Tato diplomová práce řeší problematiku in-store komunikace se zaměřením na konkrétní zkoumanou prodejnu, kterou byla v tomto případě prodejna hypermarket Tesco v Příbrami. Cílem práce je zjištění postojů zákazníků k in-store komunikaci uplatňované v této vybrané pobočce. Bylo stanoveno celkem 6 výzkumných předpokladů, které se týkaly oblasti store designu, merchandisingu a především uplatňovaných POP prostředků v dané prodejní jednotce, jejichž praktické využití bylo konfrontováno s teoretickými východisky. Vyhodnocení výzkumných předpokladů probíhalo na základě dat získaných pomocí dotazníkové šetření. Pomocí získaných informací byly následně výzkumné předpoklady potvrzeny či zamítnuty.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the topic of in-store communication, with a focus on a selected store branch. The analysed store is Tesco hypermarket, located in Příbram. The aim of the diploma thesis is to analyse customer attitudes towards in-store communication, as applied in this selected store. A total of six research assumptions were established. The research assumptions were related to the topics of store design, merchandising and especially the POP media applied within the selected store. Their practical use was compared with theoretical assumptions. The evaluation of the research assumptions was based on data which was collected through a questionnaire. Using the obtained information, the research assumptions were subsequently confirmed or rejected.
Klíčová slova
in-store komunikace, POP, POS, merchandising
Klíčová slova v angličtině
in-store communication, POP, POS, merchandising
Rozsah průvodní práce
97 s. (18360)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce řeší problematiku in-store komunikace se zaměřením na konkrétní zkoumanou prodejnu, kterou byla v tomto případě prodejna hypermarket Tesco v Příbrami. Cílem práce je zjištění postojů zákazníků k in-store komunikaci uplatňované v této vybrané pobočce. Bylo stanoveno celkem 6 výzkumných předpokladů, které se týkaly oblasti store designu, merchandisingu a především uplatňovaných POP prostředků v dané prodejní jednotce, jejichž praktické využití bylo konfrontováno s teoretickými východisky. Vyhodnocení výzkumných předpokladů probíhalo na základě dat získaných pomocí dotazníkové šetření. Pomocí získaných informací byly následně výzkumné předpoklady potvrzeny či zamítnuty.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the topic of in-store communication, with a focus on a selected store branch. The analysed store is Tesco hypermarket, located in Příbram. The aim of the diploma thesis is to analyse customer attitudes towards in-store communication, as applied in this selected store. A total of six research assumptions were established. The research assumptions were related to the topics of store design, merchandising and especially the POP media applied within the selected store. Their practical use was compared with theoretical assumptions. The evaluation of the research assumptions was based on data which was collected through a questionnaire. Using the obtained information, the research assumptions were subsequently confirmed or rejected.
Klíčová slova
in-store komunikace, POP, POS, merchandising
Klíčová slova v angličtině
in-store communication, POP, POS, merchandising
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska problematiky.
Popište vybranou prodejnu a její zaměření.
Charakterizujte uplatňování nástrojů in-store marketingu v prodejně.
Jesenský, D., Bastlová, I., Boček, M., Krofiánová, D., Láska, M., Papoušková, M., Paška, M., Petrová, M., Šimek, P., Štádler, M., Šteflová, A., Štibinger, A., & Vozníková, A. (2018). Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Grada Publishing.
Boček, M., Jesenský, D., Krofiánová, D., Augusta, M., Brýdl, D., Jordán, L., Klofáč, R., Kovařík, V., Krejčí, R., Mikeš, J., Roth, A., Skalníková, B., Šercl, J., Špitálník, M., Štádler, M., Vargová, R., & Vysekalová, J. (2009). In-store komunikace v praxi: Trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Grada Publishing.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2018). Marketing management. (15th ed.). Pearson.
Seznam doporučené literatury
Jesenský, D., Bastlová, I., Boček, M., Krofiánová, D., Láska, M., Papoušková, M., Paška, M., Petrová, M., Šimek, P., Štádler, M., Šteflová, A., Štibinger, A., & Vozníková, A. (2018). Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. Grada Publishing.
Boček, M., Jesenský, D., Krofiánová, D., Augusta, M., Brýdl, D., Jordán, L., Klofáč, R., Kovařík, V., Krejčí, R., Mikeš, J., Roth, A., Skalníková, B., Šercl, J., Špitálník, M., Štádler, M., Vargová, R., & Vysekalová, J. (2009). In-store komunikace v praxi: Trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. Grada Publishing.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2018). Marketing management. (15th ed.). Pearson.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v rámci obhajoby diplomové práce představila cíl práce a metodický postup zpracování teoretické i aplikační části, včetně metod zjišťování dat (pozorování, polostrukturované rozhovory). Byly též představeny výzkumné předpoklady a metoda sběru dat.
Členové zkušební komise se nejprve zeptali na doporučení, závěry vyplývající z provedených výzkumů. Studentka představila návrh na vhodnější uspořádání prodejních stojanů, které v práci neprezentuje. Dále byly diskutovány rozdíly mezi jednotlivými skupinami respondentů a možné aplikovatelnosti.
Zkušební komise konstatovala, že v práci chybí některé náročnější analýzy a jejich aplikace, a především že v práci chybí doporučení či návrhy pro zkoumaný subjekt.