Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku udržitelnosti v módním průmyslu, a to především z důvodu, že módní průmysl je jedno z největších odvětví, které s sebou přináší negativní sociální a enviromentální dopady. V první části práce jsou představeny teoretické základy v oblasti udržitelnosti. Představen je i módní průmysl včetně současných trendů v produkci a konzumaci módy. Ve druhé části je udržitelnost analyzována v prostředí podniku Horsefeathers, který se zabývá produkcí streetwearových a především outwearových oděvů.
V této části jsou popsány konkrétní aktivity a přístupy podniku, které mají z pohledu udržitelnosti podstatný vliv. Výsledky analýzy jsou zhodnoceny a doplněny účelným doporučením. Hlavním výstupem je tedy představení strategie udržitelnosti v podniku Horsefeathers a následné zhodnocení, zda se podnik s myšlenkami udržitelného rozvoje ztotožňuje či ne. Tato práce může přispět k lepšímu porozumění této problematice. Práce vyobrazuje taktéž hlavní milníky, které jsou klíčové pro udržitelné podnikání. Z tohoto důvodu může práce sloužit jako způsob vhledu do problematiky pro podniky, které chtějí jít udržitelnější cestou.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the issue of sustainability in the fashion industry, primarily because the fashion industry is one of the largest industries that brings with it negative social and environmental impacts. There are presented the theoretical foundations in the field of sustainability in the first part of this thesis. The fashion industry is also introduced, including current trends in the production and consumption of fashion. The sustainability is analyzed
in the context of the company Horsefeathers which deals the production of streetwear
and especially outwear clothing in the second part of this thesis. This section describes the company's specific activities and approaches, which have a significant impact from a sustainability point of view. The results of the analysis are evaluated and supported by recommendations. The main output is therefore the presentation of the sustainability strategy in the company Horsefeathers and the subsequent evaluation of whether the company identifies with the ideas of sustainable development or not. This work can contribute to a better understanding of this issue. The work also depicts the main milestones that are key
to sustainable business. For this reason, the work can serve as a way to penetrate the issue
for companies that want to go down a more sustainable path.
sustainability, sustainable business, fast fashion, strategic sustainability analysis, Horsefeathers
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku udržitelnosti v módním průmyslu, a to především z důvodu, že módní průmysl je jedno z největších odvětví, které s sebou přináší negativní sociální a enviromentální dopady. V první části práce jsou představeny teoretické základy v oblasti udržitelnosti. Představen je i módní průmysl včetně současných trendů v produkci a konzumaci módy. Ve druhé části je udržitelnost analyzována v prostředí podniku Horsefeathers, který se zabývá produkcí streetwearových a především outwearových oděvů.
V této části jsou popsány konkrétní aktivity a přístupy podniku, které mají z pohledu udržitelnosti podstatný vliv. Výsledky analýzy jsou zhodnoceny a doplněny účelným doporučením. Hlavním výstupem je tedy představení strategie udržitelnosti v podniku Horsefeathers a následné zhodnocení, zda se podnik s myšlenkami udržitelného rozvoje ztotožňuje či ne. Tato práce může přispět k lepšímu porozumění této problematice. Práce vyobrazuje taktéž hlavní milníky, které jsou klíčové pro udržitelné podnikání. Z tohoto důvodu může práce sloužit jako způsob vhledu do problematiky pro podniky, které chtějí jít udržitelnější cestou.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the issue of sustainability in the fashion industry, primarily because the fashion industry is one of the largest industries that brings with it negative social and environmental impacts. There are presented the theoretical foundations in the field of sustainability in the first part of this thesis. The fashion industry is also introduced, including current trends in the production and consumption of fashion. The sustainability is analyzed
in the context of the company Horsefeathers which deals the production of streetwear
and especially outwear clothing in the second part of this thesis. This section describes the company's specific activities and approaches, which have a significant impact from a sustainability point of view. The results of the analysis are evaluated and supported by recommendations. The main output is therefore the presentation of the sustainability strategy in the company Horsefeathers and the subsequent evaluation of whether the company identifies with the ideas of sustainable development or not. This work can contribute to a better understanding of this issue. The work also depicts the main milestones that are key
to sustainable business. For this reason, the work can serve as a way to penetrate the issue
for companies that want to go down a more sustainable path.
sustainability, sustainable business, fast fashion, strategic sustainability analysis, Horsefeathers
Zásady pro vypracování
Charakterizujte udržitelnost a související pojmy.
Představte vybranou oblast.
Představte zvolenou společnost.
Proveďte analýzu přístupu k udržitelnosti ve vybrané společnosti.
Zhodnoťte provedenou analýzu a vytvořte doporučení.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte udržitelnost a související pojmy.
Představte vybranou oblast.
Představte zvolenou společnost.
Proveďte analýzu přístupu k udržitelnosti ve vybrané společnosti.
Zhodnoťte provedenou analýzu a vytvořte doporučení.
Seznam doporučené literatury
Vrabcová, P. (2021). Udržitelné podnikání v praxi. Grada Publishing.
Gordon, J. F., & Hill, C. (2014). Sustainable Fashion. Bloomsbury Publishing.
Kašparová, K., & Kunz, V. (2013). Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování . Grada Publishing.
Marek, M. V., (2022). Klimatická změna – příčiny, dopady a adaptace. Academia.
Seznam doporučené literatury
Vrabcová, P. (2021). Udržitelné podnikání v praxi. Grada Publishing.
Gordon, J. F., & Hill, C. (2014). Sustainable Fashion. Bloomsbury Publishing.
Kašparová, K., & Kunz, V. (2013). Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování . Grada Publishing.
Marek, M. V., (2022). Klimatická změna – příčiny, dopady a adaptace. Academia.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila členy komise se svou bakalářskou prací na téma Strategie udržitelnosti ve vybrané oblasti. Představila cíle práce a oblast, na kterou byla práce zpracována (módní průmysl). Práce byla zpracována konkrétně na podnik Horsefeathers pomocí rozhovoru s manažerem firmy. V prezentaci se převážně věnovala praktickým výsledkům bakalářské práce. Konkrétně studentka prezentovala zhodnocení analýzy udržitelnosti a navržená opatření (materiál, obalové materiály, délka dodavatelského řetězce, report o udržitelnosti). Následně studentka odpovídala na otázky, které byly položené v posudcích od vedoucí a oponentky práce. Zároveň studentka odpovídala na doplňující otázky členů komise. Komise měla dílčí připomínky k zodpovězení otázek.