Hlavním cílem této diplomové práce je provedení analýzy současného marketingového mixu obchodní značky IQOS a navržení vhodného opatření pro oblast marketingového mixu na základě výsledků provedených analýz. Hlavní cíl je dosažen prostřednictvím předcházejících tří dílčích cílů: zpracování teoretického úvodu k problematice marketingového mixu, představení vybrané společnosti a provedení analýzy vnějšího prostředí vybrané společnosti. V teoretické části je zpracován teoretický základ k problematice marketingového mixu a marketingovému prostředí. Praktická část se zabývá představením společnosti a jejího vnitřního prostředí, analýze vnějšího prostřední vybrané společnosti a analýze současného marketingového mixu obchodní značky IQOS. Na základě získaných poznatků z provedených analýz je autorkou navrženo vhodné opatření pro oblast marketingového mixu.
Anotace v angličtině
Main goal of this master thesis is the analysis of current marketing mix of the IQOS brand and to propose a suitable measure for the marketing mix based on the results of the analyzes. The main goal is achieved through the previous three sub-goals: elaboration of a theoretical introduction to the issue of marketing mix, introduction of the selected company and analysis of the external environment of the IQOS company. The theoretical part deals with the theoretical basis for the issues of marketing mix and marketing environment. The practical part deals with the introduction of the company and its internal environment, analysis of the external environment of the selected company and analysis of the current marketing mix of the IQOS brand. Based on the findings from the analyzes, the author proposes a suitable measure for the marketing mix.
Klíčová slova
marketingový mix, produkt, cena, distribuce, komunikace, marketingové prostředí, analýzy
Hlavním cílem této diplomové práce je provedení analýzy současného marketingového mixu obchodní značky IQOS a navržení vhodného opatření pro oblast marketingového mixu na základě výsledků provedených analýz. Hlavní cíl je dosažen prostřednictvím předcházejících tří dílčích cílů: zpracování teoretického úvodu k problematice marketingového mixu, představení vybrané společnosti a provedení analýzy vnějšího prostředí vybrané společnosti. V teoretické části je zpracován teoretický základ k problematice marketingového mixu a marketingovému prostředí. Praktická část se zabývá představením společnosti a jejího vnitřního prostředí, analýze vnějšího prostřední vybrané společnosti a analýze současného marketingového mixu obchodní značky IQOS. Na základě získaných poznatků z provedených analýz je autorkou navrženo vhodné opatření pro oblast marketingového mixu.
Anotace v angličtině
Main goal of this master thesis is the analysis of current marketing mix of the IQOS brand and to propose a suitable measure for the marketing mix based on the results of the analyzes. The main goal is achieved through the previous three sub-goals: elaboration of a theoretical introduction to the issue of marketing mix, introduction of the selected company and analysis of the external environment of the IQOS company. The theoretical part deals with the theoretical basis for the issues of marketing mix and marketing environment. The practical part deals with the introduction of the company and its internal environment, analysis of the external environment of the selected company and analysis of the current marketing mix of the IQOS brand. Based on the findings from the analyzes, the author proposes a suitable measure for the marketing mix.
Klíčová slova
marketingový mix, produkt, cena, distribuce, komunikace, marketingové prostředí, analýzy
Zpracujte teoretický úvod k problematice marketingového mixu.
Představte vybranou společnost.
Analyzujte současný marketingový mix zvolené obchodní značky.
Na základě výsledků provedené analýzy navrhněte vhodná opatření pro oblast marketingového mixu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod k problematice marketingového mixu.
Představte vybranou společnost.
Analyzujte současný marketingový mix zvolené obchodní značky.
Na základě výsledků provedené analýzy navrhněte vhodná opatření pro oblast marketingového mixu.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management (14. vyd.). Grada Publishing.
Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., & Armstrong, G. (2007). Moderní marketing. Grada Publishing.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace (2. vyd.). Grada Publishing.
Sharp, B. (2018). Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Dobrovský.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management (14. vyd.). Grada Publishing.
Kotler, P., Wong, V., Saunders, J., & Armstrong, G. (2007). Moderní marketing. Grada Publishing.
Přikrylová, J., Jaderná, E., Kincl, T., Velinov, E., & Štrach, P. (2019). Moderní marketingová komunikace (2. vyd.). Grada Publishing.
Sharp, B. (2018). Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Dobrovský.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zahájila svou prezentaci představením zásad a cíle práce. Následovalo představení vybrané společnosti. Dále byly představeny metody pro splnění cíle práce. Studentka prezentovala výsledky analýzy včetně vyhodnocení přes konfrontační matici. Výstupem analýzy je návrh vývoje nového produktu.
Studentka v rámci diskuze studentka reagovala na posudky. Vedoucí práce se zeptal na výpočty v rámci analýzy nezoprostředí. Studentka nevysvětlila výpočet vah v rámci své práce. Komise se zeptala také na otázky z posudku oponenta. Studentka vysvětlila postavení dané firmy na trhu a také požadavky na pozici sales experta. Předseda komise se ptal na význam provedených analýz. Studentka vysvětlila postup práce a původ získanýuch dat. Členové komise pokládali další doplňující dotazy související s tématem práce. Otázky byly zodpovězeny.
Komise se přiklonila k posudku vedoucího práce, akceptovala i připomínky oponenta a zohlednila výsledky prezentace.