Tato závěrečná práce je zaměřena na motivaci žáků středních škol v předmětu český jazyk. Práce se zabývá výkonovou motivací žáků a jejich postoji k předmětu český jazyk. Pomocí dotazníkové metody je zkoumáno, jaká je ve třídách výkonová motivace a jaký mají žáci postoj k předmětu český jazyk. Jako reakce na výsledky dotazníků byla navržena motivační opatření, která by mohla motivaci žáků a jejich postoj k předmětu zlepšit a usnadnit.
Anotace v angličtině
This final work is focused on motivation of secondary school students in the Czech language subject. The work deals with performance-related motivation of the students and their attitude to the Czech language subject. Using a questionnaire method, it is being researched both, performance-related motivation in classes and the attitude of students to the Czech language subject as well. In response to the questionnaire results, the motivation measures have been proposed. The proposed motivation measures might improve and make motivation of students and their attitude to the subject easier.
Klíčová slova
Motivace, postoje, žáci, český jazyk, škola, předmět, výkon, zlepšení, střední škola
Tato závěrečná práce je zaměřena na motivaci žáků středních škol v předmětu český jazyk. Práce se zabývá výkonovou motivací žáků a jejich postoji k předmětu český jazyk. Pomocí dotazníkové metody je zkoumáno, jaká je ve třídách výkonová motivace a jaký mají žáci postoj k předmětu český jazyk. Jako reakce na výsledky dotazníků byla navržena motivační opatření, která by mohla motivaci žáků a jejich postoj k předmětu zlepšit a usnadnit.
Anotace v angličtině
This final work is focused on motivation of secondary school students in the Czech language subject. The work deals with performance-related motivation of the students and their attitude to the Czech language subject. Using a questionnaire method, it is being researched both, performance-related motivation in classes and the attitude of students to the Czech language subject as well. In response to the questionnaire results, the motivation measures have been proposed. The proposed motivation measures might improve and make motivation of students and their attitude to the subject easier.
Klíčová slova
Motivace, postoje, žáci, český jazyk, škola, předmět, výkon, zlepšení, střední škola
1. Sběr a četba odborné literatury k tématu práce.
2. Tvorba osnovy práce a příprava výzkumu.
3. Sběr a zpracování dat.
4. Interpretace výsledků výzkumu.
5. Tvorba finální podoby závěrečné práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr a četba odborné literatury k tématu práce.
2. Tvorba osnovy práce a příprava výzkumu.
3. Sběr a zpracování dat.
4. Interpretace výsledků výzkumu.
5. Tvorba finální podoby závěrečné práce.
Seznam doporučené literatury
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
HRABAL, Vladimír, František MAN a Isabella PAVELKOVÁ. Psychologické otázky motivace ve škole. 2., upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. Knižnice psychologické literatury. ISBN 80-04-23487-9.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. Studium (Portál). ISBN 80-7178-246-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. V Praze: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.
Seznam doporučené literatury
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-755-8.
HRABAL, Vladimír, František MAN a Isabella PAVELKOVÁ. Psychologické otázky motivace ve škole. 2., upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. Knižnice psychologické literatury. ISBN 80-04-23487-9.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. Studium (Portál). ISBN 80-7178-246-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. V Praze: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.