Bakalářská práce pojednává o kvalitě služeb vybraných turistických informačních center v Jihočeském kraji. V první části je vytvořen teoretický přehled zabývající se kvalitou služeb v cestovním ruchu, jejímu hodnocení a výzkumné metodě mystery shopping. Dále jsou popsána turistická informační centra a jejich funkce společně s minimálními standardy kvality a požadavky na kvalitu obsluhy vymezené Asociací turistických informačních center České republiky. Na základě tohoto přehledu byla stanovena výzkumná otázka včetně předpokladů pro její splnění. Část druhá zahrnuje metodiku pro sběr a zpracování primárních dat na základě metody mystery shopping, kterou bylo zkoumáno celkem devatenáct vybraných turistických informačních center v Jihočeském kraji. Součástí práce jsou výsledky ze tří fází výzkumu a jejich interpretace. Ze získaných dat je následně identifikována úroveň kvality TIC, která vykazuje určité nedostatky. Následně jsou navržena doporučení pro jejich zlepšení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the quality of services of selected tourist information centres in the South Bohemia Region. In the first part, a theoretical overview dealing with service quality in tourism, its evaluation and the research method of mystery shopping is created. Furthermore, tourist information centres and their functions are described together with the minimum quality standards and service quality requirements defined by the Association of Tourist Information Centres of the Czech Republic. On the basis of this overview, the research question was established, including the prerequisites for its fulfilment. Part two includes the methodology for collecting and processing primary data based on the mystery shopping method, which was used to examine a total of nineteen selected tourist information centres. The results from the three phases of the research and their interpretation are included. From the collected data, the level of quality of TICs is subsequently identified, which shows certain deficiencies. Subsequently, recommendations for their improvement are proposed.
Klíčová slova
kvalita služeb, turistické informační centrum, mystery shopping, Jihočeský kraj, Asociace turistických informačních center, minimální standard kvality
Klíčová slova v angličtině
service quality, tourist information centre, mystery shopping, South Bohemia Region, Association of Tourist Information Centres, minimum quality standard
Rozsah průvodní práce
64 s. (95 792 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o kvalitě služeb vybraných turistických informačních center v Jihočeském kraji. V první části je vytvořen teoretický přehled zabývající se kvalitou služeb v cestovním ruchu, jejímu hodnocení a výzkumné metodě mystery shopping. Dále jsou popsána turistická informační centra a jejich funkce společně s minimálními standardy kvality a požadavky na kvalitu obsluhy vymezené Asociací turistických informačních center České republiky. Na základě tohoto přehledu byla stanovena výzkumná otázka včetně předpokladů pro její splnění. Část druhá zahrnuje metodiku pro sběr a zpracování primárních dat na základě metody mystery shopping, kterou bylo zkoumáno celkem devatenáct vybraných turistických informačních center v Jihočeském kraji. Součástí práce jsou výsledky ze tří fází výzkumu a jejich interpretace. Ze získaných dat je následně identifikována úroveň kvality TIC, která vykazuje určité nedostatky. Následně jsou navržena doporučení pro jejich zlepšení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the quality of services of selected tourist information centres in the South Bohemia Region. In the first part, a theoretical overview dealing with service quality in tourism, its evaluation and the research method of mystery shopping is created. Furthermore, tourist information centres and their functions are described together with the minimum quality standards and service quality requirements defined by the Association of Tourist Information Centres of the Czech Republic. On the basis of this overview, the research question was established, including the prerequisites for its fulfilment. Part two includes the methodology for collecting and processing primary data based on the mystery shopping method, which was used to examine a total of nineteen selected tourist information centres. The results from the three phases of the research and their interpretation are included. From the collected data, the level of quality of TICs is subsequently identified, which shows certain deficiencies. Subsequently, recommendations for their improvement are proposed.
Klíčová slova
kvalita služeb, turistické informační centrum, mystery shopping, Jihočeský kraj, Asociace turistických informačních center, minimální standard kvality
Klíčová slova v angličtině
service quality, tourist information centre, mystery shopping, South Bohemia Region, Association of Tourist Information Centres, minimum quality standard
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na téma služby turistických informačních center a kvalita služeb v turismu.
Popište výzkumnou metodu.
Proveďte sběr primárních dat pomocí vhodné metody.
Analyzujte data a interpretujte výsledky.
Navrhněte opatření pro zlepšení kvality služeb turistických informačních center.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na téma služby turistických informačních center a kvalita služeb v turismu.
Popište výzkumnou metodu.
Proveďte sběr primárních dat pomocí vhodné metody.
Analyzujte data a interpretujte výsledky.
Navrhněte opatření pro zlepšení kvality služeb turistických informačních center.
Seznam doporučené literatury
Boxberg Karlsson, V. (2009). The book about mystery shopping: improving business by measuring management. Better Business Book.
Cooper, Ch., & Hall, C. M. (2016). Contemporary Tourism: An International Approach. (3rd ed.). Goodfellow Publishers.
Horner, S., & Swarbrooke, J. (2021). Consumer Behaviour in Tourism. Routledge.
Kotler, P., Bowen, T. J., Makens, J., & Baloglu, S. (2017). Marketing for hospitality and Tourism. (7th ed.). Pearson.
Ryglová, K., & Rašovská, I. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Boxberg Karlsson, V. (2009). The book about mystery shopping: improving business by measuring management. Better Business Book.
Cooper, Ch., & Hall, C. M. (2016). Contemporary Tourism: An International Approach. (3rd ed.). Goodfellow Publishers.
Horner, S., & Swarbrooke, J. (2021). Consumer Behaviour in Tourism. Routledge.
Kotler, P., Bowen, T. J., Makens, J., & Baloglu, S. (2017). Marketing for hospitality and Tourism. (7th ed.). Pearson.
Ryglová, K., & Rašovská, I. (2017). Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Grada Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své obhajoby představila cíl své práce, následně detailně prezentovala zvolenou metodiku práce. Dále studentka detailně představila výsledky své práce. Dále studentka odpovídala na dotazy členů komise.