Tato diplomová práce se věnuje tématu strategie expanze na zahraniční trh. Cílem práce je navržení takové strategie na základě zpracované literární rešerše, interní analýzy zkoumaného podniku a externí analýzy zvoleného trhu, a následná identifikace problematických oblastí této strategie včetně jejího zhodnocení. Literární rešerši je věnována první část práce, zatímco druhá část práce je vyhrazena pro vlastní analýzy, formulaci strategie a vyhodnocení.
Annotation in English
This master's thesis focuses on the topic of foreign market expansion strategy. The aim of the thesis is to propose such a strategy based on a literature research, internal analysis of the examined company and external analysis of the selected market, and then to identify problematic areas of this strategy along with its evaluation. The first part of the thesis is dealing with the literature search, whereas the second part of the thesis is reserved for the actual analysis, strategy formulation and evaluation.
Keywords
strategie expanze, strategická analýza, návrh strategie, zahraniční trh, Slovinsko
Tato diplomová práce se věnuje tématu strategie expanze na zahraniční trh. Cílem práce je navržení takové strategie na základě zpracované literární rešerše, interní analýzy zkoumaného podniku a externí analýzy zvoleného trhu, a následná identifikace problematických oblastí této strategie včetně jejího zhodnocení. Literární rešerši je věnována první část práce, zatímco druhá část práce je vyhrazena pro vlastní analýzy, formulaci strategie a vyhodnocení.
Annotation in English
This master's thesis focuses on the topic of foreign market expansion strategy. The aim of the thesis is to propose such a strategy based on a literature research, internal analysis of the examined company and external analysis of the selected market, and then to identify problematic areas of this strategy along with its evaluation. The first part of the thesis is dealing with the literature search, whereas the second part of the thesis is reserved for the actual analysis, strategy formulation and evaluation.
Keywords
strategie expanze, strategická analýza, návrh strategie, zahraniční trh, Slovinsko
Zpracujte literární rešerši z problematiky expanze podniku na zahraniční trh.
Představte vybraný podnik.
Vyberte zahraniční trh vhodný k expanzi.
Zpracujte analýzu prostředí vybraného trhu.
Vypracujte návrh strategie expanze.
Identifikujte problematické oblasti navrhované strategie a zhodnoťte navrženou strategii.
Research Plan
Zpracujte literární rešerši z problematiky expanze podniku na zahraniční trh.
Představte vybraný podnik.
Vyberte zahraniční trh vhodný k expanzi.
Zpracujte analýzu prostředí vybraného trhu.
Vypracujte návrh strategie expanze.
Identifikujte problematické oblasti navrhované strategie a zhodnoťte navrženou strategii.
Recommended resources
Fotr, J., & Vacík, E. (2020). Tvorba strategie a strategické plánování. Grada Publishing.
Jaderná, E., & Volfová, H. (2021). Moderní retail marketing. Grada Publishing.
Kotler, P. T., Keller, K. L., & Goodman, M. (2019). Marketing Management: European Edition. Pearson Education.
Machková, H., & Černohlávková, E. (2014). Mezinárodní obchodní operace. Grada Publishing.
Machková, H., & Machek, M. (2021). Mezinárodní marketing. Grada Publishing.
Recommended resources
Fotr, J., & Vacík, E. (2020). Tvorba strategie a strategické plánování. Grada Publishing.
Jaderná, E., & Volfová, H. (2021). Moderní retail marketing. Grada Publishing.
Kotler, P. T., Keller, K. L., & Goodman, M. (2019). Marketing Management: European Edition. Pearson Education.
Machková, H., & Černohlávková, E. (2014). Mezinárodní obchodní operace. Grada Publishing.
Machková, H., & Machek, M. (2021). Mezinárodní marketing. Grada Publishing.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reason for not publishing thesis
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student seznámil členy komise se svou diplomovou prací na téma Strategie expanze podniku na zahraniční trh. Představil cíle práce a společnost na kterou byla práce zpracována. Převážná část prezentace byla věnována praktickým výsledkům. Následně student odpovídal na otázky položené v posudcích vedoucího a oponenta práce a na doplňující otázky členů komise. Student na otázky odpověděl dobře.