Tato bakalářská práce se zabývá platformou Angular a jejím využitím pro tvorbu webových aplikací. První část se zaměřuje na frameworky obecně a popisuje i ostatní dostupné webové frameworky. Dále se práce zaměřuje na framework Angular a na práci s konzolovým nástrojem Angular CLI. Nakonec jsou v teoretické části popsány základní prvky frameworku, jejich význam a použití.
Pro praktickou část byla vytvořena webová online hra, na které je možné základní prvky frameworku ukázat. Práce popisuje, jakou mají některé části frameworku funkci a vysvětluje, jak je použít s ukázkami na kódu hotové aplikace. Kromě základů je vysvětleno i několik praktických situací, které při vývoji aplikace nastaly, včetně jejich řešení a ukázek kódu. Zdrojový kód hry je součástí práce a je dostupný ke stažení na portálu GitHub.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Angular platform and its use in web application development. The first part focuses on frameworks in general and describes other available web frameworks as well. Furthermore, the thesis focuses on the Angular framework and working with the Angular CLI tool. Finally, the theoretical part describes the basic elements of the framework, their significance and usage.
For the practical part, an online browser game that demonstrates the basic elements of the framework was created. The thesis explains the functionality and usage of some parts of the framework through the code of the finished application. In addition to the basics, several practical situations that occurred during the development are explained, including their solutions and code samples. The source code of the game is part of the thesis and is available for download on GitHub.
Angular, framework, online game, browser game, PC game, game development, JavaScript, JavaScript framework, TypeScript, browser
Rozsah průvodní práce
52
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá platformou Angular a jejím využitím pro tvorbu webových aplikací. První část se zaměřuje na frameworky obecně a popisuje i ostatní dostupné webové frameworky. Dále se práce zaměřuje na framework Angular a na práci s konzolovým nástrojem Angular CLI. Nakonec jsou v teoretické části popsány základní prvky frameworku, jejich význam a použití.
Pro praktickou část byla vytvořena webová online hra, na které je možné základní prvky frameworku ukázat. Práce popisuje, jakou mají některé části frameworku funkci a vysvětluje, jak je použít s ukázkami na kódu hotové aplikace. Kromě základů je vysvětleno i několik praktických situací, které při vývoji aplikace nastaly, včetně jejich řešení a ukázek kódu. Zdrojový kód hry je součástí práce a je dostupný ke stažení na portálu GitHub.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Angular platform and its use in web application development. The first part focuses on frameworks in general and describes other available web frameworks as well. Furthermore, the thesis focuses on the Angular framework and working with the Angular CLI tool. Finally, the theoretical part describes the basic elements of the framework, their significance and usage.
For the practical part, an online browser game that demonstrates the basic elements of the framework was created. The thesis explains the functionality and usage of some parts of the framework through the code of the finished application. In addition to the basics, several practical situations that occurred during the development are explained, including their solutions and code samples. The source code of the game is part of the thesis and is available for download on GitHub.
Angular, framework, online game, browser game, PC game, game development, JavaScript, JavaScript framework, TypeScript, browser
Zásady pro vypracování
1. Představte webový framework Angular.
2. Navrhněte jednoduchou webovou aplikaci postavenu na Anglaru, která je vhodná pro ilustraci jeho
klíčových vlastností.
3. Návrh představte, popište architekturu aplikace a aplikaci vytvořte.
4. Na zdrojovém kódu aplikaci ukažte a vysvětlete klíčové části frameworku jako vzor sloužící
k pochopení tvorby obdobných aplikací.
5. Přílohou BP budou zdrojové kódy vytvořené aplikace včetně návodu na její zprovoznění.
Zásady pro vypracování
1. Představte webový framework Angular.
2. Navrhněte jednoduchou webovou aplikaci postavenu na Anglaru, která je vhodná pro ilustraci jeho
klíčových vlastností.
3. Návrh představte, popište architekturu aplikace a aplikaci vytvořte.
4. Na zdrojovém kódu aplikaci ukažte a vysvětlete klíčové části frameworku jako vzor sloužící
k pochopení tvorby obdobných aplikací.
5. Přílohou BP budou zdrojové kódy vytvořené aplikace včetně návodu na její zprovoznění.
Seznam doporučené literatury
Introduction to the AngularDocs [online]. Dostupné z: https://angular.io/docs
Getting started with Angular [online]. Dostupné z: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Learn/Tools_and_testing/Client-side_JavaScript_frameworks/Angular_getting_started
Seznam doporučené literatury
Introduction to the AngularDocs [online]. Dostupné z: https://angular.io/docs
Getting started with Angular [online]. Dostupné z: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Learn/Tools_and_testing/Client-side_JavaScript_frameworks/Angular_getting_started