1. Představit základní pojmy tématu (zpracovat rešerši na danou problematiku).
2. Realizovat dotazníkové šetření s cílem zjistit, zda mají žáci povědomí o tom, co je to střevní mikrobiom a zdravý životní styl (význam, dodržování).
3. Vyhodnotit výsledky dotazníkového šetření a na jejich základě sepsat shrnutí (doporučení, poučný text).
4. Vytvořit infografiku s QR kódy, která bude shrnovat základní informace o střevním mikrobiomu, důležitost a provázanost se zdravým životním stylem.
Zásady pro vypracování
1. Představit základní pojmy tématu (zpracovat rešerši na danou problematiku).
2. Realizovat dotazníkové šetření s cílem zjistit, zda mají žáci povědomí o tom, co je to střevní mikrobiom a zdravý životní styl (význam, dodržování).
3. Vyhodnotit výsledky dotazníkového šetření a na jejich základě sepsat shrnutí (doporučení, poučný text).
4. Vytvořit infografiku s QR kódy, která bude shrnovat základní informace o střevním mikrobiomu, důležitost a provázanost se zdravým životním stylem.
Seznam doporučené literatury
1) KREJČÍ, Milada, Lenka ŠULOVÁ, František ROZUM a Dagmar HAVLÍKOVÁ. Výchova ke zdravému životnímu stylu: hybridní učebnice pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 2. vydání. Plzeň: Fraus, 2021. Škola s nadhledem. ISBN 978-80-7489-732-0.
2) VOJÁČEK, Jan. Umění být zdráv. V Brně: CPress, 2020. ISBN 978-80-264- 3031-5.
3) FINLAY, B. Brett a Jessica M. FINLAY. Mikrobiom lidského těla: jak spolupracovat s mikroby v těle a prostředí a žít déle a zdravěji. Přeložil Václav PETR. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2020. ISBN 978-80-7553- 777-5.
4) JOCHMANNOVÁ, Leona a Tereza KIMPLOVÁ, ed. Psychologie zdraví: biologické, psychosociální, digitální a spirituální aspekty. Praha: Grada, 2021. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-2569-2.
5) CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
Seznam doporučené literatury
1) KREJČÍ, Milada, Lenka ŠULOVÁ, František ROZUM a Dagmar HAVLÍKOVÁ. Výchova ke zdravému životnímu stylu: hybridní učebnice pro 2. stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 2. vydání. Plzeň: Fraus, 2021. Škola s nadhledem. ISBN 978-80-7489-732-0.
2) VOJÁČEK, Jan. Umění být zdráv. V Brně: CPress, 2020. ISBN 978-80-264- 3031-5.
3) FINLAY, B. Brett a Jessica M. FINLAY. Mikrobiom lidského těla: jak spolupracovat s mikroby v těle a prostředí a žít déle a zdravěji. Přeložil Václav PETR. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton, 2020. ISBN 978-80-7553- 777-5.
4) JOCHMANNOVÁ, Leona a Tereza KIMPLOVÁ, ed. Psychologie zdraví: biologické, psychosociální, digitální a spirituální aspekty. Praha: Grada, 2021. Psyché (Grada). ISBN 978-80-271-2569-2.
5) CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.