Cílem bakalářské práce je představit prvky ústavní výchovy a následně analyzovat, jak se adolescentní děti socializují po odchodu z ústavní péče. Tato práce se detailněji zaměří na dětské domovy a jejich opuštění a vstup dětí do světa dospělých. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na ukázání na konkrétních případech, jak se děti připravují na budoucí život mimo ústavní péči, jak konkrétní děti žily po odchodu z ústavní péče a jak se jim daří teď.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to present the elements of institutional education and then to analyze how adolescent children are socialized after leaving institutional care. This work will focus in more detail on children's homes and their abandonment and children's entry into the world of adults. The practical part of the bachelor's thesis focuses on showing in specific cases how children prepare for their future life outside of institutional care, how specific children lived after leaving institutional care, and how they are doing now.
Cílem bakalářské práce je představit prvky ústavní výchovy a následně analyzovat, jak se adolescentní děti socializují po odchodu z ústavní péče. Tato práce se detailněji zaměří na dětské domovy a jejich opuštění a vstup dětí do světa dospělých. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na ukázání na konkrétních případech, jak se děti připravují na budoucí život mimo ústavní péči, jak konkrétní děti žily po odchodu z ústavní péče a jak se jim daří teď.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to present the elements of institutional education and then to analyze how adolescent children are socialized after leaving institutional care. This work will focus in more detail on children's homes and their abandonment and children's entry into the world of adults. The practical part of the bachelor's thesis focuses on showing in specific cases how children prepare for their future life outside of institutional care, how specific children lived after leaving institutional care, and how they are doing now.
Ústavní péče pro děti, ať už zmiňujeme dětský domov, diagnostický ústav, nebo přechodnou péči Klokánek, bohužel nepracuje s dítětem/adolescentem po tom, co opustí ústavní péči. Problémem tedy je, jak s touto skutečností ústavní zařízení pracuje, a jak se snaží dítě připravit na odchod z ústavní péče, tak aby jedinci byli poté schopni se začlenit do fungování společnosti - socializovat se. Cílem bakalářské práce je na konkrétních případech ukázat jak připravuje dětská ústavní péče děti/adolescenty na budoucí život mimo ústavní péči, jak v konkrétních případech děti žily po odchodu z ústavní péče, a jak se jim daří teď. Práce bude založena na podladě relevatní literatury a rozhovorech pro záměr práce s podstatnými aktéry.
Zásady vypracování bakalářské práce:
Do konce června 2022 připravit seznam relevantní literatury k stanovenému tématu.
červenec - září 2022: vypracovat rešerše literatury k stanovenému tématu a připravit osnovu práce;
Říjen 2022: schůzka o průběhu práce, stanovení harmonogramu dalších konzultací;
Říjen - listopad 2022: na základě provedených rešerší vypracovat první verzi textu;
Do 1. února 2023 předložit úplný text práce v elektronické podobě, včetně bibliografie a poznámkového aparátu, se kterým se bude dále pracovat (korekce struktury práce, obsahu, formulací atd.).
Do katedrou stanoveného termínu odevzdat ve fyzické podobě vypracovanou a hájitelnou práci.V případě neplnění těchto úkolů se vedoucí práce vzdává jakékoliv další zodpovědnosti za vedení práce a vyhrazuje si právo studentovi neudělit za bakalářskou práci zápočet.
Zásady pro vypracování
Anotace:
Ústavní péče pro děti, ať už zmiňujeme dětský domov, diagnostický ústav, nebo přechodnou péči Klokánek, bohužel nepracuje s dítětem/adolescentem po tom, co opustí ústavní péči. Problémem tedy je, jak s touto skutečností ústavní zařízení pracuje, a jak se snaží dítě připravit na odchod z ústavní péče, tak aby jedinci byli poté schopni se začlenit do fungování společnosti - socializovat se. Cílem bakalářské práce je na konkrétních případech ukázat jak připravuje dětská ústavní péče děti/adolescenty na budoucí život mimo ústavní péči, jak v konkrétních případech děti žily po odchodu z ústavní péče, a jak se jim daří teď. Práce bude založena na podladě relevatní literatury a rozhovorech pro záměr práce s podstatnými aktéry.
Zásady vypracování bakalářské práce:
Do konce června 2022 připravit seznam relevantní literatury k stanovenému tématu.
červenec - září 2022: vypracovat rešerše literatury k stanovenému tématu a připravit osnovu práce;
Říjen 2022: schůzka o průběhu práce, stanovení harmonogramu dalších konzultací;
Říjen - listopad 2022: na základě provedených rešerší vypracovat první verzi textu;
Do 1. února 2023 předložit úplný text práce v elektronické podobě, včetně bibliografie a poznámkového aparátu, se kterým se bude dále pracovat (korekce struktury práce, obsahu, formulací atd.).
Do katedrou stanoveného termínu odevzdat ve fyzické podobě vypracovanou a hájitelnou práci.V případě neplnění těchto úkolů se vedoucí práce vzdává jakékoliv další zodpovědnosti za vedení práce a vyhrazuje si právo studentovi neudělit za bakalářskou práci zápočet.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha: Portál, 1994. ISBN 80- 85282- 83- 6 MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-739-8
ŠKOVIERA, A. Dilemata náhradní výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-318-5
Parsons, T., Bales, R. 2007. Family Socialization and Interaction Process. Routledge.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Z. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha: Portál, 1994. ISBN 80- 85282- 83- 6 MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H. Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-739-8
ŠKOVIERA, A. Dilemata náhradní výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-318-5
Parsons, T., Bales, R. 2007. Family Socialization and Interaction Process. Routledge.