Předložená diplomová práce se zabývá výzkumem venkovní reklamy v Plzni. Teoretická část práce uvádí venkovní reklamu a její základní charakteristiky, zásady tvorby, výhody a nevýhody a nejnovější trendy v oblasti venkovní reklamy. Dále představuje proces marketingového výzkumu a nastiňuje postup měření venkovní reklamy, jehož základním pramenem je směrnice sestavená sdružením agentur ESOMAR. Empirická část práce předkládá výstupy získané realizací výzkumného šetření v oblasti křižovatky U Práce a na sadech Pětatřicátníků. Shrnuje data získaná z mapování reklamních nosičů a z měření mobility. Na jejich základě hodnotí efektivitu reklamních nosičů v obou oblastech. Výsledky následně porovnává s výzkumy probíhajícími ve stejných oblastech v letech 2015 a 2016. Na závěr navrhuje doporučení k umisťování reklamních ploch ve sledovaných oblastech.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the research of outdoor advertising in Pilsen. The theoretical part of the thesis introduces outdoor advertising and its basic characteristics, principles of creation, advantages and disadvantages and the latest trends in outdoor advertising. It also presents the process of marketing research and outlines the procedure of measuring outdoor advertising, the basic source of which is a guideline drawn up by the ESOMAR membership organisation. The empirical part of the thesis presents the results obtained by conducting a research survey in the area of U Práce and in the street of sady Pětatřicátníků. It summarises the data obtained from mapping of outdoor advertising media and from measuring mobility. Based on this data, it evaluates the effectiveness of outdoor advertising media in both areas. It then compares the results with research conducted in the same areas in 2015 and 2016. In conclusion, it proposes recommendations for placing outdoor advertisement in both areas.
Klíčová slova
venkovní reklama, out of home reklama, měření mobility, opportunity to contact, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
outdoor advertising, out of home advertising, measuring population mobility, opportunity to contact, marketing research
Rozsah průvodní práce
134 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce se zabývá výzkumem venkovní reklamy v Plzni. Teoretická část práce uvádí venkovní reklamu a její základní charakteristiky, zásady tvorby, výhody a nevýhody a nejnovější trendy v oblasti venkovní reklamy. Dále představuje proces marketingového výzkumu a nastiňuje postup měření venkovní reklamy, jehož základním pramenem je směrnice sestavená sdružením agentur ESOMAR. Empirická část práce předkládá výstupy získané realizací výzkumného šetření v oblasti křižovatky U Práce a na sadech Pětatřicátníků. Shrnuje data získaná z mapování reklamních nosičů a z měření mobility. Na jejich základě hodnotí efektivitu reklamních nosičů v obou oblastech. Výsledky následně porovnává s výzkumy probíhajícími ve stejných oblastech v letech 2015 a 2016. Na závěr navrhuje doporučení k umisťování reklamních ploch ve sledovaných oblastech.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the research of outdoor advertising in Pilsen. The theoretical part of the thesis introduces outdoor advertising and its basic characteristics, principles of creation, advantages and disadvantages and the latest trends in outdoor advertising. It also presents the process of marketing research and outlines the procedure of measuring outdoor advertising, the basic source of which is a guideline drawn up by the ESOMAR membership organisation. The empirical part of the thesis presents the results obtained by conducting a research survey in the area of U Práce and in the street of sady Pětatřicátníků. It summarises the data obtained from mapping of outdoor advertising media and from measuring mobility. Based on this data, it evaluates the effectiveness of outdoor advertising media in both areas. It then compares the results with research conducted in the same areas in 2015 and 2016. In conclusion, it proposes recommendations for placing outdoor advertisement in both areas.
Klíčová slova
venkovní reklama, out of home reklama, měření mobility, opportunity to contact, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
outdoor advertising, out of home advertising, measuring population mobility, opportunity to contact, marketing research
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický výstup k problematice venkovní reklamy.
Představte formy venkovní reklamy se zaměřením na městské prostředí.
Navrhněte podobu výzkumného šetření pro výzkum venkovní reklamy v centrální části města Plzeň.
Proveďte výzkum a sestavte výzkumnou zprávu s podrobným přehledem výsledků šetření.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický výstup k problematice venkovní reklamy.
Představte formy venkovní reklamy se zaměřením na městské prostředí.
Navrhněte podobu výzkumného šetření pro výzkum venkovní reklamy v centrální části města Plzeň.
Proveďte výzkum a sestavte výzkumnou zprávu s podrobným přehledem výsledků šetření.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Masařová, K. (2014). Billboard - součást outdoorové reklamy, aneb, Žijeme v džungli?. (1. vyd.). Ostrava, Česko: Key.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace. (2. zcela přeprac. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Tahal, R., Šimečková, T., Říhová, H., Huntová, H., Hořejš, N., Varju, K., ... Herink, O. (2017). Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. (1. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama: jak dělat reklamu. (4. aktualiz. a dopl. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Masařová, K. (2014). Billboard - součást outdoorové reklamy, aneb, Žijeme v džungli?. (1. vyd.). Ostrava, Česko: Key.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace. (2. zcela přeprac. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Tahal, R., Šimečková, T., Říhová, H., Huntová, H., Hořejš, N., Varju, K., ... Herink, O. (2017). Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. (1. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Vysekalová, J., & Mikeš, J. (2018). Reklama: jak dělat reklamu. (4. aktualiz. a dopl. vyd.). Praha, Česko: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Ocenění práce
Ocenění (NSP PEM - nejlepší DP - AR 2022/23)
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejprve představíle cíle své práce. Následně byla komise seznámena s metodikou DP. Dále byly prezentovány výsledky zkoumání. Tyto výsledky byly představenu v kontextu porovnání s dříve provedeným výzkumem. V závěru prezentace byla prezentovaná doporučení.
V rámci následné diskuze studentka zodpověděla dotazy z posudků vedoucího a oponentky práce. Zodpovězeny byly otázky i od ostatních členů komise.