Předložená diplomová práce se zabývá emocemi v marketingu destinace cestovního ruchu a zaměřuje se blíže na logo, vizuální identitu a jejich důležitost. Práce je složena z teoretické a empirické části. V teoretické části jsou za pomoci odborné literatury objasněny základní pojmy z oblasti marketingu destinace cestovního ruchu, brandingu destinace, emocí v marketingu a metodám jejich měření. Praktická část je zpracována pro destinaci Krušnohoří a zabývá se identifikací emocí vyvolaných předloženým obrazovým materiálem. Materiál obsahuje 5 log spolu s jejich vizualizací na vybraných prvcích vizuálního stylu. Výzkum je proveden prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu je zjistit, které z předložených log vyvolává v respondentech nejvíce pozitivních emocí. Výsledky jsou detailně popsány a data z dotazníkového šetření interpretovány v grafech. Na základě obdržených výsledků jsou doporučeny návrhy na facelift loga, které jsou autorkou graficky zpracovány.
Anotace v angličtině
This thesis deals with emotions in tourism destination marketing and focuses on logo, visual identity, and their importance. The thesis consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part, the basic concepts of tourism destination marketing, destination branding, emotions in marketing and methods of their measurement are explained with the help of literature. The practical part is prepared for the Krušnohoří/Erzgebirge destination and deals with the identification of emotions evoked by the presented image material. The material includes 5 logos together with their visualization on selected elements of visual style. The research is conducted through a questionnaire survey and semi-structured in-depth interviews. The aim of the research is to find out which of the presented logos evokes the most positive emotions in the respondents. The results are described in detail and the data from the questionnaire survey is interpreted in graphs. On the basis of the results received, suggestions for a logo facelift are recommended and graphically elaborated by the author.
Předložená diplomová práce se zabývá emocemi v marketingu destinace cestovního ruchu a zaměřuje se blíže na logo, vizuální identitu a jejich důležitost. Práce je složena z teoretické a empirické části. V teoretické části jsou za pomoci odborné literatury objasněny základní pojmy z oblasti marketingu destinace cestovního ruchu, brandingu destinace, emocí v marketingu a metodám jejich měření. Praktická část je zpracována pro destinaci Krušnohoří a zabývá se identifikací emocí vyvolaných předloženým obrazovým materiálem. Materiál obsahuje 5 log spolu s jejich vizualizací na vybraných prvcích vizuálního stylu. Výzkum je proveden prostřednictvím dotazníkového šetření a polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu je zjistit, které z předložených log vyvolává v respondentech nejvíce pozitivních emocí. Výsledky jsou detailně popsány a data z dotazníkového šetření interpretovány v grafech. Na základě obdržených výsledků jsou doporučeny návrhy na facelift loga, které jsou autorkou graficky zpracovány.
Anotace v angličtině
This thesis deals with emotions in tourism destination marketing and focuses on logo, visual identity, and their importance. The thesis consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part, the basic concepts of tourism destination marketing, destination branding, emotions in marketing and methods of their measurement are explained with the help of literature. The practical part is prepared for the Krušnohoří/Erzgebirge destination and deals with the identification of emotions evoked by the presented image material. The material includes 5 logos together with their visualization on selected elements of visual style. The research is conducted through a questionnaire survey and semi-structured in-depth interviews. The aim of the research is to find out which of the presented logos evokes the most positive emotions in the respondents. The results are described in detail and the data from the questionnaire survey is interpreted in graphs. On the basis of the results received, suggestions for a logo facelift are recommended and graphically elaborated by the author.
Vypracujte teoretickou část práce se zaměřením na význam emocí v cestovním ruchu, marketing a vizuální identitu destinace.
Popište použitou výzkumnou metodu.
Realizujte sběr dat - sekundární data a primární data měřením emočních reakcí metodou GSR a podpůrným dotazníkovým šetřením.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření na základě výsledků pro využití vlivu emocí v oblasti vizuální identity destinace.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretickou část práce se zaměřením na význam emocí v cestovním ruchu, marketing a vizuální identitu destinace.
Popište použitou výzkumnou metodu.
Realizujte sběr dat - sekundární data a primární data měřením emočních reakcí metodou GSR a podpůrným dotazníkovým šetřením.
Analyzujte data a vyhodnoťte zjištěné výsledky.
Navrhněte opatření na základě výsledků pro využití vlivu emocí v oblasti vizuální identity destinace.
Seznam doporučené literatury
Morrison, A. M. (2019). Marketing and managing tourism destinations. (2nd ed.). Routledge, Taylor & Francis Group.
Stadler, R., Jepson, A. S., & Wood, E. H. (2018). Electrodermal activity measurement within a qualitative methodology: Exploring emotion in leisure experiences. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 30(11), 3363-3385.
Vanolo, A. (2018). City branding: the ghostly politics of representation in globalising cities. Routledge, Taylor & Francis Group.
Vysekalová, J. (2014). Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Grada.
Seznam doporučené literatury
Morrison, A. M. (2019). Marketing and managing tourism destinations. (2nd ed.). Routledge, Taylor & Francis Group.
Stadler, R., Jepson, A. S., & Wood, E. H. (2018). Electrodermal activity measurement within a qualitative methodology: Exploring emotion in leisure experiences. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 30(11), 3363-3385.
Vanolo, A. (2018). City branding: the ghostly politics of representation in globalising cities. Routledge, Taylor & Francis Group.
Vysekalová, J. (2014). Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prezentace diplomové práce byla zahájena představením tématu práce a definovaného cíle. Následovalo představení struktury prezentace. Studentka prezentovala plynule výsledky své práce. V rámci diskuse studentka pohotově reagovala na dotazy z posudků vedoucího a oponenta práce a ze strany členek a členů zkušební komise.