Bakalářská práce je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření u všeobecných
a praktických sester pracujících na oddělení paliativní péče a v hospicích. Teoretická část je členěna do několika kapitol, které pojednávají o samotném syndromu vyhoření o jeho historii, vymezení pojmu, příčinách, fázích, diagnostice, léčbě a prevenci. Dále se práce zaměřuje konkrétně na syndrom vyhoření u sester, na jeho příčiny, projevy a prevenci. V neposlední řadě se zabývá paliativní péčí, kde se věnuje vymezení pojmu, způsobům poskytování paliativní péče a roli sestry v paliativní péči. Práce dále obsahuje rozhovor s MUDr. Marií Svatošovou. Dílčí cíle se zaobírají zjištěním, jaká je úroveň emocionální-ho vyčerpání, depersonalizací a úrovní osobního uspokojení u sester pracujících na lůžkových odděleních paliativní péče a v hospicích. Poslední dílčí cíl je zaměřen na zjištění toho, zda má délka praxe vliv na syndrom vyhoření u sester.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on problems of burnout syndrome in general and nurses working in palliative care and hospices. The theoretical part is divided into several chap-ters, which deal with the burnout syndrome itself about its history, definition of the con-cept, causes, stages, diagnosis, treatment and prevention. Further with the work focuses specifically on burn-out syndrome in nurses, its causes, manifestations and prevention. Last but not least, she deals with palliative care, where she deals with the definition of the concept, the ways of providing palliative care and the role of a nurse in palliative care. The work also includes an interview with MUDr. Marie Svatošová. The sub-objectives are concerned with finding the level of emotional exhaustion, depersonalisation of levels and personal satisfaction in nurses working in palliative care wards and hospices. The last sub-objective is aimed at determining whether the duration of the practice has an impact on the burnout syndrome in nurses.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, všeobecná a praktická sestra, paliativní péče
Klíčová slova v angličtině
Burn-out syndrome, general and practical nurse, palliative care
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření u všeobecných
a praktických sester pracujících na oddělení paliativní péče a v hospicích. Teoretická část je členěna do několika kapitol, které pojednávají o samotném syndromu vyhoření o jeho historii, vymezení pojmu, příčinách, fázích, diagnostice, léčbě a prevenci. Dále se práce zaměřuje konkrétně na syndrom vyhoření u sester, na jeho příčiny, projevy a prevenci. V neposlední řadě se zabývá paliativní péčí, kde se věnuje vymezení pojmu, způsobům poskytování paliativní péče a roli sestry v paliativní péči. Práce dále obsahuje rozhovor s MUDr. Marií Svatošovou. Dílčí cíle se zaobírají zjištěním, jaká je úroveň emocionální-ho vyčerpání, depersonalizací a úrovní osobního uspokojení u sester pracujících na lůžkových odděleních paliativní péče a v hospicích. Poslední dílčí cíl je zaměřen na zjištění toho, zda má délka praxe vliv na syndrom vyhoření u sester.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on problems of burnout syndrome in general and nurses working in palliative care and hospices. The theoretical part is divided into several chap-ters, which deal with the burnout syndrome itself about its history, definition of the con-cept, causes, stages, diagnosis, treatment and prevention. Further with the work focuses specifically on burn-out syndrome in nurses, its causes, manifestations and prevention. Last but not least, she deals with palliative care, where she deals with the definition of the concept, the ways of providing palliative care and the role of a nurse in palliative care. The work also includes an interview with MUDr. Marie Svatošová. The sub-objectives are concerned with finding the level of emotional exhaustion, depersonalisation of levels and personal satisfaction in nurses working in palliative care wards and hospices. The last sub-objective is aimed at determining whether the duration of the practice has an impact on the burnout syndrome in nurses.
Klíčová slova
Syndrom vyhoření, všeobecná a praktická sestra, paliativní péče
Klíčová slova v angličtině
Burn-out syndrome, general and practical nurse, palliative care
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet předepsaný minimální počet konzultací s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Zpracovat seznam odborné literatury na vybrané téma.
Stanovit cíl kvalifikační práce.
Zpracovat teoretickou a praktickou část práce dle požadavků FZS.
Popsat metodiku praktické části.
Vypracovat diskuzi a závěr kvalifikační práce.
Dodržet formální úpravu kvalifikační práce dle požadavků FZS.
Dodržet citační normu.
Dodržet předepsaný minimální počet konzultací s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
HONZÁK, Radkin. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. 3. vydání. V Praze: Vyšehrad, 2018. 30 s. ISBN 9788076010048
TRENOWETH, Steven. Mental health nursing: a manual for practice. Edinburgh: Elsevier, 2013. 55 s. ISBN 9780702044939
PRIESS, Mirriam. Jak zvládnout syndrom vyhoření: najděte cestu zpátky k sobě. 1. vyd. Praha: Grada, 2015. 175 s. ISBN 978-80-247-5394-2.
PTÁČEK, Radek a kol. Burnout syndrom jako mezioborový jev. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. 168 s. Edice celoţivotního vzdělávání ČLK. ISBN 978-80-247-5114-6.
Seznam doporučené literatury
HONZÁK, Radkin. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. 3. vydání. V Praze: Vyšehrad, 2018. 30 s. ISBN 9788076010048
TRENOWETH, Steven. Mental health nursing: a manual for practice. Edinburgh: Elsevier, 2013. 55 s. ISBN 9780702044939
PRIESS, Mirriam. Jak zvládnout syndrom vyhoření: najděte cestu zpátky k sobě. 1. vyd. Praha: Grada, 2015. 175 s. ISBN 978-80-247-5394-2.
PTÁČEK, Radek a kol. Burnout syndrom jako mezioborový jev. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. 168 s. Edice celoţivotního vzdělávání ČLK. ISBN 978-80-247-5114-6.