Porozumění slovní zásoby je klíčové pro efektivní komunikaci. K tomu je důležité aplikovat efektivní metody. V rámci dané práce jsou jako efektivní metody uvedené digitální technologie, konkrétně dvě aplikace, Wordwall a Quizziz. Výzkum byl proveden se studenty 9. ročníku Základní školy v Rakovníku, přičemž byl rozdělen na dvě části. V první části studenti vyplnili dva dotazníky k určení jejich strategií učení se nové slovní zásoby a zároveň jejich vyjádření vzhledem k aplikacím. Ve druhé části byl zahrnutý kvalitativní výzkum, který byl doplněn o rozhovor se studenty a akční výzkum. Hlavní částí akčního výzkumu bylo pozorování v odučených hodinách. Všichni studenti se shodli na skutečnosti, že aplikace digitálních technologií v hodinách anglického jazyka by pozitivně ovlivnila jejich učení se nové slovní zásoby a jejich motivaci k učení obecně.
Anotace v angličtině
Understanding the vocabulary of a foreign language is essential for effective
communication. To learn new vocabulary efficiently, it is important to apply appropriate methods. In this thesis, digital technologies, specifically two applications called Wordwall and Quizziz, are presented as effective methods for learning new vocabulary. The research was conducted with 9th-grade students from the 2nd Elementary School. The research was conducted in two parts. In the first part, the students completed two questionnaires to determine their current strategies for learning new vocabulary and their reactions to new applications. In the second part, qualitative research was included, followed by final interviews and action research. The main component of the action research was observation during taught lessons. The research participants (students) agreed that working more frequently with applications in the English language class would positively affect their learning of new vocabulary and their motivation to learn in general.
Klíčová slova
slovní zásoba, učení se, digitální technologie, aplikace, anglický jazyk, strategie, motivace, rozhovory, dotazníky, výzkum
Klíčová slova v angličtině
vocabulary, learning, digital technologies, applications, English language, strategies, motivation, interviews, questionnaires, research
Rozsah průvodní práce
69 s. (139199 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Porozumění slovní zásoby je klíčové pro efektivní komunikaci. K tomu je důležité aplikovat efektivní metody. V rámci dané práce jsou jako efektivní metody uvedené digitální technologie, konkrétně dvě aplikace, Wordwall a Quizziz. Výzkum byl proveden se studenty 9. ročníku Základní školy v Rakovníku, přičemž byl rozdělen na dvě části. V první části studenti vyplnili dva dotazníky k určení jejich strategií učení se nové slovní zásoby a zároveň jejich vyjádření vzhledem k aplikacím. Ve druhé části byl zahrnutý kvalitativní výzkum, který byl doplněn o rozhovor se studenty a akční výzkum. Hlavní částí akčního výzkumu bylo pozorování v odučených hodinách. Všichni studenti se shodli na skutečnosti, že aplikace digitálních technologií v hodinách anglického jazyka by pozitivně ovlivnila jejich učení se nové slovní zásoby a jejich motivaci k učení obecně.
Anotace v angličtině
Understanding the vocabulary of a foreign language is essential for effective
communication. To learn new vocabulary efficiently, it is important to apply appropriate methods. In this thesis, digital technologies, specifically two applications called Wordwall and Quizziz, are presented as effective methods for learning new vocabulary. The research was conducted with 9th-grade students from the 2nd Elementary School. The research was conducted in two parts. In the first part, the students completed two questionnaires to determine their current strategies for learning new vocabulary and their reactions to new applications. In the second part, qualitative research was included, followed by final interviews and action research. The main component of the action research was observation during taught lessons. The research participants (students) agreed that working more frequently with applications in the English language class would positively affect their learning of new vocabulary and their motivation to learn in general.
Klíčová slova
slovní zásoba, učení se, digitální technologie, aplikace, anglický jazyk, strategie, motivace, rozhovory, dotazníky, výzkum
Klíčová slova v angličtině
vocabulary, learning, digital technologies, applications, English language, strategies, motivation, interviews, questionnaires, research
Zásady pro vypracování
1. Průběžná konzultace diplomové práce s garantem
2. Práce s prostudovanou odbornou literaturou
3. Konzultace s učiteli ZŠ pro přípravu praktické části
4. Vypracování praktické části na základě provedeného výzkumu
5. Shrnutí zjištěných dat
6. Dodržení formálních zásad při vypracování diplomové práce
Zásady pro vypracování
1. Průběžná konzultace diplomové práce s garantem
2. Práce s prostudovanou odbornou literaturou
3. Konzultace s učiteli ZŠ pro přípravu praktické části
4. Vypracování praktické části na základě provedeného výzkumu
5. Shrnutí zjištěných dat
6. Dodržení formálních zásad při vypracování diplomové práce
Seznam doporučené literatury
Kopecký, K. (2006). E-learning (nejen) pro pedagogy. Hanex.
Klement, M., Gevak, A., Fakulta, U. P. P., Agentura Gevak, & Univerzita Palackého. Pedagogická fakulta. (2012). E-learning. Agentura Gevak.
Clarke, A. (2008). e-Learning Skills (Macmillan Study Skills, 11) (2nd ed.). Red Globe Press.
Vincenti, G., Bucciero, A., & de Carvalho, V. C. (2014). E-Learning, E-Education, and Online Training: First International Conference, eLEOT 2014, Bethesda, MD, USA, September 18–20, 2014, Revised Selected . . . and Telecommunications Engineering, 138) (2014th ed.). Springer.
Zounek, J., Staudková, H., Juhaňák, L., & Poláček, J. (2016). E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. Wolter.
Seznam doporučené literatury
Kopecký, K. (2006). E-learning (nejen) pro pedagogy. Hanex.
Klement, M., Gevak, A., Fakulta, U. P. P., Agentura Gevak, & Univerzita Palackého. Pedagogická fakulta. (2012). E-learning. Agentura Gevak.
Clarke, A. (2008). e-Learning Skills (Macmillan Study Skills, 11) (2nd ed.). Red Globe Press.
Vincenti, G., Bucciero, A., & de Carvalho, V. C. (2014). E-Learning, E-Education, and Online Training: First International Conference, eLEOT 2014, Bethesda, MD, USA, September 18–20, 2014, Revised Selected . . . and Telecommunications Engineering, 138) (2014th ed.). Springer.
Zounek, J., Staudková, H., Juhaňák, L., & Poláček, J. (2016). E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. Wolter.