Bakalářská práce se zabývá spokojeností návštěvníků turistické oblasti Český Krumlov Region v post-covidové éře. První část se skládá z teoretického přehledu, který obsahuje popis změn v oblasti turismu vlivem pandemie COVID-19 a definice základních pojmů, jako je destinace cestovního ruchu a spokojenost návštěvníka. Cílem této práce bylo identifikovat faktory, které ovlivňují spokojenost návštěvníků v dané oblasti a zkoumat případné změny ve vnímání kvality a kvantity nabídky dané destinace. Pro zjištění faktorů ovlivňující spokojenost návštěvníků ve vymezené destinaci byl realizován kvantitativní výzkum prostřednictvím metody TAPI. Na základě dat a analýzy výsledků byla navržena možná řešení nedostatků, na něž si respondenti stěžovali, nebo jejich řešení postrádali. Navrhované změny by mohly vést ke zvýšení spokojenosti návštěvníků ve zkoumané lokalitě Český Krumlov Region.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the satisfaction of visitors to the tourist area Český Krumlov Region in the post-covid era. The first part consists of a theoretical overview which includes a description of changes in the field of tourism due to the COVID-19 pandemic and definitions of main basic terms as tourism destination and visitor satisfaction. The aim of this work was to identify factors that influence the satisfaction of visitors in the given area and to examine possible changes in the perception of the quality and quantity of the offer of that destination. Quantitative research was carried out using the TAPI method to find out the factors affecting visitor satisfaction in a defined destination. Based on the data and the analysis of the results, possible solutions to the shortcomings that the respondents complained about or they lacked solutions for they were proposed. The proposed changes could go to an increase in visitor satisfaction in the investigated locality of Český Krumlov Region.
Klíčová slova
spokojenost, destinace, návštěvník, spokojenost návštěvníka, Český Krumlov Region, COVID-19
Klíčová slova v angličtině
satisfaction, destination, visitor, visitor satisfaction, Český Krumlov Region, COVID-19
Rozsah průvodní práce
54 s. (82 948 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá spokojeností návštěvníků turistické oblasti Český Krumlov Region v post-covidové éře. První část se skládá z teoretického přehledu, který obsahuje popis změn v oblasti turismu vlivem pandemie COVID-19 a definice základních pojmů, jako je destinace cestovního ruchu a spokojenost návštěvníka. Cílem této práce bylo identifikovat faktory, které ovlivňují spokojenost návštěvníků v dané oblasti a zkoumat případné změny ve vnímání kvality a kvantity nabídky dané destinace. Pro zjištění faktorů ovlivňující spokojenost návštěvníků ve vymezené destinaci byl realizován kvantitativní výzkum prostřednictvím metody TAPI. Na základě dat a analýzy výsledků byla navržena možná řešení nedostatků, na něž si respondenti stěžovali, nebo jejich řešení postrádali. Navrhované změny by mohly vést ke zvýšení spokojenosti návštěvníků ve zkoumané lokalitě Český Krumlov Region.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the satisfaction of visitors to the tourist area Český Krumlov Region in the post-covid era. The first part consists of a theoretical overview which includes a description of changes in the field of tourism due to the COVID-19 pandemic and definitions of main basic terms as tourism destination and visitor satisfaction. The aim of this work was to identify factors that influence the satisfaction of visitors in the given area and to examine possible changes in the perception of the quality and quantity of the offer of that destination. Quantitative research was carried out using the TAPI method to find out the factors affecting visitor satisfaction in a defined destination. Based on the data and the analysis of the results, possible solutions to the shortcomings that the respondents complained about or they lacked solutions for they were proposed. The proposed changes could go to an increase in visitor satisfaction in the investigated locality of Český Krumlov Region.
Klíčová slova
spokojenost, destinace, návštěvník, spokojenost návštěvníka, Český Krumlov Region, COVID-19
Klíčová slova v angličtině
satisfaction, destination, visitor, visitor satisfaction, Český Krumlov Region, COVID-19
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretickou část práce zaměřenou na destinační marketing, spokojenost návštěvníků destinace a změny v turismu vlivem pandemie COVID-19.
Popište použitou výzkumnou metodu pro sběr, zpracování a analýzu primárních a sekundárních dat.
Realizujte sběr primárních dat pomocí dotazníkového šetření.
Vyhodnoťte a interpretujte získaná data.
Navrhněte opatření pro zvýšení spokojenosti návštěvníků vybrané destinace Jihočeského kraje.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretickou část práce zaměřenou na destinační marketing, spokojenost návštěvníků destinace a změny v turismu vlivem pandemie COVID-19.
Popište použitou výzkumnou metodu pro sběr, zpracování a analýzu primárních a sekundárních dat.
Realizujte sběr primárních dat pomocí dotazníkového šetření.
Vyhodnoťte a interpretujte získaná data.
Navrhněte opatření pro zvýšení spokojenosti návštěvníků vybrané destinace Jihočeského kraje.
Seznam doporučené literatury
Morrison, A. (2018). Marketing and Managing Tourism Destinations. Routledge, Taylor & Francis Group.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Grada.
Pike, S. (2016). Destination marketing: Essentials. (2nd ed.). Routledge, Taylor & Francis Group.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Grada.
Seznam doporučené literatury
Morrison, A. (2018). Marketing and Managing Tourism Destinations. Routledge, Taylor & Francis Group.
Palatková, M. (2011). Marketingový management destinací. Grada.
Pike, S. (2016). Destination marketing: Essentials. (2nd ed.). Routledge, Taylor & Francis Group.
Rašovská, I., & Ryglová, K. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu: jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Grada.