Bakalářská práce se zabývá tématem životní cyklus zaměstnance ve firmě, které je důležité pro systematickou práci se zaměstnanci. Cílem práce bylo zjistit současné postupy v životním cyklu zaměstnance ve zvolené firmě a na základě získaných informací z rozhovorů se zaměstnanci navrhnout opatření ve formě implementačních karet. První teoretická část vychází z odborné literatury a popisuje jednotlivé části životního cyklu zaměstnance. Vysvětluje postupy, které by měli probíhat v určité fázi práce se zaměstnanci. Praktická část v úvodu představuje základní informace o firmě. Třetí kapitola popisuje zvolenou metodu výzkumu a představuje výsledky polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z firmy. Poslední kapitola popisuje současnou situaci na základě získaných informací a představuje návrh opatření zanesených do implementačních karet, která následně bude prezentována firmě a zanesena do směrnice podniku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of the employee life cycle in the company, which is important for systematic work with employees. The aim of the thesis was to find out the current practices in the employee life cycle in the selected company and to propose measures in the form of implementation cards based on the information obtained from interviews with employees. The first theoretical part is based on the literature and describes the different parts of the employee life cycle. It explains the procedures that should take place in a certain phase of work with employees. The practical part in the introduction presents basic information about the company. The third chapter describes the chosen research method and presents the results of semi-structured interviews with respondents from the company. The last chapter describes the current situation based on the information obtained and presents a proposal for measures to be included in the implementation cards, which will then be presented to the company and included in the company directive.
Klíčová slova
životní cyklus zaměstnance, zaměstnanci, firma, gap analýza, implementační karta
Klíčová slova v angličtině
life cycle of an employee, employees, company, gap analysis, implementation card
Rozsah průvodní práce
106 s. (196 484 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem životní cyklus zaměstnance ve firmě, které je důležité pro systematickou práci se zaměstnanci. Cílem práce bylo zjistit současné postupy v životním cyklu zaměstnance ve zvolené firmě a na základě získaných informací z rozhovorů se zaměstnanci navrhnout opatření ve formě implementačních karet. První teoretická část vychází z odborné literatury a popisuje jednotlivé části životního cyklu zaměstnance. Vysvětluje postupy, které by měli probíhat v určité fázi práce se zaměstnanci. Praktická část v úvodu představuje základní informace o firmě. Třetí kapitola popisuje zvolenou metodu výzkumu a představuje výsledky polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z firmy. Poslední kapitola popisuje současnou situaci na základě získaných informací a představuje návrh opatření zanesených do implementačních karet, která následně bude prezentována firmě a zanesena do směrnice podniku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of the employee life cycle in the company, which is important for systematic work with employees. The aim of the thesis was to find out the current practices in the employee life cycle in the selected company and to propose measures in the form of implementation cards based on the information obtained from interviews with employees. The first theoretical part is based on the literature and describes the different parts of the employee life cycle. It explains the procedures that should take place in a certain phase of work with employees. The practical part in the introduction presents basic information about the company. The third chapter describes the chosen research method and presents the results of semi-structured interviews with respondents from the company. The last chapter describes the current situation based on the information obtained and presents a proposal for measures to be included in the implementation cards, which will then be presented to the company and included in the company directive.
Klíčová slova
životní cyklus zaměstnance, zaměstnanci, firma, gap analýza, implementační karta
Klíčová slova v angličtině
life cycle of an employee, employees, company, gap analysis, implementation card
Zásady pro vypracování
Seznamte se s teorií tématu životní cyklus zaměstnance, popište jednotlivé fáze a související pojmy.
Představte vybranou firmu a její současné činnosti a metody v jednotlivých částech životního cyklu zaměstnance.
Proveďte strukturované rozhovory s vedením, personalistou i zaměstnanci firmy a prostudujte dostupné materiály firmy o dané problematice; následně zjistěte aktuální potřeby firmy v jednotlivých fázích životního cyklu zaměstnance.
Proveďte GAP analýzu a popište související nápravná opatření formou implementačních karet pro jejich následnou integraci do směrnice firmy.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s teorií tématu životní cyklus zaměstnance, popište jednotlivé fáze a související pojmy.
Představte vybranou firmu a její současné činnosti a metody v jednotlivých částech životního cyklu zaměstnance.
Proveďte strukturované rozhovory s vedením, personalistou i zaměstnanci firmy a prostudujte dostupné materiály firmy o dané problematice; následně zjistěte aktuální potřeby firmy v jednotlivých fázích životního cyklu zaměstnance.
Proveďte GAP analýzu a popište související nápravná opatření formou implementačních karet pro jejich následnou integraci do směrnice firmy.
Seznam doporučené literatury
Bláha, J., Čopíková, A., & Horváthová, P. (2016). Řízení lidských zdrojů. Praha, Česko: Albatros Media.
Jakubíková, D. (2008). Strategický marketing. Praha, Česko: Grada.
Janišová, D., & Křivánek, M. (2013). Velká kniha o řízení firmy. Praha, Česko: Grada.
Kociánová, R. (2010). Personální činnosti a metody personální práce. Praha, Česko: Grada.
Taušl Procházková, P., & Jelínková, E. (2018). Podniková ekonomika - klíčové oblasti. Praha, Česko: Grada.
Seznam doporučené literatury
Bláha, J., Čopíková, A., & Horváthová, P. (2016). Řízení lidských zdrojů. Praha, Česko: Albatros Media.
Jakubíková, D. (2008). Strategický marketing. Praha, Česko: Grada.
Janišová, D., & Křivánek, M. (2013). Velká kniha o řízení firmy. Praha, Česko: Grada.
Kociánová, R. (2010). Personální činnosti a metody personální práce. Praha, Česko: Grada.
Taušl Procházková, P., & Jelínková, E. (2018). Podniková ekonomika - klíčové oblasti. Praha, Česko: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Komise přivítala studenta u obhajoby bakalářské práce. Student pozdravil komisi a představil téma své práce a obsah obhajoby. Pokračoval přednesením cílů své práce a následně se věnoval metodice práce. Student se nejprve seznámil s teorií, analyzoval procesy a posléze provedl sedm rozhovorů. V další části obhajoby představil firmu AVAPS s.r.o., v jejíž pražské pobočce práci zpracovával. Během představení firmy popsal strukturu zaměstnanců ve firmě. Následně zhodnotil současnou situaci ve firmě, kde firmě vytkl pojetí náboru pracovníků, naopak ocenil adaptaci a rozvoj, řízení pracovního týmu, konkrétně zpětnou vazbu, která je pravidelná i souhrnná na konci roku, benefity, které jsou srovnatelné s konkurencí, a zároveň zaměstnance motivuje i příjemné prostředí a komunikace s vedením. Poté student představil návrh opatření pro firmu. Do opatření zahrnul teambuilding celé společnosti, seznámení s produkty, získání zpětné vazby od zaměstnance, zavední formální komunikace mezi odděleními a vytvoření odpočinkové místnosti. Nakonec představil harmonogram implementace plánovaných opatření. Ke každému opatření přiřadil odpovědnou osobu, časovou náročnost, finanční náročnost, popsal doporučení a zdůvodnil opatření. Komise poděkovala za vstupní prezentaci. Předsedkyně komise seznámila členy s posudky vedoucího a oponenta. Student zodpověděl otázku vedoucí práce. Oponentka práce vytkla nevhodné užití rozhovorů, kdy nebyla plně získána zpětná vazba od zaměstnanců. Komise položila otázku týkající se kultury firmy. Student firemní kulturu popsal. Komise položila otázku, zda by student sám byl ve firmě spokojen. Student odpověděl na otázku. Komise poděkovala za odpovědi.