Bakalářská práce je zaměřena na analýzu 15 reklamních příspěvků pocházejících ze sociální sítě Instagram od české značky Venira, která se zabývá prodejem přírodní kosmetiky a doplňků stravy. Cílem je analýza sesbíraného materiálu z hlediska slovnědruhové příslušnosti slov a získání přehledu o četnosti výskytů nejfrekventovanějších slovních druhů v reklamních příspěvcích. Dále se zabýváme specifickými rysy komunikace online (např. hashtagy a emotikony), u kterých předpokládáme, že se ve zkoumaných textech budou vyskytovat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of 15 advertising posts from the social network Instagram from the Czech brand Venira, which deals with the sale of natural cosmetics and dietary supplements. The aim is to analyze the advertising posts in terms of word classes and to obtain an overview of the frequency of occurrence of the most frequent word classes in advertising posts. We also deal with specific features of online communication (eg hashtags and emoticons), which we assume will appear in the examined texts.
Klíčová slova
Influencer, Instagram, sociální sítě, reklamní příspěvek, slovní druh.
Klíčová slova v angličtině
Influencer, Instagram, social media, advertising post, word class.
Rozsah průvodní práce
62 s. (77 403 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu 15 reklamních příspěvků pocházejících ze sociální sítě Instagram od české značky Venira, která se zabývá prodejem přírodní kosmetiky a doplňků stravy. Cílem je analýza sesbíraného materiálu z hlediska slovnědruhové příslušnosti slov a získání přehledu o četnosti výskytů nejfrekventovanějších slovních druhů v reklamních příspěvcích. Dále se zabýváme specifickými rysy komunikace online (např. hashtagy a emotikony), u kterých předpokládáme, že se ve zkoumaných textech budou vyskytovat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of 15 advertising posts from the social network Instagram from the Czech brand Venira, which deals with the sale of natural cosmetics and dietary supplements. The aim is to analyze the advertising posts in terms of word classes and to obtain an overview of the frequency of occurrence of the most frequent word classes in advertising posts. We also deal with specific features of online communication (eg hashtags and emoticons), which we assume will appear in the examined texts.
Klíčová slova
Influencer, Instagram, sociální sítě, reklamní příspěvek, slovní druh.
Klíčová slova v angličtině
Influencer, Instagram, social media, advertising post, word class.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu práce.
2. Získat zvolenými metodami dostatečné množství jazykového materiálu.
3. Analyzovat jazykový materiál dle předem stanovených kritérií.
4. Charakterizovat komunikační oblast reklamy na sociálních sítích.
5. Provést samostatné shrnutí stavu problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu práce.
2. Získat zvolenými metodami dostatečné množství jazykového materiálu.
3. Analyzovat jazykový materiál dle předem stanovených kritérií.
4. Charakterizovat komunikační oblast reklamy na sociálních sítích.
5. Provést samostatné shrnutí stavu problematiky.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie, Marie KRČMOVÁ a Eva MINÁŘOVÁ. Současná stylistika. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-961-4.
ČERNÝ, Jiří. Úvod do studia jazyka. 2. vyd. Olomouc: Rubico, 2008. ISBN 978-80-7346-093-8.
HUBÁČEK, Jaroslav. O českých slanzích. 2., dopln. a přeprac. vyd. Ostrava: Profil, 1981.
HUBÁČEK, Jaroslav. Výběrový slovník českých slangů. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2003. ISBN 80-7042-629-2.
KROBOTOVÁ, Milena. Úvod do české stylistiky. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-244-0315-3.
RYBKA, Michal a Ondřej MALÝ. Jak komunikovat elektronicky. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0208-8.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVÁ, Marie, Marie KRČMOVÁ a Eva MINÁŘOVÁ. Současná stylistika. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-961-4.
ČERNÝ, Jiří. Úvod do studia jazyka. 2. vyd. Olomouc: Rubico, 2008. ISBN 978-80-7346-093-8.
HUBÁČEK, Jaroslav. O českých slanzích. 2., dopln. a přeprac. vyd. Ostrava: Profil, 1981.
HUBÁČEK, Jaroslav. Výběrový slovník českých slangů. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2003. ISBN 80-7042-629-2.
KROBOTOVÁ, Milena. Úvod do české stylistiky. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-244-0315-3.
RYBKA, Michal a Ondřej MALÝ. Jak komunikovat elektronicky. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0208-8.