Diplomová práce byla psána na téma Průzkum vybraných aspektů na trhu cestovního ruchu v oblasti zprostředkovatelských služeb a zaměřuje se tedy na analýzu vybrané poptávky a nabídky na trhu cestovního ruchu. Cílem práce bylo zjistit, která cestovní kancelář je největším konkurentem cestovní kanceláře Beluga v oblasti zprostředkování zájezdů pro skupiny. Na jaké destinace a jaké typy zájezdů se nejčastěji konkurenční cestovní kanceláře soustřeďují. Dalším cílem bylo určit, jaké subjekty mají na trhu cestovního ruchu pro vybranou cestovní kancelář Beluga největší potenciál a které by následně měly být osloveny z důvodu zvýšení počtu klientů tohoto zprostředkovatele. Teoretická část byla věnována na rozdělení zájezdů, dělení cestovních kanceláří, popisu nabídky a poptávky na trhu cestovního a samotné segmentace trhu. Praktická část byla rozdělena na dvě části. V jedné části byla analyzována konkurence CK Beluga. V druhé části byla provedena analýza stávajících a potenciálních klientů vybrané cestovní kanceláře. Na základě provedených analýz byly představeny persony, pro které byly připraveny a vykalkulovány zájezdy, se kterými by CK Beluga měla oslovit subjekty z provedené analýzy. Toto by mělo vést ke zvýšení počtu klientů, což byl důvod pro zpracování této práce.
Anotace v angličtině
This master´s thesis was written on the topic Survey of selected aspects of tourism market in the field of intermediary services and therefore focuses on the analysis of selected demand and supply on the tourism market. The aim of the work was to identify which tour operator is the biggest competitor of the travel agency Beluga in the field of mediation of tours for groups. Which destinations and types of tours do competing travel agencies most often focus on. Another aim was to identify which entities on the tourism market have the greatest potential for the selected Beluga travel agency and which should subsequently be approached in order to increase the number of clients of this intermediary. The theoretical part was devoted to the division of tours, the division of travel agencies, the description of supply and demand on the travel market and the segmentation of the market itself. The practical part was divided into two parts. In the first part, the competition of CK Beluga was analysed. In the second part, an analysis of existing and potential clients of the selected travel agency was carried out. Based on the analyses carried out, personas were introduced, for which tours were prepared and calculated, with which CK Beluga should address the subjects from the carried-out analysis. This should lead to an increase the number of clients, which was the reasons for processing this work.
Diplomová práce byla psána na téma Průzkum vybraných aspektů na trhu cestovního ruchu v oblasti zprostředkovatelských služeb a zaměřuje se tedy na analýzu vybrané poptávky a nabídky na trhu cestovního ruchu. Cílem práce bylo zjistit, která cestovní kancelář je největším konkurentem cestovní kanceláře Beluga v oblasti zprostředkování zájezdů pro skupiny. Na jaké destinace a jaké typy zájezdů se nejčastěji konkurenční cestovní kanceláře soustřeďují. Dalším cílem bylo určit, jaké subjekty mají na trhu cestovního ruchu pro vybranou cestovní kancelář Beluga největší potenciál a které by následně měly být osloveny z důvodu zvýšení počtu klientů tohoto zprostředkovatele. Teoretická část byla věnována na rozdělení zájezdů, dělení cestovních kanceláří, popisu nabídky a poptávky na trhu cestovního a samotné segmentace trhu. Praktická část byla rozdělena na dvě části. V jedné části byla analyzována konkurence CK Beluga. V druhé části byla provedena analýza stávajících a potenciálních klientů vybrané cestovní kanceláře. Na základě provedených analýz byly představeny persony, pro které byly připraveny a vykalkulovány zájezdy, se kterými by CK Beluga měla oslovit subjekty z provedené analýzy. Toto by mělo vést ke zvýšení počtu klientů, což byl důvod pro zpracování této práce.
Anotace v angličtině
This master´s thesis was written on the topic Survey of selected aspects of tourism market in the field of intermediary services and therefore focuses on the analysis of selected demand and supply on the tourism market. The aim of the work was to identify which tour operator is the biggest competitor of the travel agency Beluga in the field of mediation of tours for groups. Which destinations and types of tours do competing travel agencies most often focus on. Another aim was to identify which entities on the tourism market have the greatest potential for the selected Beluga travel agency and which should subsequently be approached in order to increase the number of clients of this intermediary. The theoretical part was devoted to the division of tours, the division of travel agencies, the description of supply and demand on the travel market and the segmentation of the market itself. The practical part was divided into two parts. In the first part, the competition of CK Beluga was analysed. In the second part, an analysis of existing and potential clients of the selected travel agency was carried out. Based on the analyses carried out, personas were introduced, for which tours were prepared and calculated, with which CK Beluga should address the subjects from the carried-out analysis. This should lead to an increase the number of clients, which was the reasons for processing this work.
Vymezte rámec práce se zaměřením na marketingové aspekty zkoumaného trhu.
Zpracujte teoretická východiska práce v souladu se zaměřením práce.
Pomocí vhodných metod zjistěte vybrané faktory poptávky a nabídky ve zprostředkovatelských službách turismu.
Aplikujte zjištěné informace v doporučení pro nabídkovou část trhu.
Zásady pro vypracování
Vymezte rámec práce se zaměřením na marketingové aspekty zkoumaného trhu.
Zpracujte teoretická východiska práce v souladu se zaměřením práce.
Pomocí vhodných metod zjistěte vybrané faktory poptávky a nabídky ve zprostředkovatelských službách turismu.
Aplikujte zjištěné informace v doporučení pro nabídkovou část trhu.
Seznam doporučené literatury
Burian, M., Ryglová, K., & Vajčnerová, I. (2011). Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Grada Publishing.
Horner, S., & Swarbrooke, J. (2007). Consumer behaviour in tourism (2nd ed.). Elsevier.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu. Jak uspět v domáci i světové konkurenci. (2. vyd.). Grada Publishing.
Page, S., J. (2019). Tourism management. (6th ed.). Routledge.
Seznam doporučené literatury
Burian, M., Ryglová, K., & Vajčnerová, I. (2011). Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Grada Publishing.
Horner, S., & Swarbrooke, J. (2007). Consumer behaviour in tourism (2nd ed.). Elsevier.
Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu. Jak uspět v domáci i světové konkurenci. (2. vyd.). Grada Publishing.
Page, S., J. (2019). Tourism management. (6th ed.). Routledge.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila cíle práce a postup spolupráce s daným subjektem. Následně představila provedenou analýzu. V závěru představila navržený sportovní kurz. Studentka zodpověděla otázky z posudků a vysvětlila všechny dotazy položené komisí.