Teoretická část práce se zabývá možnostmi realizace kreslené animace pomocí počítače ve školních podmínkách. Je zde stručně popsána historie kresleného animovaného filmu a průběh jeho vzniku. Teoretická část je zakončena úvahou, jak kreslenou animaci zařadit do školního prostředí v oboru výtvarné výchovy.
Praktická část obsahuje autorkou vytvořené edukativní filmové ukázky popisující vybrané základní principy animace a demonstrující možnosti užití digitální animované kreslené tvorby ve škole.
Anotace v angličtině
Theoretical part of the work deals with the possibilities of implementation cartoon animation described using computer in school conditions. Is there concisely describe a history of cartoon animation movie and progress of his origin. The theoretical part concludes by considenring how cartoon animation include to school surrounding in art education.
The practical part contains educational film samples, created by the author describing selected basic principles of animation and demonstration of the possibility of using digital animation in the creation of cartoons in schools.
Klíčová slova
Kreslený animovaný film, 2D animace, historie animovaného filmu, digitální animovaná kreslená tvorba ve školách
Klíčová slova v angličtině
Cartoon animated movie, 2D animation, history of animated movie, digital cartoon animated movie creation in schools
Rozsah průvodní práce
56 s. (64 833 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část práce se zabývá možnostmi realizace kreslené animace pomocí počítače ve školních podmínkách. Je zde stručně popsána historie kresleného animovaného filmu a průběh jeho vzniku. Teoretická část je zakončena úvahou, jak kreslenou animaci zařadit do školního prostředí v oboru výtvarné výchovy.
Praktická část obsahuje autorkou vytvořené edukativní filmové ukázky popisující vybrané základní principy animace a demonstrující možnosti užití digitální animované kreslené tvorby ve škole.
Anotace v angličtině
Theoretical part of the work deals with the possibilities of implementation cartoon animation described using computer in school conditions. Is there concisely describe a history of cartoon animation movie and progress of his origin. The theoretical part concludes by considenring how cartoon animation include to school surrounding in art education.
The practical part contains educational film samples, created by the author describing selected basic principles of animation and demonstration of the possibility of using digital animation in the creation of cartoons in schools.
Klíčová slova
Kreslený animovaný film, 2D animace, historie animovaného filmu, digitální animovaná kreslená tvorba ve školách
Klíčová slova v angličtině
Cartoon animated movie, 2D animation, history of animated movie, digital cartoon animated movie creation in schools
Zásady pro vypracování
Autorka pro školní výuku o kreslené animaci pomocí počítače vytvoří výukové filmové ukázky popisující vybrané základní principy animace a demonstrující možnosti užití digitální animované kreslené tvorby ve škole. Teoretická část se bude zabývat možnostmi realizace kreslené animace pomocí počítače ve školních podmínkách.
Zásady pro vypracování
Autorka pro školní výuku o kreslené animaci pomocí počítače vytvoří výukové filmové ukázky popisující vybrané základní principy animace a demonstrující možnosti užití digitální animované kreslené tvorby ve škole. Teoretická část se bude zabývat možnostmi realizace kreslené animace pomocí počítače ve školních podmínkách.
Seznam doporučené literatury
Trnka, Pavel. Didaktika animované tvorby s využitím digitálních technologií.. Zlín, 2018. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
WILLIAMS, Richard. The Animator's survival kit. London: Faber & Faber Limited, 2009. ISBN 978-0-571-23834-7.
Rámcově vzdělávací program pro základní školy. In: . Praha: MŠMT, 2009, ročník 2021, 3.verze. Dostupné také z: http://www.nuv.cz/file/4983/
PLASS, Jiří. Základy animace: základní pravidla klasické a virtuální animace. Plzeň: Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
PIKKOV, Ülo. Animasofie: teoretické kapitoly o animovaném filmu. Přeložil Anna STEJSKALOVÁ, přeložil Eva NÄRIPEA. V Praze: Akademie múzických umění v Nakladatelství AMU, 2017. ISBN 978-80-7331-446-0.
Seznam doporučené literatury
Trnka, Pavel. Didaktika animované tvorby s využitím digitálních technologií.. Zlín, 2018. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
WILLIAMS, Richard. The Animator's survival kit. London: Faber & Faber Limited, 2009. ISBN 978-0-571-23834-7.
Rámcově vzdělávací program pro základní školy. In: . Praha: MŠMT, 2009, ročník 2021, 3.verze. Dostupné také z: http://www.nuv.cz/file/4983/
PLASS, Jiří. Základy animace: základní pravidla klasické a virtuální animace. Plzeň: Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.
PIKKOV, Ülo. Animasofie: teoretické kapitoly o animovaném filmu. Přeložil Anna STEJSKALOVÁ, přeložil Eva NÄRIPEA. V Praze: Akademie múzických umění v Nakladatelství AMU, 2017. ISBN 978-80-7331-446-0.