Diplomová práce představuje informační a komunikační technologie v cestovní ruchu. Zásadním distribučním kanálem je internet. Nejznámější nabízenou službou internetu jsou webové stránky. Webové stránky jsou důležitým médiem pro prezentaci destinací. Webové stránky lze hodnotit pomocí kritérií. Splnění kritérií je předpokladem úspěšnosti webových stránek. V práci je provedena analýza webových stránek Národního parku Šumava - npsumava.cz a Bayerischer Wald - bayerischer-wald.de klasickým uživatelským testováním. Vzhledem k umístění lokalit byl výzkum veden v českém a německém jazyce. Standardizovaným dotazníkovým šetřením byla zjištěna větší úspěšnost webových stránek Národního parku Šumava. Na základě výsledků polostrukturovaného dotazníkového šetření s respondenty byla navržena zlepšení.
Anotace v angličtině
The Masters's Thesis presents the information and communication technologies in tourism. The essential distribution channel is the Internet. The most well-known Internet service offered is websites. Websites are an important medium for presenting destinations. Websites can be evaluated using criteria. Meeting the criteria is a prerequisite for the success of the website. The thesis analyzes the websites of the Šumava National Park - npsumava.cz and Bayerischer Wald - bayerischer-wald.de by classic user testing. Due to the location of the sites, the research was conducted in Czech and German. The standardized questionnaire survey revealed a higher success rate of the Šumava National Park website. Based on the results of a semi-structured questionnaire survey with respondents, improvements were proposed.
tourism, visitor, information and communication technology, websites, user research, analysis
Rozsah průvodní práce
84 s., 9 s., (122 104 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce představuje informační a komunikační technologie v cestovní ruchu. Zásadním distribučním kanálem je internet. Nejznámější nabízenou službou internetu jsou webové stránky. Webové stránky jsou důležitým médiem pro prezentaci destinací. Webové stránky lze hodnotit pomocí kritérií. Splnění kritérií je předpokladem úspěšnosti webových stránek. V práci je provedena analýza webových stránek Národního parku Šumava - npsumava.cz a Bayerischer Wald - bayerischer-wald.de klasickým uživatelským testováním. Vzhledem k umístění lokalit byl výzkum veden v českém a německém jazyce. Standardizovaným dotazníkovým šetřením byla zjištěna větší úspěšnost webových stránek Národního parku Šumava. Na základě výsledků polostrukturovaného dotazníkového šetření s respondenty byla navržena zlepšení.
Anotace v angličtině
The Masters's Thesis presents the information and communication technologies in tourism. The essential distribution channel is the Internet. The most well-known Internet service offered is websites. Websites are an important medium for presenting destinations. Websites can be evaluated using criteria. Meeting the criteria is a prerequisite for the success of the website. The thesis analyzes the websites of the Šumava National Park - npsumava.cz and Bayerischer Wald - bayerischer-wald.de by classic user testing. Due to the location of the sites, the research was conducted in Czech and German. The standardized questionnaire survey revealed a higher success rate of the Šumava National Park website. Based on the results of a semi-structured questionnaire survey with respondents, improvements were proposed.
tourism, visitor, information and communication technology, websites, user research, analysis
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod k vybranému tématu.
Identifikujte současné technologie využívané v cestovním ruchu.
Pomocí vhodných metod analyzujte současný stav vybrané informační technologie v konkrétní oblasti.
Vyhodnoťte daná zjištění a syntetizujte informace.
Navrhněte opatření a alespoň jedno konkretizujte.
Zásady pro vypracování
Vypracujte teoretický úvod k vybranému tématu.
Identifikujte současné technologie využívané v cestovním ruchu.
Pomocí vhodných metod analyzujte současný stav vybrané informační technologie v konkrétní oblasti.
Vyhodnoťte daná zjištění a syntetizujte informace.
Navrhněte opatření a alespoň jedno konkretizujte.
Seznam doporučené literatury
Čechurová, L. (2014). Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu: Trendy a současná praxe. Západočeská univerzita v Plzni.
Drobná, D., & Morávková, E. (2004). Cestovní ruch: pro střední školy a pro veřejnost. Fortuna.
Goeldner, C. R., & Ritehie, J. R. B. (2014). Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. BizBooks.
Laudon, C. K. (2022). E-commerce: business, technology, society. Global Edition.
Zelenka, J. (2008). Cestovní ruch: Informační a komunikační technologie. Gaudeamus.
Seznam doporučené literatury
Čechurová, L. (2014). Moderní technologie v maloobchodě a cestovním ruchu: Trendy a současná praxe. Západočeská univerzita v Plzni.
Drobná, D., & Morávková, E. (2004). Cestovní ruch: pro střední školy a pro veřejnost. Fortuna.
Goeldner, C. R., & Ritehie, J. R. B. (2014). Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. BizBooks.
Laudon, C. K. (2022). E-commerce: business, technology, society. Global Edition.
Zelenka, J. (2008). Cestovní ruch: Informační a komunikační technologie. Gaudeamus.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejprve představila cíl práce a metodiku jejího zpracování, přiblížila informační a komunikační využívané v cestovním ruchu, představila destinace, jejichž webové stránky jsou porovnávány. V další fázi studentka představila výsledky svého výzkumu (uživatelské testování metodou SUPER-Q) a návrhy na zlepšení webových stránek vybraných destinací.
Dále studentka odpověděla na otázky oponentů i členů zkušební komise, kteří se dotazovali i na počty respondentů a rozdíly v jejich hodnocení.
Další dotaz směřoval na úzké zaměření (komparace webových stránek) práce v kontextu zadání a zásad.