Diplomová práce se zaměřuje na téma elektronického obchodování B2C v České republice. V úvodní části práce jsou definovány klíčové pojmy a kategorizovány faktory ovlivňující využívání B2C e-commerce. Dále jsou popsány výhody a nevýhody e-shopů a faktory, které ovlivňují výběr konkrétního e-shopu. V další části jsou analyzovány aktuální trendy, vývoj trhu a postoj spotřebitelů k nakupování na internetu. V metodice výzkumu je popsána výzkumná metoda a dotazník, který byl použit pro získání dat pro empirickou část práce. Empirická část práce se zaměřuje na analýzu současného stavu e-commerce v České republice s cílem identifikovat faktory, které motivují osoby, které nakupují na internetu a zároveň zjistit překážky, které brání lidem v nákupu online. Na základě toho navrhnout vhodná opatření. Dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo více než 700 respondentů, bylo použito pro získání dat pro tuto část práce.
Anotace v angličtině
Thesis focuses on the topic of B2C e-commerce in the Czech Republic. The introduction defines key terms and categorizes factors influencing the utilization of B2C e-commerce. The advantages and disadvantages of e-shops and factors influencing the selection of a particular e-shop are described. In the next section, current trends, market development, and consumer attitudes towards online shopping are analyzed. The research methodology describes the research method and questionnaire used to obtain data for the empirical part of the paper. The empirical part focuses on analyzing the current state of e-commerce in the Czech Republic with the aim of identifying factors that motivate people who shop online and at the same time identifying barriers that prevent people from shopping online. Based on this, suitable measures will be proposed. The questionnaire survey, in which more than 700 respondents participated, was used to obtain data for this part of the thesis.
Klíčová slova
e-commerce, B2C, e-shop, bariéry, hybné síly
Klíčová slova v angličtině
e-commerce, B2C, e-shop, barriers, driving forces
Rozsah průvodní práce
100 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na téma elektronického obchodování B2C v České republice. V úvodní části práce jsou definovány klíčové pojmy a kategorizovány faktory ovlivňující využívání B2C e-commerce. Dále jsou popsány výhody a nevýhody e-shopů a faktory, které ovlivňují výběr konkrétního e-shopu. V další části jsou analyzovány aktuální trendy, vývoj trhu a postoj spotřebitelů k nakupování na internetu. V metodice výzkumu je popsána výzkumná metoda a dotazník, který byl použit pro získání dat pro empirickou část práce. Empirická část práce se zaměřuje na analýzu současného stavu e-commerce v České republice s cílem identifikovat faktory, které motivují osoby, které nakupují na internetu a zároveň zjistit překážky, které brání lidem v nákupu online. Na základě toho navrhnout vhodná opatření. Dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo více než 700 respondentů, bylo použito pro získání dat pro tuto část práce.
Anotace v angličtině
Thesis focuses on the topic of B2C e-commerce in the Czech Republic. The introduction defines key terms and categorizes factors influencing the utilization of B2C e-commerce. The advantages and disadvantages of e-shops and factors influencing the selection of a particular e-shop are described. In the next section, current trends, market development, and consumer attitudes towards online shopping are analyzed. The research methodology describes the research method and questionnaire used to obtain data for the empirical part of the paper. The empirical part focuses on analyzing the current state of e-commerce in the Czech Republic with the aim of identifying factors that motivate people who shop online and at the same time identifying barriers that prevent people from shopping online. Based on this, suitable measures will be proposed. The questionnaire survey, in which more than 700 respondents participated, was used to obtain data for this part of the thesis.
Klíčová slova
e-commerce, B2C, e-shop, bariéry, hybné síly
Klíčová slova v angličtině
e-commerce, B2C, e-shop, barriers, driving forces
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod ke zkoumané problematice.
Analyzujte současný stav elektronického obchodování B2C v ČR a postoj spotřebitelů k online nakupování.
Identifikujte aktuální hybné síly a bariéry elektronického obchodování B2C v ČR.
Zhodnoťte získané poznatky a navrhněte doporučení pro další praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod ke zkoumané problematice.
Analyzujte současný stav elektronického obchodování B2C v ČR a postoj spotřebitelů k online nakupování.
Identifikujte aktuální hybné síly a bariéry elektronického obchodování B2C v ČR.
Zhodnoťte získané poznatky a navrhněte doporučení pro další praxi.
Seznam doporučené literatury
Chaffey, D., Hemphill, T., & Edmundson-Bird, D. (2019). Digital business and e-commerce management. (7th ed.) Pearson.
Eger, L., Petrtyl, J., Kunešová, H., Mičík, M., & Peška, M. (2015). Marketing na internetu. Západočeská univerzita.
Janouch, V. (2020). Internetový marketing. (3. vyd.). Computer Press.
Laudon, K., & Traver, C. (2021). E-commerce 2021-2022: business. technology. society. Global Edition (17th ed.) Pearson.
Seznam doporučené literatury
Chaffey, D., Hemphill, T., & Edmundson-Bird, D. (2019). Digital business and e-commerce management. (7th ed.) Pearson.
Eger, L., Petrtyl, J., Kunešová, H., Mičík, M., & Peška, M. (2015). Marketing na internetu. Západočeská univerzita.
Janouch, V. (2020). Internetový marketing. (3. vyd.). Computer Press.
Laudon, K., & Traver, C. (2021). E-commerce 2021-2022: business. technology. society. Global Edition (17th ed.) Pearson.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v rámci obhajoby představila cíl práce a metody pro dosažení cíle. Dále studentka prezentovala výsledky svého zkoumání. V závěru předtavila svoje návrhy a doporučení.
V rámci následné diskuze studentka reagovala na otázky z posudků a od dalších členů komise. Otázky byly částečně zodpovězeny.