Tato práce se zabývá vývojem společností Microsoft, Meta a Google a vstupem do rozhraní Web 3.0 a metaverse. Cílem této práce je zjistit a analyzovat, jak se světové společnosti Microsoft, Meta a Google připravují na vstup do rozhraní Web 3.0 a metaverse. V teoretické části své práce rozebírá historii internetu, aby došlo ke správnému pochopení vývoje daného tématu, dále vysvětluji pojmy metaverse a web 3.0 a jejich dílčí komponenty, z nichž se skládají. V empirické části je zpracováno, jak se světové společnosti Microsoft, Meta a Google připravují na vstup do této technologické budoucnosti. U každé společnosti autor popisuje a rozebírá klíčové prvky jimiž jsou: virtuální realita, kryptoměny, umělá inteligence, NFT a akvizice společností.
Annotation in English
This thesis explores the evolution of Microsoft, Meta and Google and the entry into Web 3.0 and the metaverse. The aim of this thesis is to identify and analyse how the global companies Microsoft, Meta and Google are preparing to enter the Web 3.0 interface and metaverse. In the theoretical part of my thesis, I discuss the history of the Internet in order to have a proper understanding of the development of the topic, and I explain the concepts of the metaverse and Web 3.0 and the sub-components that make them up. The empirical part elaborates how the global companies Microsoft, Meta and Google are preparing to enter this technological future. For each company, the author describes and discusses the key elements, which are: virtual reality, cryptocurrencies, artificial intelligence, NFT and company acquisitions.
Keywords
akvizice, kryptoměny, metaverse, NFT, umělá inteligence, virtuální realita, Web 3.0
Keywords in English
acquisition, cryptocurrency, metaverse, NFT, artificial intelligence, virtual reality, Web 3.0
Length of the covering note
56 s. (105 629 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tato práce se zabývá vývojem společností Microsoft, Meta a Google a vstupem do rozhraní Web 3.0 a metaverse. Cílem této práce je zjistit a analyzovat, jak se světové společnosti Microsoft, Meta a Google připravují na vstup do rozhraní Web 3.0 a metaverse. V teoretické části své práce rozebírá historii internetu, aby došlo ke správnému pochopení vývoje daného tématu, dále vysvětluji pojmy metaverse a web 3.0 a jejich dílčí komponenty, z nichž se skládají. V empirické části je zpracováno, jak se světové společnosti Microsoft, Meta a Google připravují na vstup do této technologické budoucnosti. U každé společnosti autor popisuje a rozebírá klíčové prvky jimiž jsou: virtuální realita, kryptoměny, umělá inteligence, NFT a akvizice společností.
Annotation in English
This thesis explores the evolution of Microsoft, Meta and Google and the entry into Web 3.0 and the metaverse. The aim of this thesis is to identify and analyse how the global companies Microsoft, Meta and Google are preparing to enter the Web 3.0 interface and metaverse. In the theoretical part of my thesis, I discuss the history of the Internet in order to have a proper understanding of the development of the topic, and I explain the concepts of the metaverse and Web 3.0 and the sub-components that make them up. The empirical part elaborates how the global companies Microsoft, Meta and Google are preparing to enter this technological future. For each company, the author describes and discusses the key elements, which are: virtual reality, cryptocurrencies, artificial intelligence, NFT and company acquisitions.
Keywords
akvizice, kryptoměny, metaverse, NFT, umělá inteligence, virtuální realita, Web 3.0
Keywords in English
acquisition, cryptocurrency, metaverse, NFT, artificial intelligence, virtual reality, Web 3.0
Research Plan
Představte problematiku webu 3.0.
Charakterizujte prvky, ze kterých se skládá web 3.0.
Proveďte obsahovou analýzu vybraných mezinárodních společností, jak se připravují na vstup do rozhraní webu 3.0.
Zhodnoťte využité přístupy a navrhněte doporučení.
Research Plan
Představte problematiku webu 3.0.
Charakterizujte prvky, ze kterých se skládá web 3.0.
Proveďte obsahovou analýzu vybraných mezinárodních společností, jak se připravují na vstup do rozhraní webu 3.0.
Zhodnoťte využité přístupy a navrhněte doporučení.
Recommended resources
Lytras, M., & de Pablos, P. (2009). Integrating semantic applications and web 2.0 technologies. Hershey: Information Science Reference.
Stroukal, D., & Skalický, I. (2021). Bitcoin a jiné kryptopeníze budoucnosti: historie, ekonomie a technologie kryptoměn, stručná příručka pro úplně začátečníky. Grada Publishing.
Ashmore, D. (2022)A Brief History of Web 3.0 https://www.forbes.com/advisor/investing/cryptocurrency/what-is-web-3
Brown, A. (2021). Umění budoucnosti. Co je fenomén NFT a měli byste si nějaké koupit? https://forbes.cz/co-je-to-fenomen-nft-a-meli-byste-si-nejako-koupit
Recommended resources
Lytras, M., & de Pablos, P. (2009). Integrating semantic applications and web 2.0 technologies. Hershey: Information Science Reference.
Stroukal, D., & Skalický, I. (2021). Bitcoin a jiné kryptopeníze budoucnosti: historie, ekonomie a technologie kryptoměn, stručná příručka pro úplně začátečníky. Grada Publishing.
Ashmore, D. (2022)A Brief History of Web 3.0 https://www.forbes.com/advisor/investing/cryptocurrency/what-is-web-3
Brown, A. (2021). Umění budoucnosti. Co je fenomén NFT a měli byste si nějaké koupit? https://forbes.cz/co-je-to-fenomen-nft-a-meli-byste-si-nejako-koupit
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Unsatisfactory (Fail)
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Téma práce: Vývoj nového produktu či služby a jeho testování Web 3.0.
Student představil téma své práce. Již v úvodu obhajoby bylo zřejmé posunutí skutečného tématu práce vůči původnímu záměru. Student se ve své práci zabýval analýzou připravenosti tří technologických firem na přechod do Metaversa. Stanovil si hodnotící faktory a ty pak srovnal. Pro srovnání však bylo využito subjektivního hodnocení a nebylo již detailněji definováno. Závěry a aplikační část práce byly stanoveny vágně a podléhaly opět ryze subjektivnímu pohledu studenta. Závěry práce byly tématem následné diskuse s komisí, která reagovala na otázky vedoucího i oponenta práce. Práce byla hodnocena jako nevyhovující a po dohodě s vedoucím práce byla studentovi doporučena sada kroků vedoucí k nápravě.