Bakalářská práce se zabývá sociálním podnikáním a jejími trendy. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy související s tématem, tedy definice sociálního podnikání, význam, principy, druhy a procesy neziskových organizací. Dále je popsána historie sociálního podnikání na území České republiky a je zaznamenána předcovidová a postcovidová situace ohledně dané problematiky. V praktické části je popsána nezisková organizace Hospic Sv. Jiří, o.p.s. v Chebu, její historie, poslání, hodnoty, vize a cíle. Následně jsou popsány poskytované služby, cílové skupiny a zájmové skupiny. V rámci výzkumu je vyhodnoceno dotazníkové šetření, zprostředkovaný rozhovor a následně dle výsledků jsou navrhnuty možnosti investičního rozvoje a zároveň návrh řešení způsobu zajištění udržitelného rozvoje se zaměřením na rozšíření povědomí o Hospici Sv. Jiří, o.p.s.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with social business and its trends. In the theoretical part, terms related to the theme are explained, the definition of social business, meaning, principles, types and processes of non-profit organizations. The history of social business is described in the territory of the Czech Republic and the pre-covid and post-covid situation is recorded regarding the given issue. The practical part describes the non-profit organization Hospic Sv. Jiří, o.p.s. in Cheb, its history, mission, values, visions and goals. Then the provided services, target groups and stakeholders are described. As part of the research a questionnaire survey is evaluated, a mediated interview is evaluated, and then, based on the results, opportunities of investment expansion are proposed and the suggestion of solution for sustainable development with a focus on expanding knowledge of Hospic Sv. Jiří, o.p.s.
Klíčová slova
neziskové organizace, obecně prospěšná společnost, hospic, paliativní péče
Klíčová slova v angličtině
non-profit organizations, public benefit company, hospice, palliative care
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá sociálním podnikáním a jejími trendy. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy související s tématem, tedy definice sociálního podnikání, význam, principy, druhy a procesy neziskových organizací. Dále je popsána historie sociálního podnikání na území České republiky a je zaznamenána předcovidová a postcovidová situace ohledně dané problematiky. V praktické části je popsána nezisková organizace Hospic Sv. Jiří, o.p.s. v Chebu, její historie, poslání, hodnoty, vize a cíle. Následně jsou popsány poskytované služby, cílové skupiny a zájmové skupiny. V rámci výzkumu je vyhodnoceno dotazníkové šetření, zprostředkovaný rozhovor a následně dle výsledků jsou navrhnuty možnosti investičního rozvoje a zároveň návrh řešení způsobu zajištění udržitelného rozvoje se zaměřením na rozšíření povědomí o Hospici Sv. Jiří, o.p.s.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with social business and its trends. In the theoretical part, terms related to the theme are explained, the definition of social business, meaning, principles, types and processes of non-profit organizations. The history of social business is described in the territory of the Czech Republic and the pre-covid and post-covid situation is recorded regarding the given issue. The practical part describes the non-profit organization Hospic Sv. Jiří, o.p.s. in Cheb, its history, mission, values, visions and goals. Then the provided services, target groups and stakeholders are described. As part of the research a questionnaire survey is evaluated, a mediated interview is evaluated, and then, based on the results, opportunities of investment expansion are proposed and the suggestion of solution for sustainable development with a focus on expanding knowledge of Hospic Sv. Jiří, o.p.s.
Klíčová slova
neziskové organizace, obecně prospěšná společnost, hospic, paliativní péče
Klíčová slova v angličtině
non-profit organizations, public benefit company, hospice, palliative care
Zásady pro vypracování
Zpracujte úvodní teoretickou část bakalářské práce týkající se oblasti sociálního podnikání.
Charakterizujte vybraný podnikatelský subjekt.
Analyzujte vybraný podnikatelský subjekt a porovnejte jeho předcovidovou a postcovidovou situaci z hlediska řešeného tématu bakalářské práce.
Na základě zpracované analýzy navrhněte zlepšující doporučení a vytvořte závěry.
Zásady pro vypracování
Zpracujte úvodní teoretickou část bakalářské práce týkající se oblasti sociálního podnikání.
Charakterizujte vybraný podnikatelský subjekt.
Analyzujte vybraný podnikatelský subjekt a porovnejte jeho předcovidovou a postcovidovou situaci z hlediska řešeného tématu bakalářské práce.
Na základě zpracované analýzy navrhněte zlepšující doporučení a vytvořte závěry.
Seznam doporučené literatury
Hinchcliffe, D. (2012). Social business by design transformative social media strategies for the connected company. Jossey-Bass.
Koudelková, P. (2019). Základy marketingu a marketingové komunikace v sociálním podniku. Ekopress.
Mátel, A. (2019). Teorie sociální práce I. Grada Publishing.
Souralová, A., & Chalánková, V. (2018). Péče na prodej. Munipress.
Synek, M., & Kislingerová, E. (2015). Podniková ekonomika. C. H. Beck.
Šámalová, K., & Vojtíšek, P. (2021). Sociální správa. Organizace a řízení sociálních systémů. Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Hinchcliffe, D. (2012). Social business by design transformative social media strategies for the connected company. Jossey-Bass.
Koudelková, P. (2019). Základy marketingu a marketingové komunikace v sociálním podniku. Ekopress.
Mátel, A. (2019). Teorie sociální práce I. Grada Publishing.
Souralová, A., & Chalánková, V. (2018). Péče na prodej. Munipress.
Synek, M., & Kislingerová, E. (2015). Podniková ekonomika. C. H. Beck.
Šámalová, K., & Vojtíšek, P. (2021). Sociální správa. Organizace a řízení sociálních systémů. Grada Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma, záměr, cíle i metodiku zpracování své kvalifikační práce. Při obhajobě představila řešení v souvislosti s obdrženými dotazy v posudcích. Vzhledem k velmi odlišné známce hodnotitelů pokládal vedoucí práce i předseda komise několik doplňujících dotazů, na které studentka pružně reagovala. Předseda komise dále zmínil rozpor mezi tématem práce (Sociální podnikání) a charakterem subjektu, jenž je neziskovou organizací.