Tato práce se zaměřuje na zpřístupnění digitálních zařízení studentům. Cílem je vytvořit takové úlohy, které jim umožní osvojit si jejich ovládání. Pro laboratoř techniky Gymnázia Sokolov vznikl systém propojující několik různých zařízení. Tento systém umožňuje zařízením interagovat s jedním virtuálním světem. V rámci této práce vznikly úlohy pro studenty, které byly rozděleny do tří stupňů. První stupeň značí úlohu, která představí technologii začátečníkům, úloha druhého stupně naučí studenta složitější manipulaci a požaduje psaní vlastního kódu, který manipuluje s daty pro daný přístroj. Třetí stupeň je úloha, která složitostí odpovídá středoškolské odborné práci. Pro plnění vzniklých úloh byly vytvořeny aplikace využívající digitální zařízení laboratoře techniky.
Anotace v angličtině
This work focuses on making specific hardware accessible to students and enable them to learn to develop applications for it. A system linking multiple different devices was developed for a technology laboratory at Sokolov Gymnasium. This system enables all connected devices to operate in one virtual world. This work describes the created tasks for students, that were separated into three classes. The purpose of tasks belonging to the first class is to introduce the device to beginners. Tasks belonging to the second class teach the student more complicated manipulation with the device and require writing and executing user code. Into the third class belong tasks whose difficulty corresponds to high school vocational works. Applications that work with the hardware in the technology laboratory were developed, enabling students to fulfill created tasks.
Tato práce se zaměřuje na zpřístupnění digitálních zařízení studentům. Cílem je vytvořit takové úlohy, které jim umožní osvojit si jejich ovládání. Pro laboratoř techniky Gymnázia Sokolov vznikl systém propojující několik různých zařízení. Tento systém umožňuje zařízením interagovat s jedním virtuálním světem. V rámci této práce vznikly úlohy pro studenty, které byly rozděleny do tří stupňů. První stupeň značí úlohu, která představí technologii začátečníkům, úloha druhého stupně naučí studenta složitější manipulaci a požaduje psaní vlastního kódu, který manipuluje s daty pro daný přístroj. Třetí stupeň je úloha, která složitostí odpovídá středoškolské odborné práci. Pro plnění vzniklých úloh byly vytvořeny aplikace využívající digitální zařízení laboratoře techniky.
Anotace v angličtině
This work focuses on making specific hardware accessible to students and enable them to learn to develop applications for it. A system linking multiple different devices was developed for a technology laboratory at Sokolov Gymnasium. This system enables all connected devices to operate in one virtual world. This work describes the created tasks for students, that were separated into three classes. The purpose of tasks belonging to the first class is to introduce the device to beginners. Tasks belonging to the second class teach the student more complicated manipulation with the device and require writing and executing user code. Into the third class belong tasks whose difficulty corresponds to high school vocational works. Applications that work with the hardware in the technology laboratory were developed, enabling students to fulfill created tasks.
Seznamte se se softwarovým řešením pro demonstrační laboratoř techniky vyvíjeným na KIV ZČU pro potřeby Gymnázia Sokolov. Zejména se seznamte s funkcí a rozhraním serverové části řešení.
Zvolte dvě konkrétní zařízení (popř. kombinace zařízení) a vytvořte pro každé z nich zadání pro sadu úloh směřující k realizaci komplexní aplikace. Sada se bude skládat ze základní úlohy, realizovatelné bez dohledu podle návodu, která návštěvníkovi laboratoře bude demonstrovat smysl zařízení, navazující úlohy, při jejímž řešení návštěvník získá kontrolu nad konkrétním zařízením, a pokročilé úlohy na úrovni zadání Středoškolské odborné činnosti (SOČ).
Vytvořte referenční řešení navržených základních a navazujících úloh a jedné pokročilé úlohy.
Ověřte funkčnost celého systému (server, klienti pro jednotlivá zařízení, jejich správná spolupráce, sladění filozofie jednotlivých komponent systému) v demonstrační učebně techniky, identifikované problémy odstraňte.
Popište provedené experimenty a jejich výsledky a identifikujte možnosti pro další rozvoj systému.
Zásady pro vypracování
Seznamte se se softwarovým řešením pro demonstrační laboratoř techniky vyvíjeným na KIV ZČU pro potřeby Gymnázia Sokolov. Zejména se seznamte s funkcí a rozhraním serverové části řešení.
Zvolte dvě konkrétní zařízení (popř. kombinace zařízení) a vytvořte pro každé z nich zadání pro sadu úloh směřující k realizaci komplexní aplikace. Sada se bude skládat ze základní úlohy, realizovatelné bez dohledu podle návodu, která návštěvníkovi laboratoře bude demonstrovat smysl zařízení, navazující úlohy, při jejímž řešení návštěvník získá kontrolu nad konkrétním zařízením, a pokročilé úlohy na úrovni zadání Středoškolské odborné činnosti (SOČ).
Vytvořte referenční řešení navržených základních a navazujících úloh a jedné pokročilé úlohy.
Ověřte funkčnost celého systému (server, klienti pro jednotlivá zařízení, jejich správná spolupráce, sladění filozofie jednotlivých komponent systému) v demonstrační učebně techniky, identifikované problémy odstraňte.
Popište provedené experimenty a jejich výsledky a identifikujte možnosti pro další rozvoj systému.