Diplomová práce analyzuje úroveň a kvalitu týmové spolupráce mezi pedagogem a asistentem pedagoga na vybraných základních školách. Teoretická část vysvětluje pojmy, které přímo souvisejí s týmovou spoluprací a zároveň zasahují do pedagogického hlediska. Praktická část zahrnuje šetření momentálního stavu týmové spolupráce pedagogů a asistentů pedagoga na dvou základních školách. Ze získaných závěrů vyplývají doporučení, která budou zkvalitňovat další spolupráci mezi pedagogickými pracovníky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analysis with the level and quality of teamwork between a teacher and a teacher´s assistant in selected elementary schools. The theoretical part explains terms that are directly related to teamwork and at the same time affect the pedagogical point of view. The practical part includes an investigation of the current state of team cooperation of pedagogues and assistant pedagogues at two elementary schools. The obtained conclusions result in recommendations that will improve the quality of further cooperation between teaching staff.
Klíčová slova
spolupráce, tým, týmová spolupráce, pedagog, asistent pedagoga, SWOT analýza, řízený rozhovor, pozorování, vize, cíle, doporučení
Diplomová práce analyzuje úroveň a kvalitu týmové spolupráce mezi pedagogem a asistentem pedagoga na vybraných základních školách. Teoretická část vysvětluje pojmy, které přímo souvisejí s týmovou spoluprací a zároveň zasahují do pedagogického hlediska. Praktická část zahrnuje šetření momentálního stavu týmové spolupráce pedagogů a asistentů pedagoga na dvou základních školách. Ze získaných závěrů vyplývají doporučení, která budou zkvalitňovat další spolupráci mezi pedagogickými pracovníky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analysis with the level and quality of teamwork between a teacher and a teacher´s assistant in selected elementary schools. The theoretical part explains terms that are directly related to teamwork and at the same time affect the pedagogical point of view. The practical part includes an investigation of the current state of team cooperation of pedagogues and assistant pedagogues at two elementary schools. The obtained conclusions result in recommendations that will improve the quality of further cooperation between teaching staff.
Klíčová slova
spolupráce, tým, týmová spolupráce, pedagog, asistent pedagoga, SWOT analýza, řízený rozhovor, pozorování, vize, cíle, doporučení
1. Zpracování projektu diplomové práce 2. Rešerše odborné literatury 3. Realizace projektu práce 4. Sběr a analýza výzkumných dat 5. Závěry a doporučení pro pedagogickou praxi 6. Zpracování a odevzdání DP v tištěné a v elektronické podobě.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu diplomové práce 2. Rešerše odborné literatury 3. Realizace projektu práce 4. Sběr a analýza výzkumných dat 5. Závěry a doporučení pro pedagogickou praxi 6. Zpracování a odevzdání DP v tištěné a v elektronické podobě.
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric. Vytváření efektivních týmů. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-70-5.
BĚLOHLÁVEK, František. Jak řídit a vést lidi. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-308-0.
HORSKÁ, Viola. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2450-8.
KOLAJOVÁ, Lenka. Týmová spolupráce: jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1764-6.
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric. Vytváření efektivních týmů. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-70-5.
BĚLOHLÁVEK, František. Jak řídit a vést lidi. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-308-0.
HORSKÁ, Viola. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2450-8.
KOLAJOVÁ, Lenka. Týmová spolupráce: jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1764-6.
SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.