Moje kniha je pokusem o shrnutí mé dosavadní praxe a poznatků,
pokračování v hledání vlastního vizuálního jazyka a způsobů sebevyjádření.
Důležité bylo také zahrnout ukrajinský kontext a představit mé oblíbeného spisovatele publiku. Snažím se o co nejupřímnější a nejemocionálnější zprostředkování myšlenky románu prostřednictvím hry s typografií, obrazy, barvami, strukturou knihy a materiály. Práce se skládá z mozaikových prvků, útržkovitých fragmentů; jakoby utkaných z jedinečných barev, zvuků, myšlenek a nálad. Aby se čtenář více ponořil do knihy, jsem zvýraznila otázky, které autor směřuje ke sám sebe kontrastní velikostí písma, což vyvolává pocit zmatku a rozpaků, které se v něm hledání pravdy. Velký podíl na mém vnímání knihy mělo to, že jsem ji rozdělila do tří strukturních celků části, odlišené barvou pozadí: deprese - šedá, zotavení a odpočinek - bílá, hněv - černá. Snažila jsem se v jedné knize ztvárnit poezii a protest, založené na velkých kontrastech, a emocionálních prožitcích a disonancích (hrůzy historických událostí a jejich lidské utrpení - krása přírody a radost z míru).
Anotace v angličtině
My book is an attempt to summarize my previous practice and knowledge,
to continue the search for my own visual language and ways of self expression.
It was also important to include the Ukrainian context and introduce my
favorite writer to the audience.
I aim to convey the idea of the novel as sincere and emotionally as possible
by playing with typography, images, color, book structure, and materials.
The work consists of mosaic elements, fragmentary fragments; as if woven
from unique colours, sounds, thoughts and moods. To make the reader more
immersed in the book, I have highlighted the questions the author directs to
himself with a contrasting font size, which evokes a sense of confusion and
a search for truth.
A big part of my perception of the book was that I divided it into three structural
parts, distinguished by the colour of the background: depression - grey,
recovery and rest - white, anger - black.
I tried to recreate poetry and protest in one book, based on great contrasts,
and emotional experiences and dissonances (horrors of historical events and
human suffering - the beauty of nature and the pleasure of peace).
author's book, illustrations, experimental typography, typesetting, computer graphics, graphic design, open binding, bright colour scheme, literature, poetry in prose
Rozsah průvodní práce
14
Jazyk
CZ
Anotace
Moje kniha je pokusem o shrnutí mé dosavadní praxe a poznatků,
pokračování v hledání vlastního vizuálního jazyka a způsobů sebevyjádření.
Důležité bylo také zahrnout ukrajinský kontext a představit mé oblíbeného spisovatele publiku. Snažím se o co nejupřímnější a nejemocionálnější zprostředkování myšlenky románu prostřednictvím hry s typografií, obrazy, barvami, strukturou knihy a materiály. Práce se skládá z mozaikových prvků, útržkovitých fragmentů; jakoby utkaných z jedinečných barev, zvuků, myšlenek a nálad. Aby se čtenář více ponořil do knihy, jsem zvýraznila otázky, které autor směřuje ke sám sebe kontrastní velikostí písma, což vyvolává pocit zmatku a rozpaků, které se v něm hledání pravdy. Velký podíl na mém vnímání knihy mělo to, že jsem ji rozdělila do tří strukturních celků části, odlišené barvou pozadí: deprese - šedá, zotavení a odpočinek - bílá, hněv - černá. Snažila jsem se v jedné knize ztvárnit poezii a protest, založené na velkých kontrastech, a emocionálních prožitcích a disonancích (hrůzy historických událostí a jejich lidské utrpení - krása přírody a radost z míru).
Anotace v angličtině
My book is an attempt to summarize my previous practice and knowledge,
to continue the search for my own visual language and ways of self expression.
It was also important to include the Ukrainian context and introduce my
favorite writer to the audience.
I aim to convey the idea of the novel as sincere and emotionally as possible
by playing with typography, images, color, book structure, and materials.
The work consists of mosaic elements, fragmentary fragments; as if woven
from unique colours, sounds, thoughts and moods. To make the reader more
immersed in the book, I have highlighted the questions the author directs to
himself with a contrasting font size, which evokes a sense of confusion and
a search for truth.
A big part of my perception of the book was that I divided it into three structural
parts, distinguished by the colour of the background: depression - grey,
recovery and rest - white, anger - black.
I tried to recreate poetry and protest in one book, based on great contrasts,
and emotional experiences and dissonances (horrors of historical events and
human suffering - the beauty of nature and the pleasure of peace).
author's book, illustrations, experimental typography, typesetting, computer graphics, graphic design, open binding, bright colour scheme, literature, poetry in prose
Zásady pro vypracování
Rozsah min. 40 stran. Předpokladem je hlubší rešerše tématu a větší autorský vklad (např. vlastní fotografický nebo ilustrační doprovod).
Tvůrčí záměr: Vytvořit autorskou knihu na téma Intermezzo (impresionistická novela ukrajinského autora Mykhailo Kotsiubynsky).
Způsob realizace: Rešerše v dané oblasti. Hledání vhodné grafické formy pro illustrace a celkovou podobu knihy. Hledání vhodného způsobu tisku, vazby a prezentace knihy.
Cíl: Zpracovat povídku do formy autorské knihy.
Předpokládaný charakter výstupu: Autorská kniha o rozsahu minimálně 40 stran ve třech výtiscích.
Rozsah průvodní zprávy: Minimálně 6 normostran textu.
Zásady pro vypracování
Rozsah min. 40 stran. Předpokladem je hlubší rešerše tématu a větší autorský vklad (např. vlastní fotografický nebo ilustrační doprovod).
Tvůrčí záměr: Vytvořit autorskou knihu na téma Intermezzo (impresionistická novela ukrajinského autora Mykhailo Kotsiubynsky).
Způsob realizace: Rešerše v dané oblasti. Hledání vhodné grafické formy pro illustrace a celkovou podobu knihy. Hledání vhodného způsobu tisku, vazby a prezentace knihy.
Cíl: Zpracovat povídku do formy autorské knihy.
Předpokládaný charakter výstupu: Autorská kniha o rozsahu minimálně 40 stran ve třech výtiscích.
Rozsah průvodní zprávy: Minimálně 6 normostran textu.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, Filip. Typokniha: průvodce tvorbou tiskovin. V Praze: UMPRUM, 2020. ISBN 978-80-88308-12-6.
PLEŠTILOVÁ, Anna a Lucie ROHANOVÁ. Na konci byla kniha. [Praha]: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2020. Post Scriptum (UMPRUM). ISBN 978-80-88308-15-7.
BERANOVÁ, Lucie. Ruční knižní vazby. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2199-1.
BLAŽEJ, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin pro 4. ročník střední průmyslové školy grafické (studijní obor polygrafie). Praha: SPN, 1990. Učebnice pro střední školy. ISBN 80-04-23201-9.
SAMARA, Timothy. Grafický design: základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, Filip. Typokniha: průvodce tvorbou tiskovin. V Praze: UMPRUM, 2020. ISBN 978-80-88308-12-6.
PLEŠTILOVÁ, Anna a Lucie ROHANOVÁ. Na konci byla kniha. [Praha]: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2020. Post Scriptum (UMPRUM). ISBN 978-80-88308-15-7.
BERANOVÁ, Lucie. Ruční knižní vazby. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2199-1.
BLAŽEJ, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin pro 4. ročník střední průmyslové školy grafické (studijní obor polygrafie). Praha: SPN, 1990. Učebnice pro střední školy. ISBN 80-04-23201-9.
SAMARA, Timothy. Grafický design: základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze: Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.