problematice.
Zaměřte se na reklamu používanou v nákupních centrech.
Realizujte výzkum ve vybraných nákupních centrech ve městě Plzeň.
Zpracujte závěry z průzkumu do formy výzkumné zprávy.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod ke zkoumané problematice.
Zaměřte se na reklamu používanou v nákupních centrech.
Realizujte výzkum ve vybraných nákupních centrech ve městě Plzeň.
Zpracujte závěry z průzkumu do formy výzkumné zprávy.
Seznam doporučené literatury
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama: jak dělat reklamu. (4. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Jesenský, D. (2018). Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha, Česko: Grada.
Boček, M., Jesenský, D., & Krofiánová, D. (2009). POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha, Česko: Grada.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace. (2. zcela přeprac. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Seznam doporučené literatury
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama: jak dělat reklamu. (4. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Jesenský, D. (2018). Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Praha, Česko: Grada.
Boček, M., Jesenský, D., & Krofiánová, D. (2009). POP - In-store komunikace v praxi: trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Praha, Česko: Grada.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace. (2. zcela přeprac. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v rámci obhajoby představila cíle a práce a metodiku pro zpracování DP. Následně byly prezentovány položené výzkumné otázky a odpovědi na ně. Studentka prezentovala detailní výsledky svého zkoumání.
Studentka zodpověděla otázky z posudků vedoucího a oponentky práce.