Tato diplomová práce se zabývá rešerší vzdělávacích aktivit a návrhem vlastních nových nebo inovovaných vzdělávacích aktivit. Teoretická část se zabývá pojmy životní prostředí a trvale udržitelný rozvoj a jejich zanesení do českého školství. Praktická část je rozdělena do několika částí, ve kterých je provedena rešerše různých vzdělávacích aktivit v oblasti environmentálního vzdělávání. V dalších kapitolách praktické části jsou pak navrženy konkrétní vzdělávací aktivity, které byly nově vytvořeny nebo inovovány.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a research of educational activities and a proposal for own new or innovated educational activities. The theoretical part focuses on the concepts of environment and sustainable development and their implementation into the Czech education system. The practical part is divided into several chapters, in which the research of various educational activities in the field of environmental education is carried out. In the next chapters of the practical part, specific educational activities that have been newly created or innovated are proposed.
Klíčová slova
životní prostředí, udržitelný rozvoj, environmentální výchova, vzdělávání, vzdělávací aktivity
Tato diplomová práce se zabývá rešerší vzdělávacích aktivit a návrhem vlastních nových nebo inovovaných vzdělávacích aktivit. Teoretická část se zabývá pojmy životní prostředí a trvale udržitelný rozvoj a jejich zanesení do českého školství. Praktická část je rozdělena do několika částí, ve kterých je provedena rešerše různých vzdělávacích aktivit v oblasti environmentálního vzdělávání. V dalších kapitolách praktické části jsou pak navrženy konkrétní vzdělávací aktivity, které byly nově vytvořeny nebo inovovány.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a research of educational activities and a proposal for own new or innovated educational activities. The theoretical part focuses on the concepts of environment and sustainable development and their implementation into the Czech education system. The practical part is divided into several chapters, in which the research of various educational activities in the field of environmental education is carried out. In the next chapters of the practical part, specific educational activities that have been newly created or innovated are proposed.
Klíčová slova
životní prostředí, udržitelný rozvoj, environmentální výchova, vzdělávání, vzdělávací aktivity
Rešerše vzdělávacích aktivit v rámci formálního i neformálního vzdělávání
Vymezení klíčových témat
Návrh vlastních nebo inovovaných aktivit pro žáky
Evaluace námětů a publikace řešení.
Zásady pro vypracování
Životní prostředí a udržitelný rozvoj
Rešerše vzdělávacích aktivit v rámci formálního i neformálního vzdělávání
Vymezení klíčových témat
Návrh vlastních nebo inovovaných aktivit pro žáky
Evaluace námětů a publikace řešení.
Seznam doporučené literatury
Altman, V. (1996). Odpadové hospodářství. Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Filip, J. (2002). Odpadové hospodářství. Mendelova zemědělská a lesnická univerzita. Kizlink, J. (2014). Odpady: sběr, zpracování, zužitkování, zneškodnění, legislativa (3., upr. a rozš. vyd., V Akademickém nakl. CERM 1. vyd). Akademické nakladatelství CERM. Šťastná, J. (2007). Kam s nimi: jak správně třídit odpady a všechno, co s tím souvisí. Česká televize.
Seznam doporučené literatury
Altman, V. (1996). Odpadové hospodářství. Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Filip, J. (2002). Odpadové hospodářství. Mendelova zemědělská a lesnická univerzita. Kizlink, J. (2014). Odpady: sběr, zpracování, zužitkování, zneškodnění, legislativa (3., upr. a rozš. vyd., V Akademickém nakl. CERM 1. vyd). Akademické nakladatelství CERM. Šťastná, J. (2007). Kam s nimi: jak správně třídit odpady a všechno, co s tím souvisí. Česká televize.