Diplomová práce "Projekt We Love Šumava podporující ekologii na Šumavě" v teoretické části pojednává o šumavském projektu We Love Šumava, který svými aktivitami podporuje ekologii na Šumavě i Šumavu obecně. Také jsou zde vysvětleny pojmy ekologická a environmentální výchova, NP Šumava a ochrana přírody v NP Šumava. Text je určen především pro vyučující prvního stupně základní školy. V praktické části jsou ukázkové vyučovací hodiny týkající se ekologie a Šumavy na prvním stupni základní školy. Žáci díky těmto aktivitám získají nové znalosti a zopakují si již známé informace.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Project We Love Šumava supporting ecology in Šumava"in the theoretical part discusses the Šumava project We Love Šumava, which supports ecology in Šumava and Šumava in general. The terms ecological and environmental education, Šumava National Park and nature protection in Šumava National Park are also explained here. The text is intended primarily for teachers of the first grade of primary school. In the practical part, there are sample lessons related to ecology and the Šumava in the first grade of primary school. Thanks to these activities, students will gain new knowledge and review already known information.
Klíčová slova
Národní park, Šumava, ochrana přírody, ekologie, environmentální výchova, projekt We Love Šumava, didaktické aktivity, středisko environmentální výchovy
Klíčová slova v angličtině
National Park, Šumava, protection of the nature, ecology, environmental education, the We Love Šumava project, didactic activities, environmental education center
Rozsah průvodní práce
83 (105 995)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Projekt We Love Šumava podporující ekologii na Šumavě" v teoretické části pojednává o šumavském projektu We Love Šumava, který svými aktivitami podporuje ekologii na Šumavě i Šumavu obecně. Také jsou zde vysvětleny pojmy ekologická a environmentální výchova, NP Šumava a ochrana přírody v NP Šumava. Text je určen především pro vyučující prvního stupně základní školy. V praktické části jsou ukázkové vyučovací hodiny týkající se ekologie a Šumavy na prvním stupni základní školy. Žáci díky těmto aktivitám získají nové znalosti a zopakují si již známé informace.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Project We Love Šumava supporting ecology in Šumava"in the theoretical part discusses the Šumava project We Love Šumava, which supports ecology in Šumava and Šumava in general. The terms ecological and environmental education, Šumava National Park and nature protection in Šumava National Park are also explained here. The text is intended primarily for teachers of the first grade of primary school. In the practical part, there are sample lessons related to ecology and the Šumava in the first grade of primary school. Thanks to these activities, students will gain new knowledge and review already known information.
Klíčová slova
Národní park, Šumava, ochrana přírody, ekologie, environmentální výchova, projekt We Love Šumava, didaktické aktivity, středisko environmentální výchovy
Klíčová slova v angličtině
National Park, Šumava, protection of the nature, ecology, environmental education, the We Love Šumava project, didactic activities, environmental education center
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování:
1. NP Šumava a ekologická výchova.
2. Projekt We Love Šumava a jeho vliv na NP Šumava.
3. Ekologická výchova u žáků mladšího školního věku.
4. Projekt We Love Šumava pomáhá.
5. Ekologické hry a aktivity vhodné pro 1. stupeň ZŠ a jejich realizace ve školní družině.
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování:
1. NP Šumava a ekologická výchova.
2. Projekt We Love Šumava a jeho vliv na NP Šumava.
3. Ekologická výchova u žáků mladšího školního věku.
4. Projekt We Love Šumava pomáhá.
5. Ekologické hry a aktivity vhodné pro 1. stupeň ZŠ a jejich realizace ve školní družině.
Seznam doporučené literatury
BALZEAU, Karine. Zero waste pro děti: 32 výzev k péči o planetu Zemi. Ilustroval Laurent AUDOUIN, přeložil Barbora ANTONOVÁ. V Brně: CPress, 2020. ISBN 9788026433255.
ČINČERA, Jan, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ, Tomáš MATĚJČEK, Petra ŠIMONOVÁ, Jan BARTOŠ, Miroslav LUPAČ a Lenka BROUKALOVÁ. Environmentální výchova z pohledu učitelů. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8439-1.
DAVID, Petr a Vladimír SOUKUP. Šumava známá i neznámá. Praha: Knižní klub, 2017. Universum (Knižní klub). ISBN 978-80-242-5924-6.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-805-9.
JANOUŠKOVÁ, Svatava a Petr KUKAL. Environmentální výchova v příbězích. Praha: Fortuna, 2008. ISBN 9788073730246.
Seznam doporučené literatury
BALZEAU, Karine. Zero waste pro děti: 32 výzev k péči o planetu Zemi. Ilustroval Laurent AUDOUIN, přeložil Barbora ANTONOVÁ. V Brně: CPress, 2020. ISBN 9788026433255.
ČINČERA, Jan, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ, Tomáš MATĚJČEK, Petra ŠIMONOVÁ, Jan BARTOŠ, Miroslav LUPAČ a Lenka BROUKALOVÁ. Environmentální výchova z pohledu učitelů. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8439-1.
DAVID, Petr a Vladimír SOUKUP. Šumava známá i neznámá. Praha: Knižní klub, 2017. Universum (Knižní klub). ISBN 978-80-242-5924-6.
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-805-9.
JANOUŠKOVÁ, Svatava a Petr KUKAL. Environmentální výchova v příbězích. Praha: Fortuna, 2008. ISBN 9788073730246.