Hlavním výzkumným cílem je zmapovat roli sestry mentorky u konkrétního poskytovatele zdravotních služeb. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle: zjistit názory na roli mentorky z pohledu studentů; zjistit motivaci všeobecných sester k výkonu mentorství; zjistit limity a benefity mentoringu z pohledu studentů a mentorů; komparovat výsledky obou sledovaných skupin; vytvořit návrh výstupu do klinické praxe korespondující s výsledky empirického zjištění.
Anotace v angličtině
The main research goal is to map the role of a mentor nurse in a specific healt care provider. Based on the main goal, partial ones were determited: to find out opinions about the role of mentor from point of view of students; to find out motivation of general nurses to perform mentoring; find out the limits and benefits of mentoring from the students and mentors point of view; compare the result of both monitored groups; create a proposal for output to clinical practice corresponding to the results of empirical findings.
Klíčová slova
mentoring v ošetřovatelství, mentor klinické praxe, klinické prostředí, student ošetřovatelství, všeobecná sestry, sestra školitelka
Klíčová slova v angličtině
mentoring in nursuing, mentor of clinical practice, clinical environment, nursing student, general nurse, nurse trainer
Rozsah průvodní práce
40
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním výzkumným cílem je zmapovat roli sestry mentorky u konkrétního poskytovatele zdravotních služeb. Na základě hlavního cíle byly stanoveny dílčí cíle: zjistit názory na roli mentorky z pohledu studentů; zjistit motivaci všeobecných sester k výkonu mentorství; zjistit limity a benefity mentoringu z pohledu studentů a mentorů; komparovat výsledky obou sledovaných skupin; vytvořit návrh výstupu do klinické praxe korespondující s výsledky empirického zjištění.
Anotace v angličtině
The main research goal is to map the role of a mentor nurse in a specific healt care provider. Based on the main goal, partial ones were determited: to find out opinions about the role of mentor from point of view of students; to find out motivation of general nurses to perform mentoring; find out the limits and benefits of mentoring from the students and mentors point of view; compare the result of both monitored groups; create a proposal for output to clinical practice corresponding to the results of empirical findings.
Klíčová slova
mentoring v ošetřovatelství, mentor klinické praxe, klinické prostředí, student ošetřovatelství, všeobecná sestry, sestra školitelka
Klíčová slova v angličtině
mentoring in nursuing, mentor of clinical practice, clinical environment, nursing student, general nurse, nurse trainer
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet předepsaný minimální počet konzultací s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet předepsaný minimální počet konzultací s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
ŠPIRUDOVÁ, Lenka, 2015. Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-5711-7
GURKOVÁ, Elena a ZELENÍKOVÁ, Renáta, 2017. Klinické prostředí v přípravě sester: organizace, strategie, hodnocení. Praha: Grada, ISBN 978-80-271-0583-0
ZÍTKOVÁ, Marie a POKORNÁ, Andrea a MIČUDOVÁ, Erna, 2015. Vedení nových pracovníků v ošetřovatelstké praxi: pro staniční a vrchní sestry. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-5094-1
ZORMANOVÁ, Lucie, 2017. Didaktika dospělých. Praha: Grada, ISBN 978-80-271-0051-4
ENTEZAMI, P and FRANZ, L.E and CHUNG.K.C. Mentorship in surgical training: a systematic rewiew. 2012, Hand 7, 30-36. https://doi.org/10.1007/s11552-011-9379-8
Seznam doporučené literatury
ŠPIRUDOVÁ, Lenka, 2015. Doprovázení v ošetřovatelství II: doprovázení sester sestrami, mentorování, adaptační proces, supervize. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-5711-7
GURKOVÁ, Elena a ZELENÍKOVÁ, Renáta, 2017. Klinické prostředí v přípravě sester: organizace, strategie, hodnocení. Praha: Grada, ISBN 978-80-271-0583-0
ZÍTKOVÁ, Marie a POKORNÁ, Andrea a MIČUDOVÁ, Erna, 2015. Vedení nových pracovníků v ošetřovatelstké praxi: pro staniční a vrchní sestry. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-5094-1
ZORMANOVÁ, Lucie, 2017. Didaktika dospělých. Praha: Grada, ISBN 978-80-271-0051-4
ENTEZAMI, P and FRANZ, L.E and CHUNG.K.C. Mentorship in surgical training: a systematic rewiew. 2012, Hand 7, 30-36. https://doi.org/10.1007/s11552-011-9379-8