Tato práce se zabývá sociálními médii jako součásti sociální komunikace. V teoretické části práce je popsána komunikace a sociální média včetně jednotlivých platforem. Praktická část práce se zabývá sběrem a interpretací dat o používání sociálních sítí současnou populací. V praktické části jsou pomocí dotazníkového šetření ověřeny tři hypotézy.
Annotation in English
This thesis deals with social media as part of social communication. The theoretical part of the thesis describes communication and social media, including individual platforms. The practical part of the thesis deals with the collection and interpretation of data on the use of social networks by the current population. In the practical part, three hypotheses are verified using a questionnaire survey.
Keywords
sociální média, sociální sítě, komunikace, vývoj médií, vývoj komunikace, relační hypotézy, dotazník, používání sociálních sítí
Keywords in English
social media, social networks, communication, media development, communication development, relational hypotheses, questionnaire, use of social networks
Length of the covering note
52 s.
Language
CZ
Annotation
Tato práce se zabývá sociálními médii jako součásti sociální komunikace. V teoretické části práce je popsána komunikace a sociální média včetně jednotlivých platforem. Praktická část práce se zabývá sběrem a interpretací dat o používání sociálních sítí současnou populací. V praktické části jsou pomocí dotazníkového šetření ověřeny tři hypotézy.
Annotation in English
This thesis deals with social media as part of social communication. The theoretical part of the thesis describes communication and social media, including individual platforms. The practical part of the thesis deals with the collection and interpretation of data on the use of social networks by the current population. In the practical part, three hypotheses are verified using a questionnaire survey.
Keywords
sociální média, sociální sítě, komunikace, vývoj médií, vývoj komunikace, relační hypotézy, dotazník, používání sociálních sítí
Keywords in English
social media, social networks, communication, media development, communication development, relational hypotheses, questionnaire, use of social networks
Research Plan
1. Prostudování odborných informačních zdrojů a tvorba přehledové studie
2. Formulace cílů bakalářského úkolu
3. Vypracování teoretické části bakalářské práce
4. Tvorba záměru praktické části bakalářské práce
5. Realizace praktické části bakalářské práce
6. Ověřování dosažených stanovených cílů
Research Plan
1. Prostudování odborných informačních zdrojů a tvorba přehledové studie
2. Formulace cílů bakalářského úkolu
3. Vypracování teoretické části bakalářské práce
4. Tvorba záměru praktické části bakalářské práce
5. Realizace praktické části bakalářské práce
6. Ověřování dosažených stanovených cílů
Recommended resources
ALLMER, Thomas. Kritická teorie a sociální média: mezi emancipací a komodifikací. Praha: Filosofia, 2019. Filosofie a sociální vědy. ISBN 978-80-7007-578-4.
HALLIN, Daniel C. a Paolo MANCINI. Systémy médií v postmoderním světě: tři modely médií a politiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-377-2.
JAKUBOWICZ, Karol. Média a demokracie v 21. století: hledání nových modelů. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8449-0.
MUSIL, Josef. Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-7452-002-0.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
Recommended resources
ALLMER, Thomas. Kritická teorie a sociální média: mezi emancipací a komodifikací. Praha: Filosofia, 2019. Filosofie a sociální vědy. ISBN 978-80-7007-578-4.
HALLIN, Daniel C. a Paolo MANCINI. Systémy médií v postmoderním světě: tři modely médií a politiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-377-2.
JAKUBOWICZ, Karol. Média a demokracie v 21. století: hledání nových modelů. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8449-0.
MUSIL, Josef. Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-7452-002-0.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.