Cílem diplomové práce "Pohled žáků s LMP a jejich rodičů na inkluzivní vzdělávání" je objasnit problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžných základních školách a to z pohledu samotných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale také jejich rodičů. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje a přibližuje konkrétní pojmy, týkající se dané problematiky. V praktické části je popisována metodologie a analýza. Dochází také k vyhodnocení dat získaných výzkumným šetřením metodou polostrukturovaného rozhovoru s vybranými samotnými žáky a jejich rodiči.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis "The view of pupils with mild ID and their parents on inclusive education" is to clarify the issue of education of pupils with special educational needs in mainstream primary schools from the perspective of pupils with special educational needs themselves and their parents. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part defines and introduces specific conpcets related to the issue. The practical part describes the methodology and analysis. It also includes the evaluation of the data obtained by the research investigation using the method of semi-structured interviews with selected pupils and their parents.
Klíčová slova
Lehké mentální postižení, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, základní škola, speciální základní škola, inkluze, inkluzivní vzdělávání, učitel, podpůrné opatření, asistent pedagoga
Klíčová slova v angličtině
Mild mental disability, pupil with special educational needs, primary school, special primary school, inclusion, inclusive education, teacher, support measures, teaching assistant
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce "Pohled žáků s LMP a jejich rodičů na inkluzivní vzdělávání" je objasnit problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na běžných základních školách a to z pohledu samotných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale také jejich rodičů. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje a přibližuje konkrétní pojmy, týkající se dané problematiky. V praktické části je popisována metodologie a analýza. Dochází také k vyhodnocení dat získaných výzkumným šetřením metodou polostrukturovaného rozhovoru s vybranými samotnými žáky a jejich rodiči.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis "The view of pupils with mild ID and their parents on inclusive education" is to clarify the issue of education of pupils with special educational needs in mainstream primary schools from the perspective of pupils with special educational needs themselves and their parents. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part defines and introduces specific conpcets related to the issue. The practical part describes the methodology and analysis. It also includes the evaluation of the data obtained by the research investigation using the method of semi-structured interviews with selected pupils and their parents.
Klíčová slova
Lehké mentální postižení, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, základní škola, speciální základní škola, inkluze, inkluzivní vzdělávání, učitel, podpůrné opatření, asistent pedagoga
Klíčová slova v angličtině
Mild mental disability, pupil with special educational needs, primary school, special primary school, inclusion, inclusive education, teacher, support measures, teaching assistant
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu diplomové práce
Sběr a analýza odborné literatury
Realizace projektu práce
Závěry a doporučení pro praxi
Zpracování a odevzdání diplomové práce v textové i elektronické podobě
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu diplomové práce
Sběr a analýza odborné literatury
Realizace projektu práce
Závěry a doporučení pro praxi
Zpracování a odevzdání diplomové práce v textové i elektronické podobě
Seznam doporučené literatury
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika 2. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
BITTMANOVÁ, Lenka a kol. Speciálněpedagogické minimum pro učitele. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-88290-14-8.
VALENTA, Milan a Jan MICHALÍK. Mentální postižení. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0378-2.
BENDOVÁ, Petra a Pavel ZIKL. Dítě s mentálním postižením ve škole. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3854-3.
BÉLANGÉR, Nathalie a Duchesne HERMANN. Des Écoles en mouvement: Inclusion d´éléves en situation de handicap ou éprouvant des difficualtés á l´école, Ottawa: University of Ottawa Press, 2013. ISBN 9782760307315.
BOYLE, CHristopher a Keith TOPPING. What Works In Inclusion? UK: Open University Press, 2012. ISBN 978-0335244683.
Seznam doporučené literatury
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika 2. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
BITTMANOVÁ, Lenka a kol. Speciálněpedagogické minimum pro učitele. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-88290-14-8.
VALENTA, Milan a Jan MICHALÍK. Mentální postižení. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0378-2.
BENDOVÁ, Petra a Pavel ZIKL. Dítě s mentálním postižením ve škole. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3854-3.
BÉLANGÉR, Nathalie a Duchesne HERMANN. Des Écoles en mouvement: Inclusion d´éléves en situation de handicap ou éprouvant des difficualtés á l´école, Ottawa: University of Ottawa Press, 2013. ISBN 9782760307315.
BOYLE, CHristopher a Keith TOPPING. What Works In Inclusion? UK: Open University Press, 2012. ISBN 978-0335244683.