Tématem bakalářské práce je Specifika získávání zaměstnanců z generace Z. Cílem práce je analyzovat, jaké preference při získávání práce zástupci generace Z mají. Teoretická část je sepsána pomocí literárních a internetových zdrojů a zaměřuje se převážně na získávání zaměstnanců a generaci Z. V empirické části je popsáno dotazníkové šetření, které má za cíl zjistit názory na získávání zaměstnání mezi zástupci generace Z. Výzkum byl prováděn online a zúčastnilo se ho 208 respondentů. Dále je stručně analyzováno několik vybraných pracovních nabídek, které jsou porovnány s výsledky dotazníkového šetření. Na základě všech výsledků je sepsáno doporučení pro podnikovou praxi. Šetřením bylo zjištěno, že generace Z nejvíce využívá inzertních portálů a doporučení od známých při získávání zaměstnání.
Annotation in English
The topic of the bachelor´s thesis is the Specifics of recruiting from generation Z. The aim of the thesis is to find out what preferences representatives of generation Z have when they are getting a job. The theoretical part is written using literary and online sources. It focuses mainly on recruiting and generation Z. The empirical part describes a questionnaire survey that aims on finding out the opinions about getting a job among representatives of gen Z. This research was conducted online, 208 respondents participated. Several selected job offers are briefly analyzed and are compared with the results of the questionnaire. Based on all results there is a recommendation for business practice. The survey revealed that gen Z makes the most use of advertising portals and recommendations from acquaintances when getting a job.
Keywords
recruitment, generace Z, personální činnosti
Keywords in English
recruitment, generation Z, personnel activities
Length of the covering note
53 s. (80 641 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tématem bakalářské práce je Specifika získávání zaměstnanců z generace Z. Cílem práce je analyzovat, jaké preference při získávání práce zástupci generace Z mají. Teoretická část je sepsána pomocí literárních a internetových zdrojů a zaměřuje se převážně na získávání zaměstnanců a generaci Z. V empirické části je popsáno dotazníkové šetření, které má za cíl zjistit názory na získávání zaměstnání mezi zástupci generace Z. Výzkum byl prováděn online a zúčastnilo se ho 208 respondentů. Dále je stručně analyzováno několik vybraných pracovních nabídek, které jsou porovnány s výsledky dotazníkového šetření. Na základě všech výsledků je sepsáno doporučení pro podnikovou praxi. Šetřením bylo zjištěno, že generace Z nejvíce využívá inzertních portálů a doporučení od známých při získávání zaměstnání.
Annotation in English
The topic of the bachelor´s thesis is the Specifics of recruiting from generation Z. The aim of the thesis is to find out what preferences representatives of generation Z have when they are getting a job. The theoretical part is written using literary and online sources. It focuses mainly on recruiting and generation Z. The empirical part describes a questionnaire survey that aims on finding out the opinions about getting a job among representatives of gen Z. This research was conducted online, 208 respondents participated. Several selected job offers are briefly analyzed and are compared with the results of the questionnaire. Based on all results there is a recommendation for business practice. The survey revealed that gen Z makes the most use of advertising portals and recommendations from acquaintances when getting a job.
Keywords
recruitment, generace Z, personální činnosti
Keywords in English
recruitment, generation Z, personnel activities
Research Plan
Vymezte problematiku personálních činností se zaměřením na získávání zaměstnanců.
Specifikujte pojem generace se zaměřením na generaci Z.
Analyzujte zaměstnavatele a zástupce generace Z ve vztahu k získávání pracovníků.
Interpretujte výsledky na základě výzkumných šetření a formulujte doporučení pro podnikovou praxi.
Research Plan
Vymezte problematiku personálních činností se zaměřením na získávání zaměstnanců.
Specifikujte pojem generace se zaměřením na generaci Z.
Analyzujte zaměstnavatele a zástupce generace Z ve vztahu k získávání pracovníků.
Interpretujte výsledky na základě výzkumných šetření a formulujte doporučení pro podnikovou praxi.
Recommended resources
Armstrong, M., & Taylor, S. (2015). Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy (13. vyd.). Grada Publishing.
Koubek, J. (2015). Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky (5. vyd.). Management Press.
Tegze, J. (2019). Jak hledat zaměstnance v 21. století: techniky moderního recruitmentu. Grada Publishing.
Van den Berg, M. (2020). Jak se vzájemně chápat: generace X, Y, Z. Grada Publishing.
Recommended resources
Armstrong, M., & Taylor, S. (2015). Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy (13. vyd.). Grada Publishing.
Koubek, J. (2015). Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky (5. vyd.). Management Press.
Tegze, J. (2019). Jak hledat zaměstnance v 21. století: techniky moderního recruitmentu. Grada Publishing.
Van den Berg, M. (2020). Jak se vzájemně chápat: generace X, Y, Z. Grada Publishing.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Very Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila komisi svou bakalářskou práce na téma „Specifika získávání pracovníků z generace Z“. Představila strukturu práce a její hlavní cíle. Následně přistoupila k prezentaci výsledků provedeného dotazníkového šetření. V navazující části obhajoby studentka reagovala na otázky a připomínky uvedené v posudcích vedoucího a oponentky práce. Dále kladli doplňující otázky také členové komise. Ty studentka dokázala zodpovědět částečně. Komise se i na základě odpovědí přiklonila k hodnocení vedoucího práce.