Bakalářská práce se zabývá využitím influencer marketingu na sociální síti TikTok. Téma bylo autorkou zvolené pro jeho aktuálnost v dnešní době a možný rozvoj v budoucích letech. Hlavním cílem této práce je zhodnotit, jaký mají influenceři vliv na uživatele TikToku při rozhodování o nákupu produktu či služby. Teoretická část se věnuje marketingu na internetu, sociální sít TikTok, obecnému influencer marketingu a influencer marketing na TikToku. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu
pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření má za cíl zhodnotit jaký vliv mají
influenceři na uživatele TikToku při rozhodování o zakoupení produktu či služby na
sociální sítí a porovnat se sociální sítí Instagram. Na základě výsledků dotazníku jsou stanoveny návrhy a doporučení pro podniky, kteří chtějí začít využívat influencer marketing na TikToku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of influencer marketing on the social network TikTok. The topic was chosen by the author because of its relevance today and its possible development in future years. The main goal of this thesis is to evaluate how influencers affect TikTok users when making a decision to purchase a product or service. The theoretical part is focused on marketing on the internet, social network TikTok, general influencer marketing and influencer marketing on TikTok. The practical part is focused on quantitative research using a questionnaire survey. The questionnaire survey aims to evaluate the influence influencers have on TikTok users when deciding whether to purchase a product or service on the social network and to compare it with Instagram. The results of the questionnaire are used to make suggestions and recommendations for companies that want to start using influencer marketing on TikTok. Based on the results of the questionnaire, suggestions and recommendations for businesses who want to start using influencer marketing on TikTok are provided.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, influencer marketing, sociální síť, TikTok, Instagram
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, influencer marketing, social network, TikTok, Instagram
Rozsah průvodní práce
63 s. (101 323 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím influencer marketingu na sociální síti TikTok. Téma bylo autorkou zvolené pro jeho aktuálnost v dnešní době a možný rozvoj v budoucích letech. Hlavním cílem této práce je zhodnotit, jaký mají influenceři vliv na uživatele TikToku při rozhodování o nákupu produktu či služby. Teoretická část se věnuje marketingu na internetu, sociální sít TikTok, obecnému influencer marketingu a influencer marketing na TikToku. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu
pomocí dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření má za cíl zhodnotit jaký vliv mají
influenceři na uživatele TikToku při rozhodování o zakoupení produktu či služby na
sociální sítí a porovnat se sociální sítí Instagram. Na základě výsledků dotazníku jsou stanoveny návrhy a doporučení pro podniky, kteří chtějí začít využívat influencer marketing na TikToku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of influencer marketing on the social network TikTok. The topic was chosen by the author because of its relevance today and its possible development in future years. The main goal of this thesis is to evaluate how influencers affect TikTok users when making a decision to purchase a product or service. The theoretical part is focused on marketing on the internet, social network TikTok, general influencer marketing and influencer marketing on TikTok. The practical part is focused on quantitative research using a questionnaire survey. The questionnaire survey aims to evaluate the influence influencers have on TikTok users when deciding whether to purchase a product or service on the social network and to compare it with Instagram. The results of the questionnaire are used to make suggestions and recommendations for companies that want to start using influencer marketing on TikTok. Based on the results of the questionnaire, suggestions and recommendations for businesses who want to start using influencer marketing on TikTok are provided.
Klíčová slova
marketing, marketingová komunikace, influencer marketing, sociální síť, TikTok, Instagram
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing communication, influencer marketing, social network, TikTok, Instagram
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k influencer marketingu.
Shrňte výhody a nevýhody influencer marketingu na TikToku.
S využitím vhodných metod zhodnoťte význam influencerů pro zákazníky.
Zpracujte doporučení pro podniky k využívání influencer marketingu na TikToku.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k influencer marketingu.
Shrňte výhody a nevýhody influencer marketingu na TikToku.
S využitím vhodných metod zhodnoťte význam influencerů pro zákazníky.
Zpracujte doporučení pro podniky k využívání influencer marketingu na TikToku.
Seznam doporučené literatury
Losekoot, M., & Vyhnánková, E. (2019). Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Jan Melvil Publishing.
Eger, L., Petrtyl, J., Kunešová, H., Mičík, M., & Peška, M. (2015). Marketing na internetu. Západočeská univerzita v Plzni.
Janouch, V. (2020). Internetový marketing. (3. vyd.). Computer Press.
Pocha, Mark E. (2020). Prvních 1000 followerů Tiktok: vyzkoušené a ověřené rady, neoficiální příručka TikTokera. Carcosa.
Seznam doporučené literatury
Losekoot, M., & Vyhnánková, E. (2019). Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Jan Melvil Publishing.
Eger, L., Petrtyl, J., Kunešová, H., Mičík, M., & Peška, M. (2015). Marketing na internetu. Západočeská univerzita v Plzni.
Janouch, V. (2020). Internetový marketing. (3. vyd.). Computer Press.
Pocha, Mark E. (2020). Prvních 1000 followerů Tiktok: vyzkoušené a ověřené rady, neoficiální příručka TikTokera. Carcosa.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své práce představila hlavní cíl i dílčí cíle své práce. Dále studentka konkretizovala metodiku výzkumu (dotazníkové šetření). Studentka taktéž představila výzkumné otázky. Studentka dále představila hypotézy. Studentka v rámci své obhajoby komisi seznámila s výsledkem svých stanovených výzkumných otázek. V závěru studentka uvedla své návrhy a doporučení. Předseda komise studentku vyzval, aby zodpověděla otázky oponenta i vedoucího práce. Studentka se na dotazy připravovala.