Bakalářská práce obsahuje konstrukční návrh dvou variant
dvouhmotového setrvačníku s následnou multi-body simulací pro
vyhodnocení úhlového zrychlení na vstupní hřídeli převodovky.
Parametry simulace byly převzaty z CAD modelu a odhadovými
výpočty.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis contains two designs of dual mass flywheel with
multi body simulation for evaluation of angular acceleration on
gearbox input shaft. Parameters for simulation were taken from CAD
model and estimated calculations.
Klíčová slova
osobní automobily, multi-body simulace, torzní kmity, torzní tlumiče,
dvouhmotový setrvačník, DMF, hybridní systémy, koncepce automobilů,
spalovací motor, moment setrvačnosti
Klíčová slova v angličtině
utility cars, multi-body simulation, torsional vibrations, torsional
dampers, dual mass flywheel, DMF, hybrid systems, conception of
automobiles, internal combustion engines, moment of inertia
Rozsah průvodní práce
62
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce obsahuje konstrukční návrh dvou variant
dvouhmotového setrvačníku s následnou multi-body simulací pro
vyhodnocení úhlového zrychlení na vstupní hřídeli převodovky.
Parametry simulace byly převzaty z CAD modelu a odhadovými
výpočty.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis contains two designs of dual mass flywheel with
multi body simulation for evaluation of angular acceleration on
gearbox input shaft. Parameters for simulation were taken from CAD
model and estimated calculations.
Klíčová slova
osobní automobily, multi-body simulace, torzní kmity, torzní tlumiče,
dvouhmotový setrvačník, DMF, hybridní systémy, koncepce automobilů,
spalovací motor, moment setrvačnosti
Klíčová slova v angličtině
utility cars, multi-body simulation, torsional vibrations, torsional
dampers, dual mass flywheel, DMF, hybrid systems, conception of
automobiles, internal combustion engines, moment of inertia
Zásady pro vypracování
Základní požadavky: Proveďte analýzu torzních vibrací v automobilovém pohonném ústrojí. Zanalyzujte jejich vznik, šíření a možnosti jejich eliminace. Zhodnoťte vhodnost užití dvouhmotového setrvačníku, jako jednoho z typů torzních tlumičů, jeho kladné a záporné stránky. Popište výhody užití torzního tlumiče v pohonném ústrojí automobilu.
Popis komponent pohonného ústrojí automobilů a vzniku fluktuací točivého momentu motoru
Přehled používaných tlumičů torzních kmitů u automobilů
Zanalyzování výhod užití torzního tlumiče v pohonném ústrojí automobilu
Zhodnocení přínosu torzních tlumičů a závěr
Konzultant bakalářské práce: Ing. Vojtěch Riedl, ZF Engineering Plzeň s.r.o.
Zásady pro vypracování
Základní požadavky: Proveďte analýzu torzních vibrací v automobilovém pohonném ústrojí. Zanalyzujte jejich vznik, šíření a možnosti jejich eliminace. Zhodnoťte vhodnost užití dvouhmotového setrvačníku, jako jednoho z typů torzních tlumičů, jeho kladné a záporné stránky. Popište výhody užití torzního tlumiče v pohonném ústrojí automobilu.
Popis komponent pohonného ústrojí automobilů a vzniku fluktuací točivého momentu motoru
Přehled používaných tlumičů torzních kmitů u automobilů
Zanalyzování výhod užití torzního tlumiče v pohonném ústrojí automobilu
Zhodnocení přínosu torzních tlumičů a závěr
Konzultant bakalářské práce: Ing. Vojtěch Riedl, ZF Engineering Plzeň s.r.o.
Seznam doporučené literatury
[1] KEMKA, V., KOVANDA, J., KRAEČÍ, J. Silniční vozidla: Vybrané statě z konstrukce a dynamiky vozidel. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019. ISBN 978-80-261-0803-0
[2] KOŽOUŠEK, J., Výpočet a konstrukce spalovacích motorů II., 1. vydání., Praha:
Nakladatelství.ČVUT, Praha 1972
[3] KOVANDA, J., RESL, I., SOCHA, J. Konstrukce automobilů, pérování vozidel. Praha: ČVUT Praha, 1997.
[4] PÍŠTĚK, V. Aplikovaná.mechanika, 1. vydání, Praha: SNTL, Praha 1983
[5] NESTORIDES, E. A Handbook on Torsional Vibration, Cambridge univerzity press, 1958
Seznam doporučené literatury
[1] KEMKA, V., KOVANDA, J., KRAEČÍ, J. Silniční vozidla: Vybrané statě z konstrukce a dynamiky vozidel. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019. ISBN 978-80-261-0803-0
[2] KOŽOUŠEK, J., Výpočet a konstrukce spalovacích motorů II., 1. vydání., Praha:
Nakladatelství.ČVUT, Praha 1972
[3] KOVANDA, J., RESL, I., SOCHA, J. Konstrukce automobilů, pérování vozidel. Praha: ČVUT Praha, 1997.
[4] PÍŠTĚK, V. Aplikovaná.mechanika, 1. vydání, Praha: SNTL, Praha 1983
[5] NESTORIDES, E. A Handbook on Torsional Vibration, Cambridge univerzity press, 1958
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student zahájil prezentaci BP.
Student ukončil prezentaci BP.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta.
Bez dotazu oponenta.
Otázky komise:
Doc. Ing. Václav Vaněk, Ph.D. : Vysvětlete použití tolerancí na výkrese.