Tato bakalářská práce se zabývá reálnými výnosy státních pokladničních poukázek a státních dluhopisů za pomocí statistického testu PELT, která identifikovala body zlomů v časové řadě u 18-ti vyspělých zemí ve sledovaném období od roku 1870 do roku 2020. Výsledky propočtů a charakteristik bylo vyhodnoceno, že naměřené body zlomů odpovídají historickému kontextu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes real returns of treasury bills and government bonds using the PELT statistical test, which identified the breakpoints in the time series for 18 developed countries in the study period from 1870 to 2020. The results of the calculations and the characteristics were evaluated that the measured breakpoints are consistent with the historical context.
Klíčová slova
Dlouhodobé výnosy, krátkodobé výnosy, inflace, reálné výnosy, státní pokladniční poukázky, státní dluhopisy
Klíčová slova v angličtině
Long-term interest rates, short-term interest rates, inflation, real returns, treasury bills, government bonds
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá reálnými výnosy státních pokladničních poukázek a státních dluhopisů za pomocí statistického testu PELT, která identifikovala body zlomů v časové řadě u 18-ti vyspělých zemí ve sledovaném období od roku 1870 do roku 2020. Výsledky propočtů a charakteristik bylo vyhodnoceno, že naměřené body zlomů odpovídají historickému kontextu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes real returns of treasury bills and government bonds using the PELT statistical test, which identified the breakpoints in the time series for 18 developed countries in the study period from 1870 to 2020. The results of the calculations and the characteristics were evaluated that the measured breakpoints are consistent with the historical context.
Klíčová slova
Dlouhodobé výnosy, krátkodobé výnosy, inflace, reálné výnosy, státní pokladniční poukázky, státní dluhopisy
Klíčová slova v angličtině
Long-term interest rates, short-term interest rates, inflation, real returns, treasury bills, government bonds
Zásady pro vypracování
Charakterizujte trhy aktiv.
Popište ekonomické vývojové etapy v různých zemích.
Jílek, J. (2009). Finanční trhy a investování. Grada.
Jordà, Ò., Knoll, K., Kuvshinov, D., Schularick, M., & Taylor, A. M. (2019). The Rate of Return on Everything, 1870-2015. The Quarterly Journal of Economics, 134(3), 1225-1298. https://doi.org/10.1093/qje/qjz012
Revenda, Z. (2012). Peněžní ekonomie a bankovnictví. (5. vyd.). Management Press.
Siegel, J. J. (1992). The real rate of interest from 1800-1990: A study of the U.S. and the U.K. Journal of Monetary Economics, 29(2), 227-252. https://doi.org/10.1016/0304-3932(92)90014-S
Seznam doporučené literatury
Jílek, J. (2009). Finanční trhy a investování. Grada.
Jordà, Ò., Knoll, K., Kuvshinov, D., Schularick, M., & Taylor, A. M. (2019). The Rate of Return on Everything, 1870-2015. The Quarterly Journal of Economics, 134(3), 1225-1298. https://doi.org/10.1093/qje/qjz012
Revenda, Z. (2012). Peněžní ekonomie a bankovnictví. (5. vyd.). Management Press.
Siegel, J. J. (1992). The real rate of interest from 1800-1990: A study of the U.S. and the U.K. Journal of Monetary Economics, 29(2), 227-252. https://doi.org/10.1016/0304-3932(92)90014-S
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student komisi zdůraznil potřebu získání dat pro potřeby kvalifikační práce a zhodnotil objem databáze. Po objasnění obsahu své práce dále představil marketingové koncepce, které jsou nad rámec odevzdané kvalifikační práce a zcela dostatečně tím doplnil mezery, které se ve kvalifikační práci vyskytovaly. Student prokázal během své obhajoby výborné odborné znalosti a dostatečnou orientaci v této problematice. Dotaz z posudku vedoucího práce měl připraven v rámci své prezentace a následně pružně reagoval na dotazy komise vyplývající z posudku oponenta práce. Vzhledem k výše uvedenému a se zohledněním posudků k bakalářské práci se komise rozhodla ohodnotit bakalářskou práci a její obhajobu kvalifikačním stupněm "velmi dobře".