Tato závěrečná práce pojednává o komunitních kruzích a jejich vlivu na klima třídy na základní škole. Dělí se na dvě části - teoretickou a praktickou.
Teoretická část nejprve vymezuje všechny pojmy a poukazuje na roli výchovného poradce a třídního učitele v tomto tématu. Praktická část mapuje celou problematiku pomocí dotazníků pro žáky a rozhovorů s učiteli či lektory, kteří s třídou v komunitních kruzích pracovali.
V závěru práce jsou poskytnuty rady a doporučení pro třídní učitele.
Anotace v angličtině
This thesis discusses community circles and their impact on the classroom climate in an elementary school. It is divided into two parts - theoretical and practical.
The theoretical part first defines all the terms and highlights the role of the guidance counselor and the classroom teacher in this topic. The practical part maps the whole issue by means of questionnaires for pupils and interviews with teachers or lecturers who have worked with the class in community circles.
The paper concludes by providing advice and recommendations for classroom teachers.
Klíčová slova
komunitní kruh, klima třídy, klima školy, výukový kruh, třídnické hodiny, výchovný poradce, třídní učitel, základní škola
Klíčová slova v angličtině
community circle, classroom climate, school climate, learning circle, classroom lessons, educational advisor, class teacher, primary school
Rozsah průvodní práce
39 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato závěrečná práce pojednává o komunitních kruzích a jejich vlivu na klima třídy na základní škole. Dělí se na dvě části - teoretickou a praktickou.
Teoretická část nejprve vymezuje všechny pojmy a poukazuje na roli výchovného poradce a třídního učitele v tomto tématu. Praktická část mapuje celou problematiku pomocí dotazníků pro žáky a rozhovorů s učiteli či lektory, kteří s třídou v komunitních kruzích pracovali.
V závěru práce jsou poskytnuty rady a doporučení pro třídní učitele.
Anotace v angličtině
This thesis discusses community circles and their impact on the classroom climate in an elementary school. It is divided into two parts - theoretical and practical.
The theoretical part first defines all the terms and highlights the role of the guidance counselor and the classroom teacher in this topic. The practical part maps the whole issue by means of questionnaires for pupils and interviews with teachers or lecturers who have worked with the class in community circles.
The paper concludes by providing advice and recommendations for classroom teachers.
Klíčová slova
komunitní kruh, klima třídy, klima školy, výukový kruh, třídnické hodiny, výchovný poradce, třídní učitel, základní škola
Klíčová slova v angličtině
community circle, classroom climate, school climate, learning circle, classroom lessons, educational advisor, class teacher, primary school
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu závěrečné práce
Sběr a analýza odborné literatury
Realizace projektu práce
Závěry a doporučení pro praxi
Zpracování a odevzdání ZP v textové i elektronické podobě
Zásady pro vypracování
Zpracování projektu závěrečné práce
Sběr a analýza odborné literatury
Realizace projektu práce
Závěry a doporučení pro praxi
Zpracování a odevzdání ZP v textové i elektronické podobě
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3704-1.
KNOTOVÁ, Dana a kol. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4502-2.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Výchovné poradenství. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-175-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-7315-082-4.
Školský zákon zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním a vyšším odborném vzdělávání ve znění pozdějších předpisů.
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních ve znění pozdějších předpisů.
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných ve znění pozdějších předpisů.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3704-1.
KNOTOVÁ, Dana a kol. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4502-2.
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Výchovné poradenství. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-175-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-7315-082-4.
Školský zákon zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním a vyšším odborném vzdělávání ve znění pozdějších předpisů.
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních ve znění pozdějších předpisů.
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných ve znění pozdějších předpisů.