Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení marketingových aktivit firmy dm-drogerie markt a na identifikaci doporučení pro zvýšení prodeje fairtradových produktů. V teoretické části jsou popsány témata jako marketingová komunikace, značka, sociální odpovědnost, koncept Fairtrade a výzkumné metody. Praktická část obsahuje analýzu marketingové komunikace dm, benchmarking s konkurenční společností Lidl a marketingový výzkum, který zkoumá nákupní rozhodování zákazníků o fairtradových produktech. Na základě výsledků jsou navrhnuty zlepšující opatření vedoucí k růstu prodeje fairtradových produktů. Práce může být užitečná pro dm drogerii, organizace a spotřebitele, kteří mají zájem o udržitelný a odpovědný nákup.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis focuses on evaluating the marketing activities of dm-drogerie markt and identifying recommendations for increasing sales of fair trade products. The theoretical part describes topics such as marketing communication, branding, social responsibility, the Fairtrade concept, and research methods. The practical part includes an analysis of dm's marketing communication, benchmarking with the competitive company Lidl, and marketing research examining consumer purchasing decisions regarding fair trade products. Based on the results, improvement measures leading to the growth of fair trade product sales are suggested. The thesis can be useful for dm-drogerie markt, organizations, and consumers interested in sustainable and responsible purchasing.
Klíčová slova
dm drogerie markt, s. r. o., marketingová komunikace, marketingové aktivity, fairtrade, koncept Fairtrade, nákupní rozhodování, benchmarking, udržitelnost
Klíčová slova v angličtině
dm drogerie markt, s. r. o., marketing communication, marketing activities, fairtrade, Fairtrade concept, purchasing decisions, benchmarking, sustainability
Rozsah průvodní práce
77 s. ( 99 613 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení marketingových aktivit firmy dm-drogerie markt a na identifikaci doporučení pro zvýšení prodeje fairtradových produktů. V teoretické části jsou popsány témata jako marketingová komunikace, značka, sociální odpovědnost, koncept Fairtrade a výzkumné metody. Praktická část obsahuje analýzu marketingové komunikace dm, benchmarking s konkurenční společností Lidl a marketingový výzkum, který zkoumá nákupní rozhodování zákazníků o fairtradových produktech. Na základě výsledků jsou navrhnuty zlepšující opatření vedoucí k růstu prodeje fairtradových produktů. Práce může být užitečná pro dm drogerii, organizace a spotřebitele, kteří mají zájem o udržitelný a odpovědný nákup.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis focuses on evaluating the marketing activities of dm-drogerie markt and identifying recommendations for increasing sales of fair trade products. The theoretical part describes topics such as marketing communication, branding, social responsibility, the Fairtrade concept, and research methods. The practical part includes an analysis of dm's marketing communication, benchmarking with the competitive company Lidl, and marketing research examining consumer purchasing decisions regarding fair trade products. Based on the results, improvement measures leading to the growth of fair trade product sales are suggested. The thesis can be useful for dm-drogerie markt, organizations, and consumers interested in sustainable and responsible purchasing.
Klíčová slova
dm drogerie markt, s. r. o., marketingová komunikace, marketingové aktivity, fairtrade, koncept Fairtrade, nákupní rozhodování, benchmarking, udržitelnost
Klíčová slova v angličtině
dm drogerie markt, s. r. o., marketing communication, marketing activities, fairtrade, Fairtrade concept, purchasing decisions, benchmarking, sustainability
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky certifikace značky Fairtrade.
Stručně představte Vámi vybraný obchodní řetězec.
Zrealizujte marketingový výzkum zaměřený na nákupní rozhodování zákazníků o fairtradových produktech vybraného obchodního řetězce.
Navrhněte zlepšující opatření vedoucí k růstu prodeje fairtradových produktů.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod do problematiky certifikace značky Fairtrade.
Stručně představte Vámi vybraný obchodní řetězec.
Zrealizujte marketingový výzkum zaměřený na nákupní rozhodování zákazníků o fairtradových produktech vybraného obchodního řetězce.
Navrhněte zlepšující opatření vedoucí k růstu prodeje fairtradových produktů.
Seznam doporučené literatury
Doležalová, H. (2021). Fair trade výzva pro všechny. Grada Publishing.
Raynolds, T. L., & Bennett, A. E. (2015). Handbook of research on Fair trade. Edward Elgar Publishing.
Ransom, D. (2011). Fair trade. Doplněk.
Kotler, P., & Keller, L. K. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Doležalová, H. (2021). Fair trade výzva pro všechny. Grada Publishing.
Raynolds, T. L., & Bennett, A. E. (2015). Handbook of research on Fair trade. Edward Elgar Publishing.
Ransom, D. (2011). Fair trade. Doplněk.
Kotler, P., & Keller, L. K. (2013). Marketing management. (14. vyd.). Grada Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila komisi cíle kvalifikační práce a metody zpracování analytické části. Dále představila návrhy možných doporučení vedoucí k podpoře zvýšení prodeje fairtradových produktů. Následně studentka reagovala na otázky, které byly položeny v posudcích od vedoucího a oponenta práce. Poté proběhla diskuze týkající se problematiky fairtrade a bio produktů, kde studentka nebyla schopna příliš flexibilně reagovat.