Bakalářská práce se zabývá interaktivní tabulí jako takovou, nástroji a příslušenstvím k ní, druhy interaktivních tabulí z hlediska užité technologie i vhodným výběrem tabule pro učitele. Cílem práce je především popsat a porovnat funkcionality tří softwarů k různým typům interaktivních tabulí a vytvořit v nich výukové materiály pro český jazyk, které by mohly být inspirací pro další pedagogy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is about interactive whiteboards in particular, their tools and accessories, different types of interactive whiteboards with regards to the technology used and choosing the right type for teachers. The main goal for this thesis is to describe and compare functionalities of three different softwares which can be used in many types of interactive whiteboards and use them to create teaching materials for Czech language that can further be used as inspiration for other teachers.
Bakalářská práce se zabývá interaktivní tabulí jako takovou, nástroji a příslušenstvím k ní, druhy interaktivních tabulí z hlediska užité technologie i vhodným výběrem tabule pro učitele. Cílem práce je především popsat a porovnat funkcionality tří softwarů k různým typům interaktivních tabulí a vytvořit v nich výukové materiály pro český jazyk, které by mohly být inspirací pro další pedagogy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is about interactive whiteboards in particular, their tools and accessories, different types of interactive whiteboards with regards to the technology used and choosing the right type for teachers. The main goal for this thesis is to describe and compare functionalities of three different softwares which can be used in many types of interactive whiteboards and use them to create teaching materials for Czech language that can further be used as inspiration for other teachers.
1. Zvolit tři softwary pro různé typy interaktivních tabulí (např. SMART Notebook,
\hsp{4,5mm}ActivInspire, OpenBoard apod.).
2. Porovnat jejich funkcionality.
3. Najít na webu výukové materiály pro český jazyk vytvořené v těchto softwarech.
4. Porovnat je z hlediska jejich funkčnosti a didaktické účelnosti.
5. Provést výzkum mezi učiteli zaměřený na jejich zkušenosti s využitím těchto
\hsp{4,5mm}softwarů ve výuce českého jazyka.
Zásady pro vypracování
1. Zvolit tři softwary pro různé typy interaktivních tabulí (např. SMART Notebook,
\hsp{4,5mm}ActivInspire, OpenBoard apod.).
2. Porovnat jejich funkcionality.
3. Najít na webu výukové materiály pro český jazyk vytvořené v těchto softwarech.
4. Porovnat je z hlediska jejich funkčnosti a didaktické účelnosti.
5. Provést výzkum mezi učiteli zaměřený na jejich zkušenosti s využitím těchto
\hsp{4,5mm}softwarů ve výuce českého jazyka.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, J. Interaktivní tabule - významný přínos pro vzdělávání. Česká škola. [online]. 28.4.2009, [cit. 2015-11-30]. Dostupné z WWW: http://www.ceskaskola.cz/2009/04/jiri-dostal-interaktivni-tabule.html
DOSTÁL, J. Interaktivní tabule ve výuce. Časopis pro technickou a informační výchovu. [online]. vol 1, č. 3, [cit. 2011-10-13]. Dostupné z WWW: http://www.jtie.upol.cz/clanky_3_2009/dostal.pdf
NOVÝ, Vladimír, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jana VEJVODOVÁ. Která je ta nejlepší aneb K výběru interaktivní tabule. Mezinárodní konference ICT ve vzdělávání: sborník příspěvků. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012, 111-122.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, J. Interaktivní tabule - významný přínos pro vzdělávání. Česká škola. [online]. 28.4.2009, [cit. 2015-11-30]. Dostupné z WWW: http://www.ceskaskola.cz/2009/04/jiri-dostal-interaktivni-tabule.html
DOSTÁL, J. Interaktivní tabule ve výuce. Časopis pro technickou a informační výchovu. [online]. vol 1, č. 3, [cit. 2011-10-13]. Dostupné z WWW: http://www.jtie.upol.cz/clanky_3_2009/dostal.pdf
NOVÝ, Vladimír, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jana VEJVODOVÁ. Která je ta nejlepší aneb K výběru interaktivní tabule. Mezinárodní konference ICT ve vzdělávání: sborník příspěvků. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012, 111-122.