Odevzdaná práce ukončená bez pokusu o obhajobu (OPUBPOO).
Úplnost vyplnění požadovaných údajů
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Zkušenosti rodičů dětí s poruchou autistického spektra s ranou péčí ve vybrané organizaci
Hlavní téma v angličtině
Experience of parents of children with autism spectrum disorder with early intervention from the perspective of parents in a chosen social service organisation
Název dle studenta
Zkušenosti rodičů dětí s poruchou autistického spektra s ranou péčí ve vybrané organizaci
Název dle studenta v angličtině
Experience of parents of children with autism spectrum disorder with early intervention from the perspective of parents in a chosen social service organisation
Tato bakalářská práce je zaměřena na rodiny dětí s poruchou autistického spektra. Práce se zabývá očekáváním rodin na počátku spolupráce s vybranou ranou péčí a jejich aktuálními zkušenostmi. V první kapitole teoretické části se věnuji rodinám dětí s postižením či poruchou a specifikům těchto rodin. V druhé kapitole definuji poruchu autistického spektra, etiologii a diagnostiku této poruchy. Zmiňuji zde možnost kombinovaného postižení, kdy se porucha autistického spektra může sdružovat s kteroukoli jinou poruchou a postižením. V poslední části teoretické části charakterizuji službu rané péče a blíže popisuji ranou péči Motýl v Plzeňském kraji. Ve výzkumné části provádím polostrukturované rozhovory s rodinami a analýzu dokumentů. V práci předkládám nasbíraná data za pomoci kvalitativního způsobu zkoumání, uvádím návrhy, doporučení a zodpovídám výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on families with children suffering from autism spectrum disorder. The thesis deals with the expectations of those families in the beginning of a cooperation with a chosen early care and the families current experiences. The first chapter of the theoretical part is devoted to families with children who are disabled or have a disorder, and specifics of these families. In the second chapter I define what autism spectrum disorder, etiology, and diagnosis of this disorder means. I also mention the possibility of combined disorder, where the autism spectrum disorder can combine with any other disorder or disability. In the last part of the theoretical part I characterize the early care service and describe in more detail the early care service in Motýl in Plzeň region.
In this thesis I present data I gathered with help of the qualitative method of research, I present recommendations, suggestions and I answer the research questions.
Klíčová slova
porucha autistického spektra, rodina, raná intervence, raná péče, pracovník v sociálních službách, kombinované postižení
Klíčová slova v angličtině
autism spectrum disorder, family, early intervention, early care, social worker, multiple disability
Rozsah průvodní práce
41 s. (58 388 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na rodiny dětí s poruchou autistického spektra. Práce se zabývá očekáváním rodin na počátku spolupráce s vybranou ranou péčí a jejich aktuálními zkušenostmi. V první kapitole teoretické části se věnuji rodinám dětí s postižením či poruchou a specifikům těchto rodin. V druhé kapitole definuji poruchu autistického spektra, etiologii a diagnostiku této poruchy. Zmiňuji zde možnost kombinovaného postižení, kdy se porucha autistického spektra může sdružovat s kteroukoli jinou poruchou a postižením. V poslední části teoretické části charakterizuji službu rané péče a blíže popisuji ranou péči Motýl v Plzeňském kraji. Ve výzkumné části provádím polostrukturované rozhovory s rodinami a analýzu dokumentů. V práci předkládám nasbíraná data za pomoci kvalitativního způsobu zkoumání, uvádím návrhy, doporučení a zodpovídám výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on families with children suffering from autism spectrum disorder. The thesis deals with the expectations of those families in the beginning of a cooperation with a chosen early care and the families current experiences. The first chapter of the theoretical part is devoted to families with children who are disabled or have a disorder, and specifics of these families. In the second chapter I define what autism spectrum disorder, etiology, and diagnosis of this disorder means. I also mention the possibility of combined disorder, where the autism spectrum disorder can combine with any other disorder or disability. In the last part of the theoretical part I characterize the early care service and describe in more detail the early care service in Motýl in Plzeň region.
In this thesis I present data I gathered with help of the qualitative method of research, I present recommendations, suggestions and I answer the research questions.
Klíčová slova
porucha autistického spektra, rodina, raná intervence, raná péče, pracovník v sociálních službách, kombinované postižení
Klíčová slova v angličtině
autism spectrum disorder, family, early intervention, early care, social worker, multiple disability
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu bakalářské práce
Studium odborných zdrojů
Realizace výzkumného šetření, sběr dat a jejich analýza
Interpretace výzkumných zjištění
Shrnutí výsledků a formulace doporučení pro praxi
Odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu bakalářské práce
Studium odborných zdrojů
Realizace výzkumného šetření, sběr dat a jejich analýza
Interpretace výzkumných zjištění
Shrnutí výsledků a formulace doporučení pro praxi
Odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
HRDLIČKA, Michal a Vladimír KOMÁREK, ed. Dětský autismus: přehled současných poznatků. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-813-9.
PRETIS, M., J. BARLOVÁ a T. HRADILKOVÁ. Raná péče: příručka pro teorii a praxi. Praha: Pasparta, 2020. ISBN 978-80-88290-65-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
HRDLIČKA, Michal a Vladimír KOMÁREK, ed. Dětský autismus: přehled současných poznatků. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-813-9.
PRETIS, M., J. BARLOVÁ a T. HRADILKOVÁ. Raná péče: příručka pro teorii a praxi. Praha: Pasparta, 2020. ISBN 978-80-88290-65-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9.