Práce se zabývá dalším vzděláváním pro učitele českého jazyka. V teoretické části je zahrnut legislativní rámec dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část čerpá z dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The work deals with further education for Czech language teachers. The theoretical part includes the legislative framework for further education of teachers. The practical part contains a questionnaire survey.
Klíčová slova
další vzdělávání pedagogických pracovníků, DVPP, učitelé českého jazyka a literatury
Klíčová slova v angličtině
further education for teachers, teachers of the Czech language and literature
Rozsah průvodní práce
16 s. 5 s. přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá dalším vzděláváním pro učitele českého jazyka. V teoretické části je zahrnut legislativní rámec dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část čerpá z dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The work deals with further education for Czech language teachers. The theoretical part includes the legislative framework for further education of teachers. The practical part contains a questionnaire survey.
Klíčová slova
další vzdělávání pedagogických pracovníků, DVPP, učitelé českého jazyka a literatury
Klíčová slova v angličtině
further education for teachers, teachers of the Czech language and literature
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat základní literaturu k tématu.
2. Stanovit metodiku zpracování zadaného tématu.
3. Popsat celkový stav v oblasti dalšího vzdělávání
\hsp{4,5mm}pedagogických pracovníků (instituce nabízející DVPP).
4. Zmapovat situaci v oblasti DVPP v konkrétní škole.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat základní literaturu k tématu.
2. Stanovit metodiku zpracování zadaného tématu.
3. Popsat celkový stav v oblasti dalšího vzdělávání
\hsp{4,5mm}pedagogických pracovníků (instituce nabízející DVPP).
4. Zmapovat situaci v oblasti DVPP v konkrétní škole.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010.
ISBN 9788073151850.
JANÍK, Tomáš. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky.
Brno: Masarykova univerzita, 2013. Syntézy výzkumu vzdělávání. ISBN 978-80-210-6349-5.
SLAVÍK, J., T. JANÍK, P. NAJVAR a P. KNECHT. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení
znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta,
2017. Syntézy výzkumu vzdělávání. ISBN 978-80-210-8568-8.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání
(školský zákon) [online]. [cit. 2020-20-10]. Dostupné z:
https://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon-ve-zneni-ucinnem-od-25-8-2020.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010.
ISBN 9788073151850.
JANÍK, Tomáš. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky.
Brno: Masarykova univerzita, 2013. Syntézy výzkumu vzdělávání. ISBN 978-80-210-6349-5.
SLAVÍK, J., T. JANÍK, P. NAJVAR a P. KNECHT. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení
znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta,
2017. Syntézy výzkumu vzdělávání. ISBN 978-80-210-8568-8.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání
(školský zákon) [online]. [cit. 2020-20-10]. Dostupné z:
https://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon-ve-zneni-ucinnem-od-25-8-2020.