Bakalářská práce na téma Analýza mezigeneračních odlišností v pracovním prostředí
v oblasti odměňování se zaměřuje na zjištění a následnou charakteristiku mezigeneračních odlišností, co například generace X, Y, Z preferuje a co naopak již
není pro danou generaci v rámci odměňování lákadlem.
Teoretická část práce představuje literární pojetí zkoumané problematiky a vymezuje
generace X, Y a Z. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, které blíže seznamuje čtenáře s mezigeneračními rozdíly, tj. aktuálními názory, postoji a další. V závěru práce jsou uvedeny návrhy na řízení mezigeneračního pracoviště ve
společnostech.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis on the Analysis of Intergenerational Differences in the Working Environment in the Area of Remuneration focuses on the identification and subsequent characterization of intergenerational differences, what, for example, Generation X, Y, Z prefers and what, on the contrary, is no longer an attraction for a given generation in terms of remuneration.
The theoretical part of the thesis introduces the literary concept of the researched issue and defines generations X, Y and Z. The practical part contains the results of the questionnaire survey, which introduces the reader to the intergenerational differences,i.e. actual opinions, attitudes, etc. The paper concludes with suggestions for managing the intergenerational workplace in companies.
Klíčová slova
systém odměňování, peněžní a nepeněžní odměna, mzda, mezigenerační
odlišnosti, generace X, generace Y, generace Z
Klíčová slova v angličtině
remuneration system, monetary and non-monetary remuneration, wages,
intergenerational differences, Generation X, Generation Y, Generation Z
Rozsah průvodní práce
60 s. (81 427 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma Analýza mezigeneračních odlišností v pracovním prostředí
v oblasti odměňování se zaměřuje na zjištění a následnou charakteristiku mezigeneračních odlišností, co například generace X, Y, Z preferuje a co naopak již
není pro danou generaci v rámci odměňování lákadlem.
Teoretická část práce představuje literární pojetí zkoumané problematiky a vymezuje
generace X, Y a Z. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, které blíže seznamuje čtenáře s mezigeneračními rozdíly, tj. aktuálními názory, postoji a další. V závěru práce jsou uvedeny návrhy na řízení mezigeneračního pracoviště ve
společnostech.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis on the Analysis of Intergenerational Differences in the Working Environment in the Area of Remuneration focuses on the identification and subsequent characterization of intergenerational differences, what, for example, Generation X, Y, Z prefers and what, on the contrary, is no longer an attraction for a given generation in terms of remuneration.
The theoretical part of the thesis introduces the literary concept of the researched issue and defines generations X, Y and Z. The practical part contains the results of the questionnaire survey, which introduces the reader to the intergenerational differences,i.e. actual opinions, attitudes, etc. The paper concludes with suggestions for managing the intergenerational workplace in companies.
Klíčová slova
systém odměňování, peněžní a nepeněžní odměna, mzda, mezigenerační
odlišnosti, generace X, generace Y, generace Z
Klíčová slova v angličtině
remuneration system, monetary and non-monetary remuneration, wages,
intergenerational differences, Generation X, Generation Y, Generation Z
Zásady pro vypracování
Zpracujte na základě relevantní literatury teoretická východiska zkoumané problematiky.
Vymezte specifika personálních činností se zaměřením na oblast odměňování.
Představte a charakterizujte vybrané generace.
Analyzujte mezigenerační odlišnosti problematiky odměňování v pracovním prostředí.
Na základě výsledků šetření formulujte doporučení ve vztahu k podnikové praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracujte na základě relevantní literatury teoretická východiska zkoumané problematiky.
Vymezte specifika personálních činností se zaměřením na oblast odměňování.
Představte a charakterizujte vybrané generace.
Analyzujte mezigenerační odlišnosti problematiky odměňování v pracovním prostředí.
Na základě výsledků šetření formulujte doporučení ve vztahu k podnikové praxi.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M., & Taylor, S. (2015). Řízení lidských zdrojů. Van Haren Publishing.
Armstrong, M. (2009). Odměňování pracovníků - Jak z odměňování učinit zdroj úspěšnosti podniku. Praha, Česko: Grada.
Berg, M. (2020). Jak se vzájemně chápat. Praha, Česko: Grada.
Urban, J. (2017). Motivace a odměňování pracovníků. Praha, Česko: Grada.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M., & Taylor, S. (2015). Řízení lidských zdrojů. Van Haren Publishing.
Armstrong, M. (2009). Odměňování pracovníků - Jak z odměňování učinit zdroj úspěšnosti podniku. Praha, Česko: Grada.
Berg, M. (2020). Jak se vzájemně chápat. Praha, Česko: Grada.
Urban, J. (2017). Motivace a odměňování pracovníků. Praha, Česko: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Komise přivítala studentku na obhajobě práce. Studentka představila sebe, téma své bakalářské práce a obsah obhajoby. Cílem práce bylo analyzovat odlišnosti vybraných generací X,Y a Z vzhledem k odměňování v pracovním prostředí. Hlavního cíle práce bylo dosaženo pomocí dílčích cílů. Byla využita metoda dotazníkového šetření. Dotazník obsahoval 22 otázek a byl distribuován v elektronické i tištěné podobě, celkem bylo 167 respondentů. Pro vyhodnocení šetření využila statistické metody. Na základě šetření byly formulovány mezigenerační rozdíly i shody, například v oblasti mzdového ohodnocení, procentuální využití zaměstnaneckých benefitů a zaměstnaneckých výhodách. Komise požádala o dovysvětlení využití benefitů. Komise požádala o vysvětlení tvrzení, že na využívání benefitů má vliv generace. Následně se studentka věnovala doporučení pro podnikovou praxi. Návrh zahrnoval tři různé inzeráty pro usnadnění náboru nových zaměstnanců z různých generací. Předsedkyně komise poděkovala za prezentaci. Studentka se mohla více věnovat výsledkům dotazníkového šetření. Následně studentka zodpověděla otázky vedoucího a oponenta práce. Komise položila otázku, jestli respondenti dotazníků byli rozděleni například podle vedoucích pozic a zaměstnanců. Studentka responenty rozdělovala pouze podle generací. Komise poděkovala za odpovědi.