Písně mají mnoho výhod pro lidský mozek. Při výuce anglického jazyka můžeme využít písně jako podklad k pedagogickému plánu. S přechodnou fází mezi dětstvím a adolescencí se zaměřím v mé bakalářské práci na dětské písně jako metodu výuky pro mladší školní věk v hodinách anglického jazyka.
Anotace v angličtině
Nursery rhymes have a lot of advantages for human brain. During English classes we can use nursery rhymes as a base for our education plan. Since middle childhood is a transitional phase between childhood and puberty I am focusing my bachelor thesis on nursery rhymes as a teaching method in English classes for pupils in middle childhood.
Klíčová slova
dětské říkanky, anglický jazyk jako cizí jazyk, písně, písničky, říkadla, mladší školní věk, sugestopedie, mozartův efekt, hudba, superlearning
Písně mají mnoho výhod pro lidský mozek. Při výuce anglického jazyka můžeme využít písně jako podklad k pedagogickému plánu. S přechodnou fází mezi dětstvím a adolescencí se zaměřím v mé bakalářské práci na dětské písně jako metodu výuky pro mladší školní věk v hodinách anglického jazyka.
Anotace v angličtině
Nursery rhymes have a lot of advantages for human brain. During English classes we can use nursery rhymes as a base for our education plan. Since middle childhood is a transitional phase between childhood and puberty I am focusing my bachelor thesis on nursery rhymes as a teaching method in English classes for pupils in middle childhood.
Klíčová slova
dětské říkanky, anglický jazyk jako cizí jazyk, písně, písničky, říkadla, mladší školní věk, sugestopedie, mozartův efekt, hudba, superlearning
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce – do srpna 2021 2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce – do září 2021 3. Zpracování jednotlivých kapitol – do ledna 2022 4. Zpracování přílohové části – do března 2022 5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování kvalifikační práce – do srpna 2021 2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce – do září 2021 3. Zpracování jednotlivých kapitol – do ledna 2022 4. Zpracování přílohové části – do března 2022 5. Průběžné konzultace s vedoucím práce (říjen, leden, březen)
Seznam doporučené literatury
literatura
CAMPBELL Don. Mozartův efekt: nalezněte sílu hudby, která uzdravuje tělo, posiluje mysl a rozvíjí tvořivého ducha. přeložila Věra Klásková. Praha: Eminent, 2008. ISBN 978-80-7281-336-0
GAWAIN Shakti. Tvůrčí představivost. přeložil Richard Borovský. Praha: Pragma, 1991. ISBN 80-85213-04-4
LOKŠOVÁ Irena, LOKŠA Jozef. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. přeložil Jakub Dobal. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-205-X
NAVRÁTIL Miloš. Dějiny hudby. Votobia s.r.o., 2003, ISBN 80-7220-143-3
PAJER J., 1948. Svět lidové písně. Strážnice: Ústav lid. umění; 1989.
PRŮCHA J. Psychologie učení: teoretické a výzkumné poznatky pro edukační praxi. Praha: Grada; 2020. ISBN 978-80-271-2853-2
POKRIVČÁKOVÁ Silvia. Introducing English to very young leraners II. Tomas Bata University Press, 2020. ISBN 978‑80‑7454‑963‑2
SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Praha: SPN, 1985.
SEDLÁK František, VÁŇOVÁ Hana. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2060-2
SEDLÁK František. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha: Editio Supraphon, 1989. ISBN 80-7058-073-9
internetové zdroje
CARDANY AB. Nursery Rhymes in Music and Language Literacy. General music today. 2013;26(2):30-6.
GALWAY Elizabeth. Nursery Rhymes. obo in Childhood Studies. doi: 10.1093/obo/9780199791231-0124
KENNEY S. Nursery Rhymes: Foundation for Learning. General music today. 2005;19(1):28-31.
KRASHEN, Stephen D. Principles and Practice in Second Language Acquisition. Pergamon Press Inc. 1981. 15 August 2009
PROSIC-Santovac Danijela. Making the Match: Traditional Nursery Rhymes and Teaching English
to Modern Children. CLELEjournal, Volume 3, Issue 1, 2015. ISSN 2195-5212