Předložená diplomová práce se zabývá online marketingovou komunikací na sociálních sítích. Hlavním cílem práce je porovnat využívání sociálních sítí Facebook a Instagram vybranými organizacemi destinačního managementu a na základě analýzy vyhodnotit marketingovou komunikaci na sociálních sítích a navrhnout opatření pro jejich efektivnější využití. V teoretické části jsou vymezena obecná teoretická východiska destinací jako je vymezení destinace turismu, organizace destinačního managementu či destinační marketing a marketingové řízení destinace. Dále je práce zaměřena na specifika marketingové komunikace na sociálních sítích Facebook a Instagram. Následně je představena metodika práce a vybrané organizace destinačního managementu. Prostřednictvím analýzy sociálních sítí na základě ručně sesbíraných dat za sledované období je dosaženo cíle a je vyhodnocena marketingová komunikace organizací destinačního managementu na sociálních sítích. Na základě syntézy výsledků analýzy a teoretické rešerše jsou navrhnuta vhodná opatření, jež jsou zapracována do konkrétních komunikačních plánů.
Anotace v angličtině
The presented Master's Thesis focuses on online marketing communication on social media. The main objective of the thesis is to compare the use of Facebook and Instagram by selected destination management organizations based on the analysis evaluating marketing communication on social media, which proposes effective measures for better use of social media. In the literature review section, the general theoretical background of destinations is defined, such as the definition of a tourism destination, the destination management organization, destination marketing and destination marketing management. Furthermore, the thesis focuses on marketing communication on the social media Facebook and Instagram. Subsequently, it presents the methodology of the work and selected destination management organizations. Through the analysis of social media, based on manually collected data for the period under study, the objective is achieved, and the marketing communication of destination management organizations on social networks is evaluated. Based on the synthesis, appropriate measures are proposed and incorporated into specific communication plans.
Klíčová slova
marketingová komunikace, sociální sítě, organizace destinačního managementu, Facebook, Instagram
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, social media, destination management organizations, Facebook, Instagram
Rozsah průvodní práce
109
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce se zabývá online marketingovou komunikací na sociálních sítích. Hlavním cílem práce je porovnat využívání sociálních sítí Facebook a Instagram vybranými organizacemi destinačního managementu a na základě analýzy vyhodnotit marketingovou komunikaci na sociálních sítích a navrhnout opatření pro jejich efektivnější využití. V teoretické části jsou vymezena obecná teoretická východiska destinací jako je vymezení destinace turismu, organizace destinačního managementu či destinační marketing a marketingové řízení destinace. Dále je práce zaměřena na specifika marketingové komunikace na sociálních sítích Facebook a Instagram. Následně je představena metodika práce a vybrané organizace destinačního managementu. Prostřednictvím analýzy sociálních sítí na základě ručně sesbíraných dat za sledované období je dosaženo cíle a je vyhodnocena marketingová komunikace organizací destinačního managementu na sociálních sítích. Na základě syntézy výsledků analýzy a teoretické rešerše jsou navrhnuta vhodná opatření, jež jsou zapracována do konkrétních komunikačních plánů.
Anotace v angličtině
The presented Master's Thesis focuses on online marketing communication on social media. The main objective of the thesis is to compare the use of Facebook and Instagram by selected destination management organizations based on the analysis evaluating marketing communication on social media, which proposes effective measures for better use of social media. In the literature review section, the general theoretical background of destinations is defined, such as the definition of a tourism destination, the destination management organization, destination marketing and destination marketing management. Furthermore, the thesis focuses on marketing communication on the social media Facebook and Instagram. Subsequently, it presents the methodology of the work and selected destination management organizations. Through the analysis of social media, based on manually collected data for the period under study, the objective is achieved, and the marketing communication of destination management organizations on social networks is evaluated. Based on the synthesis, appropriate measures are proposed and incorporated into specific communication plans.
Klíčová slova
marketingová komunikace, sociální sítě, organizace destinačního managementu, Facebook, Instagram
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, social media, destination management organizations, Facebook, Instagram
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešeršní část zaměřenou na využívání sociálních sítí v marketingu destinace.
Popište využitou výzkumnou metodu.
Stručně představte vybrané DMO a jejich současné komunikační nástroje.
Analyzujte aktivity vybraných DMO na sociálních sítích Facebook a Instagram.
Formulujte závěry a navrhněte vhodná opatření pro vybrané DMO.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešeršní část zaměřenou na využívání sociálních sítí v marketingu destinace.
Popište využitou výzkumnou metodu.
Stručně představte vybrané DMO a jejich současné komunikační nástroje.
Analyzujte aktivity vybraných DMO na sociálních sítích Facebook a Instagram.
Formulujte závěry a navrhněte vhodná opatření pro vybrané DMO.
Seznam doporučené literatury
Holešinská, A. (2022). Destinační management. Jak rozvíjet destinaci. Grada.
Morrison, A. (2019). Marketing and Managing Tourism Destination. Routledge, Taylor & Francis Group.
Burešová, J. (2022). Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Grada.
Losekoot, M., & Vyhnánková, E. (2019). Jak na sítě. Jan Melvil Publishing.
Pike, S. (2021). Destination marketing: Essentials. (3rd ed.). Routledge, Taylor & Francis Group.
Seznam doporučené literatury
Holešinská, A. (2022). Destinační management. Jak rozvíjet destinaci. Grada.
Morrison, A. (2019). Marketing and Managing Tourism Destination. Routledge, Taylor & Francis Group.
Burešová, J. (2022). Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Grada.
Losekoot, M., & Vyhnánková, E. (2019). Jak na sítě. Jan Melvil Publishing.
Pike, S. (2021). Destination marketing: Essentials. (3rd ed.). Routledge, Taylor & Francis Group.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila cíle práce a postup spolupráce s vybraným subjektem. Následně zmínila návrh výzkumu a zjištěné výsledky. V závěru zodpověděla otázky z posudků a doplňující otázky komise.